show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Mijn 340 - het verhaal(tje)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-02-2007 12:49 #625643
door V300 register
Mijn 340 - het verhaal(tje) is gemaakt door V300 register
Omdat de site nu toch helemaal leeg is, plaats ik hier maar gelijk het verhaal over mijn 340.
Zo'n 20 jaar geleden liep een man van rond de 50 jaar oud Bluekens Volvo binnen, en was aan het kijken voor een Volvo 340. Hij kocht die dan ook.
Witte kleur, 1.4 DL handgeschakeld (4-bak), een GLT spoiler, Volvo velgjes, nette matten in het interieur en een Panasonic radio-casette installatie ontbraken niet. Het was een mooie 5 deurs hatchback.
19 jaar en 170.000km later kwam ik, 17 jaar oud, de auto op het spoor. Hij stond te koop in redelijke staat voor 500 euro. Voor 450 mocht ik 'm meenemen.
Onderhand al 18, en mn rijbewijs in bezit en 180.000km op de klok. Zelf een beurtje gegeven.
Gedaan:
Kleine beurt
Roest verwijderen
Plamuren
Carburateur (schroeven) aandraaien (4x)
Nog te doen: lassen (tildrempel kofferbak).
Hier wat foto'tjes !
Meestal rij ik gemiddeld 1:15,4 mn record over 250km is 1:18,1 !
Groetjes, Steef
Zo'n 20 jaar geleden liep een man van rond de 50 jaar oud Bluekens Volvo binnen, en was aan het kijken voor een Volvo 340. Hij kocht die dan ook.
Witte kleur, 1.4 DL handgeschakeld (4-bak), een GLT spoiler, Volvo velgjes, nette matten in het interieur en een Panasonic radio-casette installatie ontbraken niet. Het was een mooie 5 deurs hatchback.
19 jaar en 170.000km later kwam ik, 17 jaar oud, de auto op het spoor. Hij stond te koop in redelijke staat voor 500 euro. Voor 450 mocht ik 'm meenemen.
Onderhand al 18, en mn rijbewijs in bezit en 180.000km op de klok. Zelf een beurtje gegeven.
Gedaan:
Kleine beurt
Roest verwijderen
Plamuren
Carburateur (schroeven) aandraaien (4x)
Nog te doen: lassen (tildrempel kofferbak).
Hier wat foto'tjes !
Meestal rij ik gemiddeld 1:15,4 mn record over 250km is 1:18,1 !
Groetjes, Steef
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-02-2007 14:44 #661111
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn 340 - het verhaal(tje)
heb je dat roestgat bij die raamhoek ook dicht geplamuurd??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-02-2007 09:56 #661129
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn 340 - het verhaal(tje)
Ja, eerst van dat roestomvormer eringeflikkerd. Daarna netjes dicht (tot aan de rand van raamrubber) geplamuurd zodat er geen gaatjes openblijven.
Nu zit de plamuur er mooi dik op, wel n beetje ribbelig. K ga het volgende week netjes schuren en dan ff spuiten .
Gister trouwens van 179.999 naar 180.000 zien gaan! Was heel mooi. Maar we gaan voor de 200.000 natuurlijk, and far beyond!
Nu zit de plamuur er mooi dik op, wel n beetje ribbelig. K ga het volgende week netjes schuren en dan ff spuiten .
Gister trouwens van 179.999 naar 180.000 zien gaan! Was heel mooi. Maar we gaan voor de 200.000 natuurlijk, and far beyond!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-02-2007 01:10 #661151
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn 340 - het verhaal(tje)
Leuk verhaaltje.
Die roestplekken onder de rand van de voorruit heb ik ook. Wat is die roestomvormer voor iets wat je eerder noemde? En die plamuur? Ik wil ook wel een poging wagen het gat te fixen..
Die roestplekken onder de rand van de voorruit heb ik ook. Wat is die roestomvormer voor iets wat je eerder noemde? En die plamuur? Ik wil ook wel een poging wagen het gat te fixen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-02-2007 09:33 #661155
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn 340 - het verhaal(tje)
Als tussenoplossing is dit wel mogelijk, om de roest enigszins te stoppen.
