ook voor roestpreventie en laswerk
Bekende roest aan de Dorpel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-06-2004 12:24 #625401
door V300 register
Bekende roest aan de Dorpel is gemaakt door V300 register
Ik heb flinke roestschade aan mijn linker dorpel.
Nu kan ik naar de garage gaan om het te laten lassen. Maarrrr, misschien is het beter als het met liefde gedaan wordt. Advies, raad, optie's.
Groetjes Dick
Nu kan ik naar de garage gaan om het te laten lassen. Maarrrr, misschien is het beter als het met liefde gedaan wordt. Advies, raad, optie's.
Groetjes Dick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-06-2004 17:04 #654843
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bekende roest aan de Dorpel
Hallo Dick,
Ik heb een andere frontbalk in mijn 360 laten
lassen bij van de Gevel autoservice in Veldhoven.
Kijk maar op www.vandegevelautoservice.nl
Je moet wel met de auto langs gaan voor een
prijsopgave.
Ik heb een andere frontbalk in mijn 360 laten
lassen bij van de Gevel autoservice in Veldhoven.
Kijk maar op www.vandegevelautoservice.nl
Je moet wel met de auto langs gaan voor een
prijsopgave.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-06-2004 17:43 #654844
door V300 register
Ik heb twee gaten van 5 bij 10 m, en 4 bij 7 cm,
Is het dan niet genoeg om twee nieuwe plaatjes te lassen. ik moet als halve student ook op de prijs letten nml. Of ziet het er dan niet meer uit?
In ieder geval bedankt voor de aanrader!
Groetjes Dick
Is het dan niet genoeg om twee nieuwe plaatjes te lassen. ik moet als halve student ook op de prijs letten nml. Of ziet het er dan niet meer uit?
In ieder geval bedankt voor de aanrader!
Groetjes Dick
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-06-2004 19:20 #654845
door V300 register
Ik weet niet waar de gaten precies zitten en hoe
nauwkeurig dat je het hersteld wilt hebben.
Er zijn dorpels te koop, o.a. bij Wagner & Günther
in Hamburg. En een lid, Harry van Lint heeft een
lasapparaat, dus misschien is dit een optie....
nauwkeurig dat je het hersteld wilt hebben.
Er zijn dorpels te koop, o.a. bij Wagner & Günther
in Hamburg. En een lid, Harry van Lint heeft een
lasapparaat, dus misschien is dit een optie....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-06-2004 03:00 #654846
door V300 register
Ik ben nog een Volvo freak in spe, omdat ik 21 ben en deze auto van me broer gekregen heb 0 euro's. hij rijdt zo lekker dat ik verliefd wordt en het leer van de schakelpook vervangen heb, grote beurt, nieuwe banden druk cleaneren etc. Ik wil niets half af hebben, maar ik kan me (nog) niet te veel kosten veroorloven. Dus ik leef in een constant dilemma,..... maar ik ben wel gelukkig verder. Ik eens informeren wat het kost aan geld en schoonheid, om twee van die plaatjes te lassen.
En....zodra ik een camera tot mijn beschikking heb zal ik jullie deze "pain in the bottem" laten zien.
En....zodra ik een camera tot mijn beschikking heb zal ik jullie deze "pain in the bottem" laten zien.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2004 22:49 #654847
door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Bekende roest aan de Dorpel
Een nieuwe dorpel is bij Volvo een 59 eurootjes en zelfs nog te krijgen.
Als je handig bent kun je zelf een hoop voorbereidend werk doen en geld uitsparen.
Op de dorpel zou ik dat niet doen! Kijk gelijk eens wat de toestand erachter is........
Als je handig bent kun je zelf een hoop voorbereidend werk doen en geld uitsparen.
Op de dorpel zou ik dat niet doen! Kijk gelijk eens wat de toestand erachter is........
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-07-2004 19:31 #654848
door V300 register
Hoi allemaal,
Ik begin nu ook roestvorming aan mijn dorpel aan de passagierskant rond de kriksteun (achter) te krijgen. Ik vind dit erg jammer omdat hij verder echt nog een knoert harde carrosserie heeft.
Begrijp ik nu goed dat ik die hele dorpel kan vervangen? en hoe kan ik zien hoe ver de roest al gevorderd is? Zou het graag willen repareren..Is schuren en opvullen een idee?
Ik begin nu ook roestvorming aan mijn dorpel aan de passagierskant rond de kriksteun (achter) te krijgen. Ik vind dit erg jammer omdat hij verder echt nog een knoert harde carrosserie heeft.
Begrijp ik nu goed dat ik die hele dorpel kan vervangen? en hoe kan ik zien hoe ver de roest al gevorderd is? Zou het graag willen repareren..Is schuren en opvullen een idee?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-07-2004 13:31 #654849
door V300 register
Hoi
misschien weet iemand van jullie een plek in de buurt van Tilburg waar ik met mijn Volvo 340 heen kan om de roestplek (rotteplek) te laten behandelen, of alleen even naar te laten kijken of dat oplappen nog wel zinvol is?
misschien weet iemand van jullie een plek in de buurt van Tilburg waar ik met mijn Volvo 340 heen kan om de roestplek (rotteplek) te laten behandelen, of alleen even naar te laten kijken of dat oplappen nog wel zinvol is?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-07-2004 22:38 #654850
door V300 register
het ligt er dus aan hoe groot die plek is. Er komt een moment dat je het niet meer op mag vullen. Dan moet er een nieuwe plaat tussen gelast worden.
Wat ik in ieder geval heb gedaan is, het wel even behandelen met een staalborstel en anti roest pasta. (dit stopt het roest proces en hardt het staal uit)Dit is te krijgen bij betere winkels voor auto onderdelen. Daarna kun je het primeren of vol blaffen met Teflon spray. Dan stopt het roest proces in ieder geval.
om het te remmen kun je dus een hoop zelf doen, en een goede garage zit vast bij Kerkdriel in de buurt.
Groetjes
Dick
Wat ik in ieder geval heb gedaan is, het wel even behandelen met een staalborstel en anti roest pasta. (dit stopt het roest proces en hardt het staal uit)Dit is te krijgen bij betere winkels voor auto onderdelen. Daarna kun je het primeren of vol blaffen met Teflon spray. Dan stopt het roest proces in ieder geval.
om het te remmen kun je dus een hoop zelf doen, en een goede garage zit vast bij Kerkdriel in de buurt.
Groetjes
Dick
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-07-2004 20:36 #654851
door V300 register
Hoi tim
als Arnhem niet te ver is rij dan maar hier een keer naar toe kijken we hier wel.
Hier hebben wel eens vaker naar "gaatjes" gekeken
om een indruk te krijgen hoe wij dingen doen!
bekijk onze site 1 en 2 maar eens.
groups.msn.com/DeDafredders/nena1.msnw .
op het ogenblik zijn we bezig met APHRODITE (SITE 1) en DE ROOIE VAN RENE (SITE2)
gr paul
als Arnhem niet te ver is rij dan maar hier een keer naar toe kijken we hier wel.
Hier hebben wel eens vaker naar "gaatjes" gekeken
om een indruk te krijgen hoe wij dingen doen!
bekijk onze site 1 en 2 maar eens.
groups.msn.com/DeDafredders/nena1.msnw .
op het ogenblik zijn we bezig met APHRODITE (SITE 1) en DE ROOIE VAN RENE (SITE2)
gr paul
Moderators: Mark Smeets