ook voor roestpreventie en laswerk
Poetsen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2005 11:10 #625383
door V300 register
Poetsen is gemaakt door V300 register
De lak van mijn 360 GLE is een beetje dof. Het lijkt wel of hij met een iets te ruwe spons is schoongemaakt. Nu weet ik dat je met Commandant een laagje van je lak kunt poetsen en dat hij weer gaat glimmen. Maar er schijnen ook middeltjes te zijn die je met een boenmachine (zo'n draaiend bontje op je boormachine) kunt aanbrengen en dat alles weer gaat glimmen. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort dingen? En als je dit gedaan hebt, moet je daarna je lak nog in de wax zetten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2005 15:21 #655132
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Poetsen
Je hebt ook van commandant poestmiddel die je machinaal kan gebruiken. Na dit gedaan te hebben moet je de auto natuurlijk wel goed in de was zetten anders wordt ie weer dof.
Grt Noe
Grt Noe
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2005 19:55 #655133
door V300 register
Ik heb zelf een witte en die heeft een volledige bus commandant op z'n donder gehad. Die was ook zo stroef en dof als een krijtje. Geen medelijden en flink boenen (met de hand is beter). daarna twee keer in de was zetten en hij glimt weer als een .......
die poetsmiddeltjes zijn idd best oke, maar (naar mijn mening) veel te duur en minder effectief als commandant. Let er wel op dat het met metallic lakken bvaak niet is aan te raden om met commandant aan de slag te gaan! Dan kan je beter iets anders zoeken.
die poetsmiddeltjes zijn idd best oke, maar (naar mijn mening) veel te duur en minder effectief als commandant. Let er wel op dat het met metallic lakken bvaak niet is aan te raden om met commandant aan de slag te gaan! Dan kan je beter iets anders zoeken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-04-2005 07:33 #655134
door V300 register
Bram,
bedoel je de PD-84-DZ die ik soms in Groningen tegenkom? Als het diezelfde is.... die is niet te koop?
bedoel je de PD-84-DZ die ik soms in Groningen tegenkom? Als het diezelfde is.... die is niet te koop?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-04-2005 11:29 #655135
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-04-2005 17:12 #655136
door V300 register
Woensdag bij de Aldi: poetsmachines voor een tientje.
Mijn garage melde mij in zake mijn achterklep sedan dat ik met een goed merk cleaner, dat spul waarvan je spierballen krijgt, de doffe plekken zeker mooi moet krijgen.
Mijn garage melde mij in zake mijn achterklep sedan dat ik met een goed merk cleaner, dat spul waarvan je spierballen krijgt, de doffe plekken zeker mooi moet krijgen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-04-2005 19:10 #655137
door V300 register
Ga jij je auto wassen met spinazie, Frans? Dat zou ik je toch echt af willen raden hoor! 

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-04-2005 16:45 #655138
door V300 register
Even over poetsen van de bumpers. Ooit heb ik een tip gelezen over het poetsen/zwart krijgen hiervan. Mijn vader heeft deze tip toegepast. Hij heeft de kunststof bumpers van zijn auto (weliswaar een Golf) voor de winter behandeld met gekookte lijnzaadolie. Ik zag de auto nu ruim 5 maanden later staan met nog steeds mooie zwarte bumpers. Mijn vader was er erg tevreden over. Die olie kun je bij de plaatselijke schilder kopen.
Groeten, Erik.
Groeten, Erik.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2005 18:52 #655139
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Poetsen
Bij de klusmarkten staat het ook bij de bijzondere verf- en oplosproducten. ( thinner, stickeroplosser, verfafbijt etc...)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-04-2005 20:57 #655140
door V300 register
Ik ben ook al een jaar bezig met deze gekookte lijnolie. Wanneer ze een paar keer zijn gedaan blijven ze zwart, diep donker zonder glans.
Het spul lijkt in het plastic te dringen of zo iets.
Het spul lijkt in het plastic te dringen of zo iets.
Moderators: Mark Smeets