Maar de enige juiste oplossing is:
Raam eruit
Roest wegslijpen
Vers staal inlassen
Vertinnen
Plamuren
Schuren
Spuiten
Raam terug plaatsen
Afkitten onder rubber
Geldt ook voor de kofferbakrand. Zo erg heb ik het nog niet gezien.
Maar de rest van de auto lijkt me gaaf, zeker de deuren.
Als je de auto echt voor langere tijd wil houden, zou ik er effe nog wat
geld tegenaan gooien.
Maar de enige juiste oplossing is:
Raam eruit
Roest wegslijpen
Vers staal inlassen
Vertinnen
Plamuren
Schuren
Spuiten
Raam terug plaatsen
Afkitten onder rubber
Geldt ook voor de kofferbakrand. Zo erg heb ik het nog niet gezien.
Maar de rest van de auto lijkt me gaaf, zeker de deuren.
Als je de auto echt voor langere tijd wil houden, zou ik er effe nog wat
geld tegenaan gooien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-02-2007 16:41 #661158
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn 340 - het verhaal(tje)
Ik wist niet dat de achterkant zo kon rotten.
Voor de voorruit zou ik niet plamuren maar vers staal erin lassen. Hier had er iemand zijn 360 GLT zo dichtgesmeerd maar toch is zijn voorruit op hol geslagen bij het sluiten van de kofferklep....
Voor de voorruit zou ik niet plamuren maar vers staal erin lassen. Hier had er iemand zijn 360 GLT zo dichtgesmeerd maar toch is zijn voorruit op hol geslagen bij het sluiten van de kofferklep....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-02-2007 15:02 #661162
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn 340 - het verhaal(tje)
Hmm ja maar zoveel geld heb ik daar helaas niet voor, en zelf ook nog niet de handigheid! En daar bij de tildrempel gaat het wel gelast worden btw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-02-2007 12:39 #661200
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn 340 - het verhaal(tje)
plamuren
Gaten dichtplamuren is zonde van je geld en je tijd, binnen de kortste keren krijg je op die plek weer blaren en roest aan de randen van de plamuur en het plaatwerk. Als je toch die achterkant laat lassen pak de rest dan gelijk mee.
Gaten dichtplamuren is zonde van je geld en je tijd, binnen de kortste keren krijg je op die plek weer blaren en roest aan de randen van de plamuur en het plaatwerk. Als je toch die achterkant laat lassen pak de rest dan gelijk mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2007 20:44 #661292
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn 340 - het verhaal(tje)
Ha, dat gaat allemaal gebeuren. Binnen 2 weken al gelukkig!
Heb gisteren de hele onderkant van de motorkap geschuurd (een rotklus)
En overgespoten. Wel met een foute (witte) kleur, maarja dat ziet niemand. En t is weer netjes.
Heb gisteren de hele onderkant van de motorkap geschuurd (een rotklus)
En overgespoten. Wel met een foute (witte) kleur, maarja dat ziet niemand. En t is weer netjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-08-2007 11:50 #678687
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn 340 - het verhaal(tje)
Hm nou t is onderhand nog niet gebeurd.
Wel gebeurd:
Grote beurt
Hoofdremcilinder vervangen
Voorbalk vervangen/gelast
Schade (voorbalk rechtsvoor) verholpen
Tildrempel gereconstrueerd toch met plamuur. Zit er nu een aantal maanden zo op, geen roest te zien. Ziet er niet 100% uit maar het zit dicht
Vandaag GLT interieur dr in (zwart)
September 5-bak dr in
Nieuwe koppeling (september)
Verdelerkap vervangen + onsteking laten afstellen
En daarna is die plek bij de voorruit onderhanden laten nemen.
Onderhand al 192.000km
Wel gebeurd:
Grote beurt
Hoofdremcilinder vervangen
Voorbalk vervangen/gelast
Schade (voorbalk rechtsvoor) verholpen
Tildrempel gereconstrueerd toch met plamuur. Zit er nu een aantal maanden zo op, geen roest te zien. Ziet er niet 100% uit maar het zit dicht
Vandaag GLT interieur dr in (zwart)
September 5-bak dr in
Nieuwe koppeling (september)
Verdelerkap vervangen + onsteking laten afstellen
En daarna is die plek bij de voorruit onderhanden laten nemen.
Onderhand al 192.000km
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets