show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GL 1988

  • Schuurmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2009 21:19 #628823 door Schuurmans
Volvo 360 GL 1988 is gemaakt door Schuurmans
Aangezien mijn naam elders op het forum al gevallen is, zal ik me even voorstellen inclusief mijn Volvo.

Ik ben Funs Schuurmans, op fora vaker bekend als funsdaf.

Sinds ruim een jaar in het bezit van een Volvo 360GL uit 1988.
Deze heb ik toen gekocht van Francois Aben, hier ook wel bekend op het forum.
De auto heeft nu 160000km op de teller. (bij aankoop 140000)
Het is de GL uitvoering maar is voorzien van een GLT interieur en GLT achterspoiler.

Foto's van de auto: (foto's is van Francois toen de auto te koop stond).
[img]http://performance-parts.nl/Losse afbeeldingen/advertentie 1-klein[/img] [img]http://performance-parts.nl/Losse afbeeldingen/advertentie 2-klein[/img]
[img]http://performance-parts.nl/Losse afbeeldingen/forum foto 1[/img]

Het is zeker niet moeders mooiste meer (her en der deuken, o.a. op het dak!. Gaten in de beide voorportieren onder vooraan etc.). Maar het is nog zeker een hele lekkere auto.

Waarom ik de 360 gekocht heb??
Nou, nadat ik voor mijn Volvo 264 besloten had dat deze voorlopig uit de running ging (zal ik later kort nog iets meer info over geven). Was ik op zoek naar wat anders, met wat specifieke eisen:
- Achterwielaandrijving (voorwielaandrijving heb ik altijd ruzie mee, volwaardig 4x4 mag ook, maar volvo heeft dat b.v. al niet)
- Genoeg vermogen (was immers de 157PK van de V264 gewend).
- Genoeg ruimte (net nieuw huis gekocht uit 1956 waar nog het e.e.a. aan moet gebeuren.
- Trekhaak en genoeg trekkracht
- Betaalbaar
- Degelijke techniek (heb al genoeg andere auto's om aan te sleutelen).

Met dat eisenpakket wordt de keus heel klein.
En aangezien vanuit mijn Daf en Volvo hobby een Volvo toch vooraan stond is de keus toen op een 3 of 5 deurs 360 gevallen.
En die had Francois toen dus te koop.

Zoals gemeld was de bedoeling dat deze auto puur alleen moest rijden, aangezien er al genoeg andere auto's staan om aan te klussen.
Maar helaas heb ik toch nog het e.e.a. aan de auto moeten doen:
- Open luchtfilter gemonteerd (was niet nodig, maar klinkt zo lekker).
- zitting van bestuurdersstoel vervangen omdat deze doorgezakt was. (was nog wel wat werk aangezien de donorstoel een 3 deurs stoel was).
- bij het indrukken van de dagtellerknop viel de klokkenconsole naar achter, die weer terug gemonteerd.
- Linker buitenspiegel zakte steeds naar onder, kwam doordat het stangetje van de verstelling was afgebroken, van Francois een andere gekregen en die gemonteerd, is nu weer perfect.
- op de koudste dag van het jaar (in januari) liep de Volvo warm! Bleek de thermostaat dicht te zitten, dus die vervangen.
- een week of 2 later begon de auto ineens heel slecht te lopen, kwam niet boven de 3500 toeren en niet harder dan 80km/h. Na
even zoeken kwam ik erachter dat de distributieriem 2 tandjes versprongen was. Dus maar een nieuwe distributieriem en spanrol gemonteerd.
- na het starten wil de auto nog wel eens even flink stotteren, vooral als ik enkele korte stukjes heb gereden. Heb het idee dat er wat olie via de klepstelen naar onder lekt wat eruit geblazen moet worden.

- APK afgelopen januari:
2 gaatjes in uitlaat (maar even dichtgelast).
voorbalk was eerder al gelast maar vondt mijn keurmeester niet goed genoeg (kon ik wel inkomen) dus maar even opnieuw gelast.

Uiteraard heb ik direct na aanschaf ook de voorwielophanging van PU bussen voorzien.
Een collega had nog een volvo radio (CR-405 dacht ik) met een Volvo cd-wisselaar liggen. Die dus ook maar ingebouwd.
helaas heeft de radio nu wat kuren, dus moet ik eigenlijk op zoek naar een andere CR-405.

Ondanks het werk wat ik er tot nu toe aan gehad heb ben ik toch nog steeds zeer tevreden over de Volvo. Lekker veel power en zeker veel koppel, lekker levendige achterkant (Zeker bij regen). Top.

Het lijkt erop dat ik binnenkort voor mijn werk meer km's moet gaan maken, dus dan gaat de 360 er waarschijnlijk uit voor een 940 2.3 LPT op G3, maar dat is nog afwachten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2009 23:20 #768490 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GL 1988
Mooie auto hoor. Die GLT velgen doen hem zeker goed. Wat is je ervaring met de PU bussen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2009 21:40 #768606 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GL 1988
Welkom!

Die auto ziet er leuk uit. De paar plekjes geven hem juist karakter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-04-2009 15:24 #768674 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GL 1988
Welkom Funs en viel plezier met jouw 360 injection, aan dit type heb ik leuke herinneringen omdat mijn ouders er ooit ook een hadden, dat was alleen niet zo'n luxe GL!

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2009 20:42 #768702 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Volvo 360 GL 1988
glt powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Schuurmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2009 21:58 #768723 door Schuurmans
Beantwoord door Schuurmans in topic Volvo 360 GL 1988
De GLT velgen staan zeker een stuk beter dan de stalen velgen met wieldoppen, die zaten eronder toen ik de auto kocht. Maar heb de GLT velgen erbij gekregen.

Op de stalen velgen lagen wat brakke oude bandjes, die gaven ook wat trillingen in het stuur.
Na het monteren van de PU bussen was dat een stuk minder.
Ook het sturen voelde directer aan, maar als je ook ziet hoe die rubbers van de reactiestangen er na 20 jaar uitzien is dat niet zo heel gek als ze fris PU krijgen.

Plekjes geven zeker karakter, maar de deuk op het dak ziet er toch wel heel erg dom uit.

@Wouter, leuk dat je het injection zo specifiek noemt. Het bordje "Injection" achterop vindt ik misschien nog wel het moosite van de hele auto. Prachtig jaren 80. Op andere auto's zie je allemaal termen als EFI,ABS,Airbags, en weet ik wat voor afkortingen.
"Injection" is tenminste lekker duidelijk.

Mijn ouders hadden vroeger ook een 300 serie, alleen was dat een 340 sedan diesel, een witte.
Toen mijn vader de 360 voor het eerst zag: Hee, dat is het nieuwere model met de knipperlichten in de bumper, die van mij had ze nog op de spatborden.
Mijn oom had toen ook 300 serie, een hele mooie grijze GLS sedan.

@het is GL powerrrrrrrrrrr, opgepimpt met GLT details :-)

Is wel de sterkste B20E uitvoering, EGR en Pulsair was er al af toen ik de auto kocht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-04-2009 22:05 #768725 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GL 1988
Ja inderdaad, dat "Injection" doet het 'm precies omdat mijn ouders dat ook achter op hun mosgroene 360 hadden staan, om maar te zwijgen over die prachtige 2-liter sticker achterop.

De keren dat mijn pa alleen met mij op pad was, hebben we wel vaak lol gehad en ook tijdens een wintersport vakantie deed de achterwielaandrijving hem wel eens een hartverzakking bezorgen........

Ja mensen, vroeger...................dussssssssss, ik ben blij te zien dat er nog steeds best wat 2-liters rondrijden.

De GLT velgen doen 'm inderdaad goed i.p.v. die doppen!


Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2009 09:46 #768758 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GL 1988
Hey Funs! Leuk dat ik jou hier weer tegen kom :D

ik rijdt tegenwoordig ook 360, maar dan wel een echte GLT ;) (in dezelfde kleur trouwens, en ook uit '88)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2009 22:05 #768936 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Volvo 360 GL 1988
foto's?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-04-2009 22:14 #768938 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360 GL 1988

volvo freak;98461 schreef : foto's?

Waarvan? BramJ heeft zijn GLT allang hier gepost en was ook aanwezig bij het dafmuseum ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD