bumpers demonteren
- V300 register
- Verbannen
-
Is dit een goed idee, of gaat het mij zoveel moeite en tijd kosten om die te demonteren dat ik ze beter laat zitten?
En hoe begin ik hier het beste aan, waar kan ik de bevestigingsbouten juist vinden?
Net al aan het zoeken geweest op het forum maar niet direct een topic hierover gevonden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Voorbumper:
-Haal de zijknippers uit de bumper en haal eventueel koplampwissers er af
-4 boutjes achter de 2 afdekplaatjes in de voorbumper. De plaatjes/roosters haal je er uit en je draait de 4 boutjes los.
-Schuif de bumper naar je toe en haak intussen de draden van de zijknippers los.
Achterbumper:
-Het aantal boutjes is afhankelijk van de trekhaak. Indien geen trekhaak zijn het (uit mijn hoofd) aan elke kant 2 boutjes met moertjes ter hoogte van het sleepoog en de uitlaat. Het kan zijn dat de uitlaat wat in de weg zit.
-Indien een trekhaak gaan er meestal aan elke kant 3 bouten de kofferbak in. Ook een bout/moer verbinding. In dit geval moet de hele trekhaak er mee onderuit (en even opletten op de bedrading).
-Als dit alles los is kun je de bumper naar je toe trekken.
- V300 register
- Verbannen
-
lijkt precies nog vrij makkelijk, nu nog zien in de praktijk
![:) :)](/media/kunena/emoticons/8.png)
de roosters klik ik gewoon los met een schroevendraaier?
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
General Custom;236273 schreef : .....-Indien een trekhaak gaan er meestal aan elke kant 3 bouten de kofferbak in. Ook een bout/moer verbinding. In dit geval moet de hele trekhaak er mee onderuit (en even opletten op de bedrading).....
Met trekhaak ook maar twee bouten met moer, trekhaak kan blijven zitten
stijn5;236275 schreef : ........ de roosters klik ik gewoon los met een schroevendraaier?
ja
- V300 register
- Verbannen
-
2 Fast 4 U;236277 schreef : Met trekhaak ook maar twee bouten met moer, trekhaak kan blijven zitten
Enkel bij een sedan volgens mij?
Als je een hatchback hebt dan zit de bumper met een paar boutjes tegen de trekhaak geschroefd (waar je onmogelijk bij kunt zonder de trekhaak te demonteren), en de trekhaak vervangt de ophangpunten van de bumper. Ten minste, zo zit het bij mijn 3-deurs.
- V300 register
- Verbannen
-
Achterbumper is iets anders, moertjes zijn niet echt goed meer, daarstraks WD40 op gespoten, zo dadelijk nog is proberen te demonteren
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar besloten om de achterbumper te laten zitten tot de voorbumper terug gemonteerd zit, daar al alles gereinigd, laten drogen en morgen terug monteren
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-