show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Zweersje stelt zich eindelijk voor...;-)

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2009 23:03 #629192 door V300 register
Zweersje stelt zich eindelijk voor...;-) is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,

Zo'n twee weken geleden heb ik mijn eerste post geplaatst op deze site en al de nodige reacties terug gehad.. Helemaal super!

Echter ben ik niet zo bekend in de forum-wereld en moest iemand anders mij er op wijzen dat het netjes is om je even voor te stellen... Sorry dus voor dit wan-gedrag en ik zal het nu goed maken!:-)

Mijn naam is Dagmar Zweers en ik woon in het prachtige Zevenaar (tussen Arnhem en de Duitse grens, jawohl!). Ik ben nog even bezig met mijn studie Personeel & Arbeid, maar hoop ik oktober mijn diploma te kunnen ophalen. Op dit moment werk ik in Oosterbeek voor een heel gezellig en leuk bedrijf als personeelsadviseur. Verders ben ik 25 jaar en ben ik sinds twee jaar trotse eigenaar van mijn volvo 340 uit 1989!

De volvo heb ik 'gekregen' van mijn ouders toen zij hem niet meer nodig hadden. Zij vonden het zonde om te verkopen en hadden liever dat ik hem kreeg. Hoera voor mij dus!yeehaa!

Mijn volvo is redelijk onderhouden door mijn ouders, niet meer dan noodzakelijk... Alleen ben ik dusdanig gehecht geraakt aan mijn volvo dat ik het zonde vind en er graag wat meer werk van wil maken! Gelukkig mag ik dan mijn bolide een keer naar Erik brengen!(Thanks Erik!) Zo zijn mijn deurrubbers behoorlijk aan vervanging toe en mijn auto drinkt iets te graag koelvloeistof.. een goede nakijkbeurt is dus wel een keer nodig!

Nu heb ik mijn auto vandaag APK laten keuren........:cry: Dit is voor mij een zwarte dag in dit jaar..... BAH! Mijn volvootje heeft het niet overleefd en is tijdelijk afgekeurd... er zijn dus wat reparaties die moeten gebeuren. Zo moet er een nieuw bezineslangtje inkomen (geen probleem en ook niet duur, so far so good..), doen mijn remlichten het spontaan niet meer (hopelijk een losse kabel ofzo... anders nieuwe lampje. Geen probleem dus, wel h??l raar dat ze het beide in??ns niet meer doen!), moet de fusekogelhoes worden vervangen (wordt dus al duurder, maar nog steeds niet problematisch..) en zal nu toch echt de dorpel moeten worden gelast... (ai, duur geintje als je dit laat doen bij de garage...:sad:)

Kortom, ik heb een kl*te dag gehad en was behoorlijk verdrietig... Niet dat dit het einde van de wereld is, maar mijn volvo kwam altijd goed uit de APK keuring... Nu moet ik dus opzoek naar iemand die kan lassen en mijn volvootje kan fixen (weten jullie iemand in mijn omgeving??:D). De andere reparaties zijn te doen en de meeste kan ik zelf nog wel samen met mun vader...

Ik had graag een vrolijker bericht geplaatst, maar ben blij dat ik nu even mijn frustraties er uit heb kunnen gooien. Sorry dat het jullie moest ontgelden, maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dit leed begrijpen!:p

Hopelijk kan ik goede tips van het forum halen, zodat ik niet meer van dit soort vervelend APK keuringen en dat mijn volvootje het zo nog lang mag blijven doen... :yeah:

Dus tot zo ver mijn verhaal, hopelijk kan ik binnenkort een leuker verhaal posten! Nogmaals bedankt voor de tips so far en tot gauw!

Groetjes! Dagmar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 23:07 #785697 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Zweersje stelt zich eindelijk voor...;-)
Welkom op dit forum. Je achterlichten probleem kun je makkelijk zelf en snel oplossen:
- Alle contacten van de massastrip schoonmaken. Strip goed met vaseline of wax insmeren, lampjes terug plaatsen en nog zeer weinig problemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 23:10 #785699 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Zweersje stelt zich eindelijk voor...;-)

Zweersje;110808 schreef : doen mijn remlichten het spontaan niet meer (hopelijk een losse kabel ofzo... anders nieuwe lampje. Geen probleem dus, wel h??l raar dat ze het beide in??ns niet meer doen!)

9 tegen 10 dat een van de 2 draadjes bovenaan het rempedaal los zitten, als je het pedaal tot bovenin volgt zit daar een schakelaar met aan 2 kanten een draad, als het goed is tenminste want waarschijnlijk hangt er een draad los:D

als er een draad los hangt, connectortje vernieuwen en weer terug monteren

Zweersje;110808 schreef : moet de fusekogelhoes worden vervangen (wordt dus al duurder, maar nog steeds niet problematisch..)

fuseekogel is rond de 30 euro, zit er met een uurtje werk onder.

en voor het lassen, zou je je ook tot Erik kunnen wenden, net als voor de andere klusjes. valt best mee:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2009 23:22 #785708 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Zweersje stelt zich eindelijk voor...;-)
Fijn om te horen dat die remlichtjes makelijk te fixen zijn! Alleen begreep ik van de APK-meester dat alleen de fuseehoes vervangen moest worden en niet de kogel zelf... Of ben ik nu zo'n noop dat ik het verkeerd begrijp? hahaha! Maar goed, ?30 is goed te doen! :)

Het zou tof zijn als Erik mij kon helpen met het lassen, alleen denk ik niet dat ik binnen 2 weken bij hem terecht kan en ik heb ook begrepen dat hij gewond is geraakt! Ik heb hem net een bericht gestuurd, maar zal denk ik op zoek moeten naar een garage die het voor weinig kan doen! :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2009 23:26 #785709 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Zweersje stelt zich eindelijk voor...;-)
de hoes zit aan de kogel vast gesmolten, bij de meeste fuseekogels.

zo'n hoes mag niet gescheurd zijn, en als ie dat wel is kun je het beste heel de kogel inclusief hoes vervangen. de kogel moet t?ch los om de hoes te vervangen, en dan kun je maar beter direct een nieuwe erop zetten.

Is wel een klusje wat je het beste iemand kunt laten doen, omdat het wel allemaal goed vast moet zitten, en je kunt meekijken om ervan te leren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2009 23:30 #785712 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Zweersje stelt zich eindelijk voor...;-)

Zweersje;110808 schreef : (...)Sorry dus voor dit wan-gedrag en ik zal het nu goed maken!:-)
(...)

Hoi Dagmar,
Jezelf niet voorstellen is geen forum-wangedrag hoor, op de meeste fora word je zelfs raar aangekeken als je dat doet. We vinden het hier alleen erg leuk om mensen snel te leren kennen, dat is gezellig en leuk, ook omdat je elkaar dan al een beetje "kent" op meetings enzo :yesyes: Dus daarom moedigen we mensen altijd aan zichzelf even voor te stellen.

Jammer dat de rest van je bericht zo slecht nieuws voor jou betekent, hoewel de meeste problemen gelukkig relatief eenvoudig op te lossen zijn. Vooral een bezoekje aan Dokter Erik zal het roestwerk een stuk goed doen gok ik zo. (jammer alleen dat hij momenteel even ziek thuis zit)
Het scheelt wel dat de 340 een relatief simpele auto is om aan te klussen, van die elektronische problemen zoals met je remlicht moet je echt niet zelf willen oplossen bij bijv. een alfa of citroen. Bij "onze" volvootjes zijn het zoals de anderen al zeggen, bijna altijd gecorrodeerde contacten of losliggende stekkertjes.
Succes dus met het fiksen, en op naar een APK! (en daarna lid worden he, kan je ook ineens naar klusdagen, toertochten en op ons ledenmenu met stapels technische documentatie en ingescande folders!!!)

Owja, en natuurlijk: Welkom hier! :worship:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2009 00:27 #785729 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Zweersje stelt zich eindelijk voor...;-)

Zweersje;110821 schreef : Fijn om te horen dat die remlichtjes makelijk te fixen zijn! Alleen begreep ik van de APK-meester dat alleen de fuseehoes vervangen moest worden en niet de kogel zelf... Of ben ik nu zo'n noop dat ik het verkeerd begrijp? hahaha! Maar goed, ?30 is goed te doen! :)

Het zou tof zijn als Erik mij kon helpen met het lassen, alleen denk ik niet dat ik binnen 2 weken bij hem terecht kan en ik heb ook begrepen dat hij gewond is geraakt! Ik heb hem net een bericht gestuurd, maar zal denk ik op zoek moeten naar een garage die het voor weinig kan doen! :-)


Ik hoop dat je een garage vind, die het netjes kan lassen en afwerken (inspuiten met protectiemiddelen etc.) Ik ben een voorstander van doorlassen of vlakke laspuntjes heel erg regelmatig en dicht op elkaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2009 13:42 #785779 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Zweersje stelt zich eindelijk voor...;-)
Je vindt vast wel iemand rondom Zevenaar die even een lasje in die dorpel kan leggen.

Desnoods laat je hem alleen lassen, en ga je 't zelf afwerken. Scheelt alweer geld.

Van de remlichten: controleer inderdaad de stekker bovenaan je rempedaal. Dit is geen massaprobleem, als het dat wel was geweest had je kermisverlichting gehad.

Kijk anders je zekering even na, als je klokje en radio het ook niet doen (tenminste, dat zit bij de mijne op ??n zekering).

Leuk dat je relatief dichtbij woont, w??r een 340-liefheb(st)/(b)er in de buurt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 22:27 #786577 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Zweersje stelt zich eindelijk voor...;-)
Heb vandaag mijn auto op gehaald bij een vriend en die heeft mijn volvootje gelast en nog heel netjes ook! (Vind ik althans!;-) Laspunten dicht op elkaar en netjes afgewerkt met ijzermenie, de tektileen (?) komt na de keuring er over heen...Ben benieuwd naar je mening Erik als jij mijn auto ziet!) We hebben meteen ook even gekeken naar de remlichten... Tja... Ik heb dus een beetje kortsluiting gehad...:-( Mijn draden zijn op veel plekken door en een van de draden is doorgesmolten... Das dus nog even een klusje! Heb ik meteen een vraag! Weet iemand welke draad van de remlichten zijn, welke kleurcode ze hebben?

Verders laat ik de fuseekogelhoes bij de garage doen en de retourleiding ook.. Als het goed is, ben ik dan rond de 70 euro kwijt voor die twee dingen en dat vind ik wel best! Samen met het laswerk ben ik dan 140 euro lichter, en daar kan ik niks van zeggen met een 20 jaar oude auto! ;-)

Oja, nog een goede daad gedaan... Heb mijn bumpers ingesmeerd met lijnzaadolie! WOUW!!!! Ik heb gewoon weer zwarte bumpers! :-D Het ziet er weer goed uit... Mijn collega en vader van... had mijn een busje mee geven, maar gezegd dit alleen bij droog weer te doen...naja... dat is vandaag wel het geval! Het ziet er mooi uit, bedankt Ton! ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 23:21 #786597 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Zweersje stelt zich eindelijk voor...;-)
Hoi Dagmar,

Fijn dat het allemaal meevalt!
Ja als je de bumpers behandeld met lijnzaadolie en gaat regenen dan krijg je witte vlekken, nu kan het goed opdrogen!

Ik zal het aan Ton doorgeven!

Groetjes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD