show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Het duo wit en grijs

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2008 19:49 #627784 door V300 register
Het duo wit en grijs is gemaakt door V300 register
Sinds donderdag is onze straat weer een stuk leuker geworden. Naast de grijze vario '87 woont hier nu ook een witte 1.4 5-bak, ook een '87er, overgenomen van Stefan Boogaard. Niet als vervanging van de vario, maar gewoon lekker voor de heb erbij. En prettig voor woon-werkverkeer, maak elke dag 100 snelwegkilometers, en dan rijdt zo'n 5-bak een heel stuk rustiger en zuiniger. Maar hoe 2 gelijke auto's zo verschillend kunnen rijden, daar verbaas ik me elke keer weer over. De motor van de witte loopt echt veel rustiger en stiller, klinkt heel anders dan die van de grijze.

Als een trotse nieuwbakken vader :w00t:het duo op de foto gezet:








grtz,

Rick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2008 20:02 #721750 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het duo wit en grijs
Nice!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2008 21:15 #721752 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het duo wit en grijs
De ene B14 klinkt soms meer als een Renault dan de ander, of bedoel je dat niet?

Maar leuke auto's hoor! Welk interieur zit er in de witte?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2008 21:22 #721754 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het duo wit en grijs
G L T :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2008 21:28 #721757 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het duo wit en grijs
De vario klinkt inderdaad (veel) meer als Renault dan de witte. De witte heeft een veel diepere brom; maar 't grootste verschil is de hoeveelheid geluid, de witte is (onafhankelijk van 't vaak hogere toerental van de vario) een stuk stiller. Het lijkt onderhand of er meer isolatiemateriaal in zit.

De witte heeft een (deels) luxer interieur: GLT-stoelen en achterbank, GLT-klokkenwinkel. Heb er ook nog een verlengde middenconsole bij, die deze week gemonteerd gaat worden. Aandacht heeft-ie wel nodig: voorbalk, deurranden, paravan. En dan wat kleine dingetjes. Lekker hobbyen dus.

grtz,

Rick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2008 21:31 #721760 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het duo wit en grijs
Heb je 'm al is goed in zn 2 doorgetrokken? DAN klinkt ie lekker! :D maar je hebt gelijk ja - heb nog niet andere 340's gehoord die zo lekker en rustig klinken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 21:24 #721897 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Het duo wit en grijs
Leuke plaatjes om te zien. En wat zeggen de buren ervan dat je twee auto's voor de deur hebt staan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2008 22:48 #721917 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het duo wit en grijs
M'n buren dachten dat ik eindelijk m'n huis had verkocht (staat al meer dan een jaar te koop....) :humor:. Zo lijk je meteen een kapitalist, niemand gelooft ook dat je voor zo'n prikkie zo'n auto's koopt. Qua parkeerplek is er in elk geval geen probleem, sowieso is er hier plek zat, daarnaast gaat er altijd een van de twee binnen slapen.

grtz,

Rick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2008 00:10 #721922 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het duo wit en grijs
In verband met verschil van rijden; dan heb je waarschijnlijk nog niet de 1700 of 360 gereden. Dan is het verschil nog groter.
Lijkt leuk twee auto's voor de deur. Ach ja, twee auto's, wie het kan doen moet het niet laten...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2008 09:21 #721930 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het duo wit en grijs
Ik heb een paar weken geleden een proefrit gemaakt in een 360 GL Injection. En dat reed me toch lekker! Snelle bak. Maar niet al te zuinig, en dat is de 340 w?l. Maar ik sluit niet bepaald uit dat er nog eens een 360 bijkomt. Met twee auto's voor de deur en nog een motor achter de deur v?el ik me wel rijk, maar ik ben het bepaald niet hoor. Met die twee auto's ben ik qua kosten (oldtimerverzekering, wel motorrijtuigenbelasting, afschrijving noppes) nog steeds heel wat goedkoper uit dan de gemiddelde om-de-paar-jaar-inruilende-Opel Zafira-coureur! Mijn motor kost veel meer, alleen al aan verzekering. En een hobby mag best wat kosten, toch?

grtz,

Rick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD