Servicebulletins
- V300 register
- Verbannen
Nu kwam ik vandaag wel iets speciaals tegen, ik kende dit enkel uit de servicebulletins die Volvo verstuurde om dealers op de hoogte te stellen van kleine technische wijzigingen en oplossingen voor problemen waar men tegenaan kon lopen. In dit geval heb je op het mkIII-model te maken met een wijziging van de bevestiging van de grill. Er kwamen speciale passtukjes om de oude grill met nieuwe koplampen en de nieuwe grill met oude koplampen te kunnen combineren. Bij deze koplampen is het eerste gebeurd. De auto waar deze koplampen vanaf komen heeft blijkbaar ooit nieuwe koplampen gekregen waarbij de passtukjes uit de servicebulletin zijn gebruikt. Zie hier het resultaat!
Omdat dit best bijzonder is om tegen te komen, én het visueel zo mooi inzichtelijk is, vond ik dit een leuke om met jullie te delen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Er zijn dus eigenlijk 3 varianten, heb ze namelijk ook gezien waarbij dit deel "vast" zat, welliswaar wat kleiner dat dit zwarte blokje.
- V300 register
- Verbannen
Zo heb ik er ook een paar liggen met opsommingen wat er bij een bepaald modeljaar is veranderd, ik geloof 1986-1987, wat probleem oplossende gevallen m.b.t. het injectiesysteem van de 360, en een servicebulletin waar wordt gesproken over een heuse B13.4 motor voor de finse markt. Het zijn veelal van die leuke wetenswaardigheden.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Sommige van de greenbooks ben ik ook tegengekomen in het ledenmenu, dat is namelijk makkelijker dan zelf alles kopiëren om te sleutelen, sommige niet. Dat zal voor de servicebulletins dus ook wel het geval zijn.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Een deel heb ik ook al eens ingescand en staat digitaal op de computer. Even een printje maken om te sleutelen blijkt super handig.
mocht de club deze documentatie in het ledenmenu willen, dan mag men ook altijd contact opnemen.
- V300 register
- Verbannen
Dat was de impliciete hint:DGeneral Custom;248680 schreef : mocht de club deze documentatie in het ledenmenu willen, dan mag men ook altijd contact opnemen.
- V300 register
- Verbannen
setsunakaede;248690 schreef : Dat was de impliciete hint:D
Om eerlijk te zijn Diede, van mijzelf uit ga ik geen documentatie meer scannen en aandragen. Helaas heb ik hier minder prettige ervaringen mee. Als iemand anders zich geroepen voelt om bij mij documentatie te komen scannen mag dat, mits deze dan ook daadwerkelijk wordt verwerkt in het ledenmenu van onze club.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Maar weer even serieus, ik heb in een duister verleden al tig van die greenbooks etcetera zitten scannen en destijds in samenwerking met Wouter N op de website gezet. (iets met een FTP server)
Ik ga dan ook helemaal mee met Diede in deze, hoe meer relevante data we op de clubsite hebben staan hoe beter.
Ik ben wederom bereid de nog niet ingescande stukken te digitaliseren, in een doos stoppen en opsturen een optie Bart?