- Berichten: 18
Stevens 1987 360 GL
- Steven340
- Nieuw lid
forum.v3c.nl/forum/discussie/interessant...360-gl-opknapper-495
Deze gisteren maar eens uitgegraven, ook omdat hij nu bij mij thuis kan staan en dat scheelt weer wat huur van de stalling, en omdat er ook maar gewoon eens wat mee gedaan moet worden.
Dit wordt voor mij een blijvertje. Een mooie rijdende 2 liter heb ik nog nu nog niet.
Alle 4 de remmen liepen aan, en de motor durfde ik na 20 jaar stilstand nog niet meteen te starten.
Dus na heel veel moeite de trommels achter losgekregen en de schoenen verwijderd.
Daarna de remblokken van de schijven getimmerd, nu kon ik de auto tenminste normaal de schuur uit krijgen.
Auto op de oprijwagen van de Dafdokter geladen en op naar Bleiswijk.
Daar deze gelijk op de brug gezet om aller eerst de remmen te fixen, want zonder remmen en zonder lopende motor blijf je duwen, en dat is gewoon lastig.
Wil hem nog niet meteen helemaal opknappen omdat ik eerst nog met m'n grijze '91 er bezig ben.
Zal m'n projecten topic eerdaags nog even updaten want daar is ook weer een hoop aan gebeurd.
Dus voor nu de remmen en motor in orde maken :tinkering:
En als je dan toch met de remmen bezig ben komen natuurlijk ook gelijk de veerpoten aan bod, anders kan ik dat straks weer opnieuw losmaken.
En als de poten er dan toch onderuit zijn, kun je gelijk de voorste wielkasten voorzien van de standaard procedure van Stevens RX behandeling :f
Verder zit er nog wat laswerk aan de binnenste wielranden, maar kreeg de spatborden er niet af omdat m'n deuren niet ver genoeg open konden, en deze nu zonder poten op de brug staat..........
Dus dat komt dan later wel.
Dus tot zover het begin, morgen verder met de poten, en nog wat rem onderdelen bestellen voordat ik daar weer mee verder kan.
Als dat klaar is, de motor nakijken en groot onderhoud geven / nakijken voordat ik deze probeer te starten.
Die 1400tjes geloof ik altijd wel, die zijn niet zo moeilijk, maar met zo'n oude distributieriem durf ik dat nog niet gelijk aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Steven340;n417327 schreef : ...de motor durfde ik na 20 jaar stilstand nog niet meteen te starten.
Je zou ook de motor kunnen draaien met de krukaspoeliebout wel even de bougies eruit draaien en als de motor vast zit [best mogelijk na 20 jaar] kan je wat WD40 en wat ATF olie in elk cilinder gieten en laten staan tot je met de motor gaat beginnen....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Wel weer even bezig geweest met de veerpoten.
Deze helemaal uit elkaar gehaald en gestraald.
Gelukkig waren de veerschotels nog erg netjes. Nergens doorgeroest.
Veren kaal geschuurd en met hammerite direct over roest geverfd. De rest staat nu in de grondverf op de veerpoten zelf na.
Daarvan zat bij één poot de schokdemper vast, af en toe deed hij het en blokkeerde vervolgens weer.
Dus er gaan ook gelijk 2 nieuwe schokdempers in.
Nu nog even wachten op verf en onderdelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Nog 2 mooie dopjes gedraaid zodat er ook geen vuil of verf in kan komen.
Verder nog wat NOS onderdelen gevonden, 2 taatslagertjes alternatieve bumpstops, en een soort schotels voor tussen de topmount.
Gewone ringen werken ook, maar kwam deze tegen en staat gek genoeg ook in de onderdelen boeken. Echter nog nooit zien zitten op een oude poot :wtf2:
Nr. 11 gaat het om in de exploded view.
Is al een keer een techno tip over geweest om hier een ring tussen te plaatsen, maar kennelijk was dat dus al bedacht. Alleen pas naderhand toegepast?
Heb ze nog nooit gevonden. Het is in ieder geval een harde ring in het midden met rubber daar omheen.
Het lager valt er goed in aan de onderkant.
Nog een ander vraagje; is een distributieriem van een B200 gelijk aan een B19 of zit daar nog verschil tussen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 278
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Veerpootjes eerst de naden van afgekit, daar waar ze altijd doorrotten.
Daarna bezig met het in elkaar zetten.
En de motor loopt :groovy:
Als een zonnetje yeehaa!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zalige motor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.