show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL 1.4 Variomatic 3deurs 1983 - 18890km

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2010 21:44 #629966 door V300 register
Hoi, ben al een tijdje aan het kijken op dit forum nadat ik enkele weken terug een maagdelijke 340 via MP op de kop heb getikt met origineel nog geen 19000km op de teller. Bedoeling was om een goedkope knappe niet te dure automaat aan te schaffen waar mijn moeder dan in kon gaan tuffen. Het oude swiftje was 2 maal totall loss gereden in 1 week?!?! Kwam toen deze "nieuwe" 340 tegen. Moest natuurlijk wel het eea aan gebeuren dus uiteindelijk is het toch geen "goedkoop" autootje.

Zal even opsommen hoe en wat:
Auto is enkele jaren terug uit Belgie geimporteerd en moest nu door omstandigheden het veld ruimen. Auto op de brug gezet en hiep hiep..... alles nieuw. Lichte beschadigingen aan langsbalken door verkeerd opkrikken, lichte olielekkage aan motorblok en verder ..... niets.
Exterieur: 1 schaafwondje op spatbordrand RA, licht deukje in bestuurdersdeur. that's it
Interieur: compleet en onbeschadigd, nog nooit radio ingezeten, nooit in gerookt
Technisch: goed onderhouden en perfect rijdend

Gedane werkzaamheden:
Bougies, Rotor, Verdelerkap, Olie (mineraal), Oliefilter, Luchtfilter, kortom -> beurtje.
3e remlicht geinstalleerd -> niet perfect maar voorlopig OK
Koplampreflectoren vervangen door nieuw ivm aantasting door lampekappen, bij nieuwe de lampekappen verwijderd, zie ook verderop.
Koplampbehuizing zwart gespoten ivm verkleuring kunststof
Kleppendekselpakking en carterpakking vervangen ivm doorzweten.
Accu vervangen door 66Ah exemlaar ivm MORE is BETTER
Kaarten vakken (uit eigen voorraad) zwart gespoten en gemonteerd
Alle lampjes vervangen door nieuw, koplampen voorzien van hallogeen op bulbvoet, stadslicht voorzien van led (resultaat koplampen: :w00t:)
Radioantenne op voorruit geplakt ter hoogte van rechter ruitenwisser
Montageframe tbv radio uit kunststof gefabriceerd en zwart gespoten.
Nieuwe gebruikte reserveband gemonteerd en gebalanceerd
Originele fietsbanden en velgen in garage gelegd
Volvo 480 velgen gemonteerd met nieuwe banden (zoek nog naafkappen)
Extra 12V zekeringkast onder dashboard

De laatste handelingen (voorlopig) voor de komende week:
Radio CD met Bluetooth carkit
Navigatie
4xspeaker
Schaafwondje bij lakken
Proffesioneel laten polijsten
Nieuwe APK

Wensen voor de toekomst: nog heel erg veel............

Doel: gebruiken en behouden moderniseren zonder dat dit opvallend zichtbaar is. Originaliteit is belangrijk maar niet een absolute must.

Foto's heb ik nog niet maar wellicht heb ik in de komende (vakanie) week wel tijd om er een paar te schieten. Heb het echter wel erg druk, maar wie weet.

Ben vast nog wel wat vergeten maar denk dat dit een aardige 1e indruk geeft.

Hoop jullie waar nodig te helpen met problemen cq oplossingen en zeker ook viceversa,

Groet .....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2010 21:54 #818407 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL 1.4 Variomatic 3deurs 1983 - 18890km
Door dat lange stilstaan vraag ik me 1 ding af: Schakelt de vario nog naar behoren?
Klinkt als een ontzettend gave vondst! Ik kan niet wachten op mooie foto's van de auto. Leuk dat je er zoveel tijd in steekt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2010 22:17 #818421 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL 1.4 Variomatic 3deurs 1983 - 18890km
Jos,

Vario schakelt goed, auto heeft afgelopen twee jaar regelmatig/normaal/wel wat weinig gereden en heeft toen ook al zeer liefdevol onderhoud gehad, dus ja; supergave vondst (van Marktplaats)

Veel tijd is relatief, ben nu even wat uren bezig, straks tuft ma op haar gemak overal naar toe en ben ik nog een enkele dag (of 4) per jaar aan het onderhouden en upgraden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2010 22:23 #818425 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL 1.4 Variomatic 3deurs 1983 - 18890km
Heb je de koppeling ook al gesteld van de vario? (die zag ik niet in de lijst)

Overigens, wat voor antenne heb je er in geplakt en natuurlijk de zeer voorspelbare...

:pics:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 00:57 #818445 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 340 DL 1.4 Variomatic 3deurs 1983 - 18890km
Welkom! Klinkt alsof je een mooie auto gevonden hebt. Deze blijft hopelijk wel heel? :D

In Almere woont een zeer bedreven autopoetser/clublid. Die heeft al heel wat 300's laten blinken. Onder andere op een toertocht/BBQ/Stap/Poetsdag bij mij in / achter het huis:

forum.volvo300club.nl/showthread.php?p=110189

(dit jaar weer!)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2010 11:43 #818460 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL 1.4 Variomatic 3deurs 1983 - 18890km
als je die radio gaat aansluiten: NIET DE STEKKER AFKNIPPEN!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2010 17:29 #818504 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL 1.4 Variomatic 3deurs 1983 - 18890km
Km's vreten 18890 - 18940

Vandaag de auto vanuit school naar huis gereden en onderweg nog even bij een leverancier langs geweest. Vallen me maar een paar dingetjes op, had de remmen schoon gemaakt en alles was daar nog nieuw, toch bleef de rechter achterrem in het begin bij wegrijden heel even hangen -> later was dit miniem tot niets dus dat zal verder wel slijten.
Bij wegrijden wil (1 van de) riemen zich nog wel eens laten horen in de vorm van een piep. Bij op de motor afremmen remt de wagen goed af maar lijkt het mij dat het motortoerental wat hoog blijft. Omdat het verder goed functioneerd zal dit wel horen maar dat hoor ik vanzelf wel in een reply van jullie denk ik zo....;D
Na enige tijd snelweg ca. 100 km/h, hoorde ik een rammel achterin/onderin, kan dat nog niet goed thuis brengen ook omdat er nog wel het eea in de koffer ligt, maar het klonk als een los plaatdeel?? maar dan in de auto. Moet ik nog maar eens overdoen. Tank volgegooid en APK volgende week even doen.... had de papieren nog in m'n Transit liggen.:crazy1:

De nieuwe wielen en banden doen het goed maar maken het sturen er niet lichter op, misschien toch maar een stuurbekrachtiging inbouwen. KM stand 18940.

Mijn ervaring? Heerlijk soepel, ontspannen, genieten, en nog meer van dit soort superlatieven..... kortom: absoluut geen miskoop en elke cent waard

@ Jan
1. Koppeling is niet gesteld maar volgens mij ook niet nodig, of toch wel? zie hierboven.
2. Antenne is zo'n standaard electrische plak antenne, merk dacht ik Caliber, verpakking is al met het vuil mee. Heb ik al eerder in een auto toegepast en voldeed toen prima en is nagenoeg onzichtbaar - de radio en navigatie worden ook "onzichtbaar" ingebouwd. Nieuwe radio is er nog niet dus resultaat nog onbekend.
3. Lees 1e post, komen echt wel. Het is een grijze 3deurs (184-5) met spijltjes in de voorramen en de blinkers op de spatborden, volgens mij noemen jullie dat een MKII.. Velgen zijn de 14" 480 GLT velgen.

@ Jeroen
1. Dat ligt weer niet aan mij of m'n moeder, de swift werd 2 x in 1 week bij haar voor de deur geramd. Gladheid.:crazy2:
2. Het poetsen gebeurt bij een poetsbedrijf, werd me aangeboden door de vader van een leerling die de wagen erg mooi vond maar de lak kon wel een boost gebruiken...
3. Zo te lezen en te zien was het een gezellig en "onderhoudend" feestje.

@ Wouter
1. Ben docent voertuigentechniek, slopen en knippen staan erg laag in m'n gewoonte lijstje. Had het trouwens ook al gelezen in de diverse posts, maar evengoed bedankt voor de tip -> Voorkomen is beter als genezen.:y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2010 17:33 #818505 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL 1.4 Variomatic 3deurs 1983 - 18890km

RenVeld;134882 schreef : Koppeling is niet gesteld maar volgens mij ook niet nodig, of toch wel? zie hierboven.


Lees ook forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5593

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2010 17:34 #818506 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL 1.4 Variomatic 3deurs 1983 - 18890km
Op welke school ben je docent?

Ongelofelijk trouwens, een auto uit 1983 met zo weinig kms. Dat moet echt een mooi ding zijn!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2010 17:52 #818509 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL 1.4 Variomatic 3deurs 1983 - 18890km
@ Jos
1. Van Vredenburch College - Rijswijk (ZH) VMBO-Voertuigentechniek
2. Mooi ? Mooi ? Understatement van het jaar....... hij is fantastisch!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD