show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Ook nog maar even voorstellen volvo 340 DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2005 20:58 #625201 door V300 register
Ook nog maar even voorstellen volvo 340 DL is gemaakt door V300 register
Hallo volvo rijders,

Hierbij wil ik ook nog even mijn 340 1.4 DL voorstellen. Ik heb de auto voor weinig gekocht een half jaar geleden. In de tussentijd heb ik voor de apk de remschijven, remblokken en remslangen voor moeten vervangen. Dit was het enige om de auto weer apk goed gekeurd te krijgen. Ook heb ik de olie, bougies en filters vervangen om de motor weer als een zonnetje te laten lopen. In middels ben ik de derde eigenaar en de auto is altijd in de omgeving van de bollenstreek gebleven waar hij nu ook nog steeds rondrijd, dit bleek uit onderhoudsboekjes.
Mijn 340 is nu 16 jaar oud en heeft nu 130 000 km op de teller staan. Dus dat kan nog wel even voort dacht ik zo...
Plannen met de auto zijn om het interieur in goede staat te brengen, en om het rechter portier over te spuiten. De lak is verkleurd door de zon en er zit een roestplek op de zijkant. Verder is de auto in goede staat!

Al hier nog een aantal fototjes....







Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2005 21:45 #652607 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ook nog maar even voorstellen volvo 340 DL
Ziet er goed uit Noe! En je bent lekker bezig zo, perfect, zo zien we het graag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2005 22:38 #652608 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ook nog maar even voorstellen volvo 340 DL
Ik heb nu 3 van deze blauwe wagens gehad en in
maart heb ik een sedan blauw 2 ltr inj. gekocht
voor 250 euri. Een asbak. Maar met weinig roest.
De materialen heb ik van de sloop, de club,
gekregen spullen of nieuw. Buiten laswerk alles zelf gedaan
1 maart tot 13 september.
De wagen uitgezogen, overal as. Bumpers in lijnolie.
Deuk uit bumper getrokken. Deukje wegwerken. Bougies vernieuwd.
Rotor vervangen. Bougiekabels vervangen. Open lucht filter geplaatst.
Laswerk: gat onder accu en aansluiting balk wielkast.
Remcilinders en remschoenen achter. Roostertjes voorschot.
Alle slangen en klemmen benzinetank vervangen of nagekeken.
Koppelingspedaal beter afgesteld. Ruitenwissers. Andere accubak.
Voorpijp vervangen. Ophanging uitlaat in midden met grote slangen klem.
Wieldoppen. Roestpunten onder nummerbord en achter met tectyl.
Raamlijsten zwart. Sierstrip achterklep. Diepe kras zijkant weggewerkt.
Lichtje boven achteruitkijkspiegel. schuifje kachel. Achterklep gespoten.
Speakers vervangen. Achterbumper vervangen en daar
achter deuk er uit getrokken + tectyl.
24 september. Kleppen stellen. De kokerbalken van binnen en dat ben
ik voor de eerste jaren klaar.

360inj..bmp (65.5 k)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2005 22:46 #652609 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ook nog maar even voorstellen volvo 340 DL
ey Frans,

is het niet een idee om al jouw verhalen bij mekaar te zetten in 1 topic??

dan houden we een beetje overzicht.

kan me voorstellen dat Noe nu een beetje het idee heeft dat z'n showroom topic 'ge hijacked' wordt nu.

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2005 23:49 #652610 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ook nog maar even voorstellen volvo 340 DL
Ik wilde aleen maar aangeven dat het leven van een 340 360 heel lang kan gaan duren. Zoiets van "geef nooit op"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2005 23:56 #652611 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ook nog maar even voorstellen volvo 340 DL
aah ok.. dat was niet helemaal duidelijk :-)

prima dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2005 08:03 #652612 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ook nog maar even voorstellen volvo 340 DL

Noot, op deze foto is te zien dat ik er 3 heb gehad. nr 2, 7 en 8. En ze gingen niet vervelen.
Het fijne is juiste dat je ze gaat kennen van haver tot gort. Je krijgt al meer vertwouwen in de wagen. Nr. 2 was een 1.7 carb, Nr 7 was dezelfde als als jouw maar geen DL en nr. 8 was een 2 ltr. carb. Ik kon alleen niks worden met de variomatic. Ik wilde daar maar niet aan wennen.
Ik zou er zo weer een kopen als het nodig zou zijn. Dus succes met je blauwe hatchback. Ze hebben mij nooit in de steek gelaten. Nr. 8 zit nog op de weg. Kan ik zien op de RWD site. Tot 1 okt. loopt zijn APK.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2005 09:57 #652613 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ook nog maar even voorstellen volvo 340 DL
hey, volgens mij dezelfde kleur als de mijne.

Ik wens je veel plezier met je wagen. Mijne heeft me ook nooit in de steek gelaten, en als je vaak genoeg sleutelt leer je de wagen echt kennen. Zou er zo mee naar Spanje rijden, ik luister al niet meer als iemand me voor gek verklaard.

Anyway, niks leuker dan echt een heel erg basic wagen te kopen en met liefde en geduld op te knappen en op jacht te gaan naar originele accessoires. Mijns inziens leuker dan meteen een kant en klare full-options te kopen. Helaas meestal ook duurder, dat dan weer wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2005 22:18 #652614 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ook nog maar even voorstellen volvo 340 DL
Ik vind het zelf ook wel leuk om stukje bij beetje de auto verder op te knappen. Ik kon wel merken aan het begin dat ik de auto had dat de vorige eigenaar weining onderhoud aan de auto heeft gedaan. Maar nu komt ie weer in goede conditie En mijn vader zegt ook telkens als er weer iets aan de hand is daar leer je weer van hoe je het moet maken. Zo leer je auto's kennen...

En over vakanties betreft: ik ben nog niet van plan om naar spanje te rijden maar ik wil wel een keertje met de auto naar de noordkaap rijden door zweden. Dat lijkt me wel leuk!

Groete Noe

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2005 12:28 #652615 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ook nog maar even voorstellen volvo 340 DL
Noordkaap ? Goh, over hetzelfde idee heb ik het gisteren nog met een collega gehad.

Wat is de kleurcode van je auto precies ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD