Onderdelen koplampwissers
- V300 register
- Verbannen
Recent heb een setje gebruikte koplampwissers op de kop getikt (via een ander clublid). De motoren heb ik netjes van binnen schoongemaakt met nieuw vet erin, die werken weer keurig. Helaas waren de sproeikopjes en bevestiging van het wisserblad aan de ene kant stuk, en aan de andere kant helemaal niet aanwezig.
In eerste instantie lijkt dat een vervelende uitdaging, want nergens zijn ze voor de 300-serie te vinden. Maar wat blijkt: alles is gewoon (origineel en nieuw) te krijgen.
De sproeiers op de armpjes zijn gelijk aan die van een 240, de bevestigingsclipjes van het wisserblad zijn gelijk aan een Saab 900 Classic, het wisserblad is identiek aan die voor een Volvo S80 tot 2006.
Wellicht was deze informatie al bij jullie bekend, maar ik kon het nog nergens vinden. Hopelijk heeft iemand er iets aan.
Nu nog wachten op de wisserbladen dan kan ik ze monteren en het resultaat hier laten zien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
De clipjes en wisserbladen waren al bekend, de armpjes is volgens mij nieuwe info.
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;247716 schreef : Dank voor het delen van deze info.
De clipjes en wisserbladen waren al bekend, de armpjes is volgens mij nieuwe info.
De armpjes weet ik helaas niet, alleen de sproeiertjes. Maar het zou me niets verbazen als er ergens iets identiek is.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb geloof ik de complete wisserarmpjes met wissers en sproeiers van het late model Saab 900 gemonteerd. De armpjes zijn anders, iets dikker en moderner, maar passen perfect. Persoonlijk vind ik deze mooier dan de originele vandaar dat ik ze op de 340 heb gezet.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Sproeier (L, 240): 1372305
Sproeier (R, 240): 1372305
Wisserbladen (S80, 700 serie, 300 serie): 274431
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Steven340
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen