vogelpoep roest
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
En toen wat amateuristisch geknutseld. .
- V300 register
- Verbannen
Mijn ene 340 staat inmiddels alweer 3 jaar gestald onder een overkapping, helaas dus ook met vogelpoep omdat die overkapping gewoon open is aan de voorkant. Lakschade van de vogelpoep is aannemelijk, maar roestschade door vogelpoep kent die auto gelukkig niet.
- V300 register
- Verbannen
Als je het lassen van dat gaatje te duur vindt dan kan je misschien proberen te besparen op andere uitgaven om zo toch de kosten te kunnen financieren, want onderhoud aan een auto is echt heel belangrijk.
En wat betreft de kosten van het onderhoud van een volvo 300 vergeleken met een vaak zwaardere nieuwere auto vol met elektronica valt het allemaal echt reuze mee.
Als er nog veel meer roest is kan je ook op zoek gaan naar een andere auto waaraan al laswerk gedaan is, die bijv. Steven340 verkoopt.
Je kan je ook "amateuristisch" met glasvezel / plamuur / papier-mâché / lijmpistool aan de gang gaan / beunen, maar volgens mij is de enige blijvende oplossing: het netjes te (laten) lassen.
En de auto binnen zetten, of een autohoes eroverheen helpt ook tegen vogelpoep.
Ik heb ervoor gezorgd dat mijn 340 droog en gepoetst gestald staat met een autohoes eroverheen, maar zelfs dan zal bestaande roest (oxidatie) alsnog verder gaan, daar is immers alleen maar zuurstof (oxide) voor nodig.
- V300 register
- Verbannen
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
24volvo340;249911 schreef : Enige suggestie voor een zelfstandige lasser in Utrecht of omgeving, die dit werk kan doen voor een redelijke prijs.
geen interesse?
2 Fast 4 U;249900 schreef : ........dan een ander motor kap die is zo te zien wit, ik heb een witte over [van een 340 uit '87] die kan je overnemen, voor een heel zacht prijs, als je interesse heb.
- V300 register
- Verbannen
Echter, Maria Hoop is 150 km verwijderd van mijn woonplaats. Verder ziet het er naar uit dat er meer laswerk aan mijn auto gedaan kan worden. Vandaar dat ik nog niet gereageerd heb.
Ik waardeer het aanbod.
- V300 register
- Verbannen
www.marktplaats.nl/z.html?query=lasser+utrecht&categoryId=0
Ik zou proberen om van te voren een duidelijke prijsafspraak te maken als dat kan.
Veel foto's opsturen, of er even langsgaan met de auto.
En als je in staat bent om zelf de roest alvast wat uit te slijpen dan is het ook van te voren duidelijker voor de lasser wat er gedaan moet worden en minder werk voor ze.
Op welke plekken moet er zoal gelast worden? De kans is aanwezig dat er nog meer donor materialen te vinden zijn binnen de club, dit kan soms veel kosten besparen.
Succes!