Techno-tip vliegwiel.
- V300 register
- Verbannen
Het vliegwiel dat ik op mijn B21 gebruik heeft het ook... na veel zoeken is het wel terug te vinden maar erg handig is dit natuurlijk niet. Maar de oplossing is even eenvoudig als makkelijk.
Als je het vliegwiel om wat voor reden dan ook wilt verwijderen zet dan eerst een merkteken op zowel de krukas als het vliegwiel.Ook als het vliegwiel bijvoorbeeld onbruikbaar geworden is door bijvoorbeeld een te ver versleten koppelingsplaat.
Ik heb voor de foto een willekeurige krukas en vliegwiel gebruikt om het verhaal te verduidelijken :yeah:
Nu is het gewoon en kwestie van de 2 merktekens matchen bij het monteren. Mocht je een versleten vliegwiel hebben en je vervangende vliegwiel heeft geen herkenbaar merkteken meer dan kun je, aan de hand van het vergelijken van de gatenpatronen, het merkteken over nemen op je nieuwe vliegwiel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- Steven340
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- Steven340
- Nieuw lid
Niet een kwestie van afstellen?
- V300 register
- Verbannen
Wouter;235989 schreef : jahoor.. grappigste conclusie.. het doorslippen en bijgeluid is niet opgelost
Wat is het bijgeluid? 'onze' 340 heeft af en toe ook een piep bij optrekken en ik dacht in eerste instantie ook koppeling.
- V300 register
- Verbannen
kan ook niet beredeneren hoe de riemen kunnen slippen bij opgeschakelde vario, tenzij er echt iets mis is (vettigheid op de schijven ofzo). Nu toch maar de auto op bokjes en eens kijken....