Volvo 360 gls
- V300 register
- Verbannen
Bij deze willen wij ons voorstellen. Afgelopen maand hebben wij, Rob en Robbin, een Volvo 360 GLS aangeschaft om daarmee een reis door Europa te gaan maken in de winter. De auto had wat achterstallig onderhoud, en daarom zijn we ermee aan de slag gegaan. Olie, oliefilter, versnellingsbakolie, koelvloeistof, remolie, remmen voorzijde, trommelremmen achterzijde, ruitenwissers en bougies. Daarnaast zijn met name de achterbanden aan vervanging toe. Daar zijn we helaas iets te laat mee geweest. Want in de eerste week gleed de auto iets te ver door en zijn we tot stilstand gekomen tegen een boom. Dus nu zijn we weer bezig met het opbouwen van de auto. Gisteren net een nieuwe koplamp binnen gekregen. Nu opzoek naar een radiateur. Valt helaas niet mee!
Het gaat dus om een GLS. Wij zijn derde eigenaar. Auto heeft een paar leuke opties zoals een compleet lederen interieur. 165.000 kilometer op de teller, dus pas ingereden. Genoeg gesproken, foto's zeggen meer:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Prachtige uitvoering zijn er maar 250 van gemaakt, die schade is wel minder.
Succes met het herstel en veel fijne kilometers gewenst :yeah:
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Om de schade te herstellen, ik weet dat er in Tilburg bij sloperij Damen nog een 340 uit 1983 staat met het zelfde front (enkel een zwarte grill).
Je kunt natuurlijk de afweging maken of je hem moet gebruiken voor een reis door Europa. Ik denk van wel, want dat is natuurlijk helemaal super in zo'n auto!
Natuurlijk kun je ook er ook voor kiezen om de reis in een 340 GL Special of zo te maken, ook veel luxe en veel minder zeldzaam. Ik weet nog wel iemand die behoorlijk hard op zoek is naar een 360 GLS Rai Special zoals jij hebt.
- V300 register
- Verbannen
OW ja, zie verkoop advertenties. Mochten we de Volvo deze maand kunnen verkopen aan een liefhebber doen we dat met plezier. Het besef dat het hier om een speciale 360 gaat heeft ons aan het denken gezet. Wij hebben een ander doel dan de auto in ere te herstellen. helaas ook niet de middelen, tijd en geld om dat te doen.
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
E?n ding snap ik niet. Je hebt de auto net tegen een boom geparkeerd, maar wilt de auto nu verkopen omdat je het zonde vindt om er een grote reis mee te maken?
Kun je rustig doen hoor, kwestie van het achterstallige onderhoud wegwerken en gewoon gaan met die banaan.
- Steven340
- Nieuw lid
Ik zelf heb de 340 variant.
Volvo 360 GLS Special:
De bijzonderheden van deze uitvoering:
alleen verkrijgbaar in sedan-uitvoering met 2-liter motor en 5-bak
antraciet metallic lak
striping
zwarte trimming
hoofdsteunen achter
lederen bekleding
centrale portiervergrendeling
En wat Joost al zei, je kunt er prima een rondje Europa mee doen
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;238687 schreef : Welkom hier! Inderdaad een bijzondere auto, maarja, er zijn zoveel speciale versies gemaakt.
E?n ding snap ik niet. Je hebt de auto net tegen een boom geparkeerd, maar wilt de auto nu verkopen omdat je het zonde vindt om er een grote reis mee te maken?
Kun je rustig doen hoor, kwestie van het achterstallige onderhoud wegwerken en gewoon gaan met die banaan.
- V300 register
- Verbannen
Steven340;238688 schreef : Tijdens de RAI '85 worden twee speciale uitvoeringen ge?xposeerd. Het zijn de 340 DL Special en de 360 GLS Special, waarvan in totaal slechts 1.000 stuks worden geproduceerd. (750 340's, 250 360's)
Ik zelf heb de 340 variant.
Volvo 360 GLS Special:
De bijzonderheden van deze uitvoering:
alleen verkrijgbaar in sedan-uitvoering met 2-liter motor en 5-bak
antraciet metallic lak
striping
zwarte trimming
hoofdsteunen achter
lederen bekleding
centrale portiervergrendeling
En wat Joost al zei, je kunt er prima een rondje Europa mee doen