technieklezing de remmen 17 november 2018
- Mark Smeets
- Moderator
Altijd al willen weten hoe de remmen van de auto werken?
Hoe werkt de remklauw? De hoofdremcylinder, wat doet deze? Betekenen grote remschijven ook altijd betere remkracht? Zijn schijven beter dan remtrommels? etc?
Tijdens deze dag zal Gerard Mulder dit en meer proberen uit te leggen. Gerard is docent motortechniek, hij heeft dus veel kennis! Natuurlijk is deze lezing toegespitst op onze 300 serie.
Ook dit jaar zorgen we weer voor lunch. Vorig jaar liep deze gezellige lunch spontaan over in het middagprogramma met gezelligheid en vragen vanuit het 'publiek'.
Ook dit jaar zorgen we weer voor deze informele gezellig sfeer!
Programma
9:30 inloop
10:00 start lezing
12:00 - 13:00 lunch
13:00 middag programma met ruimte diepgang en vragen
16:30 einde
Inschrijven is VERPLICHT!
Vermeldt naam en lidnummer en of je aan de lunch deelneemt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
even langskomen; 's ochtends kan ik niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Ik kan enkel zeggen dat zij die er niet waren iets hebben gemist!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
En dat zelf de remvloeistof elke 2 jaar vervangen op de manier dat 1 persoon pompt en de andere de nippel opent- en dichtdraait niet goed genoeg is om alle vloeistof te vernieuwen. Dit kan enkel met het apparaat.
Ik heb er niet bij stilgestaan op de techniekdag, maar hier is een doe het zelf oplossing voor. Gunson heeft een mooi setje in haar assortiment dat heet Easybleed of zoiets. Dat ding doet eigenlijk een beetje het zelfde als een professioneel apparaat: druk zetten op de vloeistof vanuit het reservoir. Die druk haalt het apparaatje uit de reserveband.
Uiteraard is het bij lange na niet zo degelijk als proffessionele apparatuur, én moet je goed in de gaten houden dat je vloeistofpeil niet te laag komt, maar voor 35 euro aanschafprijs zeker een aanwinst voor de hobbyist ten opzichte van pompen door de rem in te duwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dit is de set. Ik gebruik hem ook met de druk van een band op zo’n 0,8 bar. Idd goed aansluiten en de vulfles in de gaten houden dat deze niet onder het laagste niveau komt. Dit staat op de fles aangegeven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Doe dit al vanaf mijn eerste auto op deze manier. (en bij alle brommers / motoren) Nooit geweten dat dit minder goed was dan het bij de garage laten doen. Wat doet het bovenstaande apparaat wel wat met pompen niet gebeurd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Wil nooit meer wat anders, echt ideaal, werkt super :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.