show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Nieuw hier , Volvo 66 1.1 DL 1980 '' het groene monster ''
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-01-2016 20:57 #633910
door V300 register
Nieuw hier , Volvo 66 1.1 DL 1980 '' het groene monster '' is gemaakt door V300 register
Hallo Volvo freaks! :yeah:
Sinds afgelopen oudjaars dag ben ik de trotse en gelukkige eigenaar van een hele leuke Volvo 66 1.1 DL uit 1980 welke ik het groene monster noem
Afgelopen donderdag dus de Volvo opgehaald in Zeeland alwaar ik mijn Volkswagen Polo uit 1992 ingeruild heb op het mooie groene wagentje :yeah:
Mijn vader rijdt een Volvo 240 uit 1989 en eigenlijk ben ik door hem naar Volvo's gaan kijken wat de aanleiding gegeven heeft om mijn polo in te ruilen en voor deze mooie Volvo te gaan! En totaal geen spijt van! Alleen maar een gigantische smile tijdens het rijden en heel veel blije gezichten en mensen die om kijken, super!
Nu is de 66 volgens mij origineel voorzien van een mooi zwart interieur , in mijn auto zitten 2 beige voorstoelen die volgens mij uit een Volvo 300 serie komen en is er een deurkaart van een afwijkende kleur.
Donderdag de terugrit vanuit Zeeland naar Arnhem gedaan ( goede 170 km) met mijn pa samen. De rit ging helemaal prima en eigenlijk niks bijzonders, behalve een soort geratel bij het gas loslaten, op hoge snelheid is dit geratel slechts heel kort hoorbaar , ongeveer 1 a 2 seconde en bij lagere snelheid tot volledig stilstaan is het geluid het beste waarneembaar. Op het forum van Volvolvo heb ik deze vraag al gesteld en kwam de veer op de reutelas naar voren. Klopt dit ? Of kan het wat anders zijn? En wat kan ik er aan doen?
Zojuist ook een complete set voor een grote beurt besteld ( Olie , oliefilter , luchtfilter , bougies , bougiekabels , contactpuntjes, verdeler , rotor) en een nieuwe 5 liter koelvloeistof omdat ik het koelsysteem even goed wil doorspoelen :y: :y: :y:
Hier wat foto's
Sinds afgelopen oudjaars dag ben ik de trotse en gelukkige eigenaar van een hele leuke Volvo 66 1.1 DL uit 1980 welke ik het groene monster noem
Afgelopen donderdag dus de Volvo opgehaald in Zeeland alwaar ik mijn Volkswagen Polo uit 1992 ingeruild heb op het mooie groene wagentje :yeah:
Mijn vader rijdt een Volvo 240 uit 1989 en eigenlijk ben ik door hem naar Volvo's gaan kijken wat de aanleiding gegeven heeft om mijn polo in te ruilen en voor deze mooie Volvo te gaan! En totaal geen spijt van! Alleen maar een gigantische smile tijdens het rijden en heel veel blije gezichten en mensen die om kijken, super!
Nu is de 66 volgens mij origineel voorzien van een mooi zwart interieur , in mijn auto zitten 2 beige voorstoelen die volgens mij uit een Volvo 300 serie komen en is er een deurkaart van een afwijkende kleur.
Donderdag de terugrit vanuit Zeeland naar Arnhem gedaan ( goede 170 km) met mijn pa samen. De rit ging helemaal prima en eigenlijk niks bijzonders, behalve een soort geratel bij het gas loslaten, op hoge snelheid is dit geratel slechts heel kort hoorbaar , ongeveer 1 a 2 seconde en bij lagere snelheid tot volledig stilstaan is het geluid het beste waarneembaar. Op het forum van Volvolvo heb ik deze vraag al gesteld en kwam de veer op de reutelas naar voren. Klopt dit ? Of kan het wat anders zijn? En wat kan ik er aan doen?
Zojuist ook een complete set voor een grote beurt besteld ( Olie , oliefilter , luchtfilter , bougies , bougiekabels , contactpuntjes, verdeler , rotor) en een nieuwe 5 liter koelvloeistof omdat ik het koelsysteem even goed wil doorspoelen :y: :y: :y:
Hier wat foto's
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-01-2016 21:52 #959798
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier , Volvo 66 1.1 DL 1980 '' het groene monster ''
Nette 66!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-01-2016 22:14 #959799
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier , Volvo 66 1.1 DL 1980 '' het groene monster ''
Dank je! De voorschermen zijn wel slecht en bijgeverfd door de vorige eigenaar , wat met een kwastje gedaan is en eigenlijk niet zo netjes is. Binnenkort de gehele auto poetsen. heb een klein stukje gedaan en de oude lak was dof maar wat ik gedaan heb glimt weer als een nieuwe! :yeah:
- André Minet
- Nieuw lid
Minder
Meer
04-01-2016 00:22 #959800
door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Nieuw hier , Volvo 66 1.1 DL 1980 '' het groene monster ''
Gefeliciteerd met je aanwinst
Voor het tegengaan van dat geluid was er vroeger een spiesetje verkrijgbaar
Maar na verloop van jaren komt het toch weer terug
Informeer eens bij de d
af club Nederland of daf hobby
Mvg
Andr?
Voor het tegengaan van dat geluid was er vroeger een spiesetje verkrijgbaar
Maar na verloop van jaren komt het toch weer terug
Informeer eens bij de d
af club Nederland of daf hobby
Mvg
Andr?
- André Minet
- Nieuw lid
Minder
Meer
04-01-2016 00:34 #959801
door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Nieuw hier , Volvo 66 1.1 DL 1980 '' het groene monster ''
En Volvo 66 was in 1980 leverbaar met zwarte skai bekleding in de L
En beige of blauwe of zwarte of bruine stoffen bekleding in de DL en GL
Uitvoering
In combinatie met deze kleur groen was het of beige of zwart stof
Blauw stoffen interieur was voor blauwe en witte Volvo 66
En bruin stof voor onder andere gele Volvo s 66
Er is vast wel op internet een kleur en bekleding folder van Volvo uit 1980 te vinden
De deurkaarten waren bij groene v 66 meestal zwart maar zwart met beige kon ook
En blauwe bekleding ging samen met blauw zwarte deurkaarten en bruine stof met bruin zwarte deurkaarten
Volvo 343 en 345 hebben dezelfde stoelen gehad maar die zijn te breed voor de stoel sleden van een 66
Mvg
Andr?
Uitvoering
Er is vast wel op internet een kleur en bekleding folder van Volvo uit 1980 te vinden
En blauwe bekleding ging samen met blauw zwarte deurkaarten en bruine stof met bruin zwarte deurkaarten
Volvo 343 en 345 hebben dezelfde stoelen gehad maar die zijn te breed voor de stoel sleden van een 66
Mvg
Andr?
- André Minet
- Nieuw lid
Minder
Meer
04-01-2016 18:08 #959802
door André Minet
En Volvo 66 was in 1980 leverbaar met zwarte skai bekleding in de L
Uitvoering
Mvg
Andr?
Uitvoering
Mvg
Andr?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
04-01-2016 18:51 #959805
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuw hier , Volvo 66 1.1 DL 1980 '' het groene monster ''
Hahaha Andr?, goede verjaardag gehad?? Je ziet nog een beetje dubbel geloof ik
Welkom hier Dennis, leuk om weer eens een Dafje voorbij te zien komen! Veel plezier ermee
Welkom hier Dennis, leuk om weer eens een Dafje voorbij te zien komen! Veel plezier ermee
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-01-2016 19:49 #959811
door V300 register
Heey dank je wel iedereen!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-01-2016 20:33 #959816
door V300 register
Wat een leuk wagentje! Leuk ook dat je op dit forum terecht bent gekomen!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-01-2016 03:11 #959858
door V300 register
Hahaha, ook hier komen we elkaar tegen... Welkom!
Moderators: Mark Smeets