show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De 360 is binnen

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2004 20:19 #625186 door V300 register
De 360 is binnen is gemaakt door V300 register
De 360 voor 350 euro is binnen. Hij zag er niet uit maar met een 1e wasbeurt lijkt het zeker wat.
Onder de viezigheid toch een goede laklaag. Bekende probleem van 'onder het nummerbord voor' maar kwam nog door de keuring. Maar wat een blok! heerlijk! Hier en daar een roestplekje en met wat liefde voor de auto gaat het wat worden.
Mijn profielplaatje wordt veranderd als ik wat heb gedaan aan deze auto.

(Bericht gewijzigd door fransiscus op 05 oktober 2004)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • van Strik
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2004 11:42 #653077 door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic De 360 is binnen
Kijk dan ook even heel goed naar de rest van de auto. "Onder het nummerbord voor" was me bekend en dus voor de APK netjes stukken ingezet. En toen bleek:
A. De linker dorpel grotendeels bijeengehouden te worden door lak en bodykit
B. De wielophanging achter niet meer fatsoenlijk aan plaatwerk te zitten.

Dus, conclusie: voor is maar een indicatie van hoe de rest kan zijn, en je kan ook niet op een nette carrosserie vertrouwen. Zelfs die dorpel was me ontgaan, en ik waste het ding toch regelmatig met het handje.
Zet hem op de brug en kijk hoe hij werkelijk is. Dan heb je vervolgens een heel jaar om de eventuele noodzakelijke reparaties te doen, en hoeft het niet binnen drie dagen klaar te zijn voordat je boetes-voor-rijden-zonder-APK krijgt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2004 13:33 #653078 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 360 is binnen
Ik heb hem gekocht met nieuwe APK. Dus al de tijd.
Maar vandaag bezig geweest met de auto. Een gaatje gedicht met zo'n matje boven voorwiel. Boven achterwiel beginnend gaatje met plamuur. Zo al opknappend heeft die mijnheer met eigen bedrijfje hem net maar dan ook net door de keuring gehaald. Ik zie beetje vocht in koplamp (condens) de banden zijn verwisseld na de keuring. Ik ben benieuwd naar de onderkant. Er is iets beginnendst met de kokerbalk achter. Maar waar het om gaat is dat de motor en vernelling en alles er om heen gaat als een trein. Ik ben gewend aan de carrosorie te werken aan een wagen met een "goed hart" Ik zei hem al: 'hij is ook echt 350 waard. (hij wou hem eerst voor 450 kwijt)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2004 23:36 #653079 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic De 360 is binnen
Hier ben ik weer, in de juiste topic.

@Jack, Hij heeft 210000 gelopen en er zit een sticker onder de motorkap dat de distributieriem is vervangen bij 162000. Om de 90000 moet ie vervangen worden is het niet?

Verder ratelt het blok wat bij veel gas, kan dit duiden op kleppen die gesteld moeten worden? Ik heb anderzijds het idee dat het zo hoort, maar je weet maar nooit.

De voorbalk heeft een verschikkelijk amateuristische lasbeurt gehad heb ik het idee. Wat is de procedure als er een geheel nieuwe (lees: andere) ingezet moet worden? Wat ik wel belangrijk vind namelijk. Zijn ze nog voorhanden?

De 360 wordt zeker populairder, houdt ze allemaal netjes en op de weg mensen, dit kan later nog eens leuk worden!!

Gr Thomas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2004 00:57 #653080 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 360 is binnen
I.p.v Jack.
De voorbalk moet niet vernieuwd maar het verroeste stuk uitgesneden en vervangen. Stukkie er in. Ik heb het eens laten doen voor 175 gulden bij vakman. Kleppen hoor je niet alleen bij veel gas. Dus wat je hoort kan ook iets anders zijn. Je moet goed luisteren naar snel getik. Dat zijn de kleppen. Ook bij rustig (vooral) lopen.
Voor de riem moet ik even in werkplaatsboekje kijken. Ik dacht uit het hoofd 10000 km minder dan je zegt. Morgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2004 06:42 #653081 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 360 is binnen
Bij VC3 ledenmenu zien we het, om de 80.000 KM. riem vernieuwen.
En nog wat, Als ik plots vol gas geef "hoor ik ook wel wat"
Ik laat vandaag even een foto maken. Doordat ik een (doevakantie) heb is de buitenkant al lekker toonbaar.

(Bericht gewijzigd door fransiscus op 07 oktober 2004)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2004 09:06 #653082 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 360 is binnen
Niet alleen 80.000km... maar ook na 4 of 5 jaar de riem vervangen!

En dan moet je waarschijnlijk ook gelijk de spanrol vervangen.

Totale kosten (als je het zelf doet) ongeveer 60 euro (origineel volvo)

En ik heb gelijk ook beide V-riemen vervangen.... je hebt ze er toch afliggen (ook niet duur)

Hier ben ik weer met het opbouwen bezig.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2004 14:54 #653083 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 360 is binnen
Nou hier is ie dan. Ik "moet" nog even de koppeling beter af stellen. Hij pakt niet altijd even lekker in zijn een. De riem moet ik nog even naar kijken. Er staat geen datum op de kast. Wat ik wel zie dat hij dealer onderhouden is qua dit soort zaken. Grappig is dat de witte streep en het volvo naampje en 360 achterop welke ik ook wit heb gemaakt oplichten in donker. Nu alleen nog sticker voor het achterraam binnenkrijgen. Zo maak je reclame voor de club.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2004 17:33 #653084 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic De 360 is binnen
Hier is de mijne dan:

Met wat cosmetisch werk, en hier en daar een lasje moet het weer wat moois gaan worden.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2004 17:49 #653085 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 360 is binnen
ziet er goed uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD