Sloper bij brandweer
- V300 register
- Verbannen
Links aan de kachelradiateurbak zat een klein potje waarmee een klep gesloten wordt. Potje heb ik meegenomen, klep niet. Ook zaten er koplampruitenwissers op, daar had ik helaas geen tijd voor. Zou dit een Zweedse uitvoering geweest kunnen zijn?
Bij de ruitenwissermotor zat een langwerpig plat zwart kastje met achterop Solex, waar is deze voor?
Motor was super goor, lekkage aan elke kanten. Wel ontsteking en carburateur mee genomen.
Uitlaat was iets gemodificeerd :crazy1:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik weet van de brandweer dat de sloperijen er van balen om alleen gestripte auto's te krijgen. Dus hoe happig ze bij de brandweer zijn op nog meer slopen t.o.v. de relatie naar de sloperijen weet ik (nog) niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Vind nooit een sloper waar nog koplampwissers opzitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Steven340;247339 schreef : Ben nog opzoek naar een kabelboom voor de koplampwissers.
Vind nooit een sloper waar nog koplampwissers opzitten.
Ik heb er eens een how to voor gemaakt. Ik kan je de bijbehorende foto's wel een keer toesturen als je wilt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Beetje hetzelfde als CV en elektriesche ramen, bij een paar slopers al het hele interieur eruit gehaald alleen maar om de kabelboom er netjes uit te halen, maar dan is wel alles altijd zo mooi aan te sluiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Echter, ik maak persoonlijk het liefste zoveel mogelijk nieuwe kabelbomen. De originele stekkers zijn op internet nog gewoon te koop, net als de juiste draadkleuren. Het voordeel is dat je dan niet meer met oude spullen zit (want ook elektriciteitsdraad slijt), wat de bedrijfszekerheid ten goede komt. Het nadeel is dat het misschien wat duurder is dan een gebruikte kabelboom. In tijdgebruik maakt het zoveel niet uit in mijn ervaring. De tijd die je anders kwijt bent met demonteren ben je dan bezig met nieuw maken.
Neemt niet weg dat het altijd de moeite waard is zo'n kabelboom mee te nemen. Met een voorbeeld gaat het namaken nog 3x zo snel.
Neem dan ook gelijk de wissermotortjes mee, dat is een kwestie van de bumper er af schroeven, en je haalt ze zo onder de koplampen uit. Bovendien zijn ze best gewild.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
hengel;247326 schreef : Links aan de kachelradiateurbak zat een klein potje waarmee een klep gesloten wordt.
een langwerpig plat zwart kastje met achterop Solex, waar is deze voor?
1= recirculatieklep van de interieurventilatie. Is tegenwoordig standaard bij auto's maar voor de 300 serie was het een optie. Er hoort een vacuum schakelaar in het dashboard bij en wat slangetjes.
2= de module voor fuel cutoff. ik ben verbaasd dat dit op een 4-bak geleverd is. De module heeft een signaalkabel naar de gasklepaanslag / stationair toerental instelschroef op de carburateur, en grijpt in op de 12V voeding van de elektrische afsluiter op de carburateur. Als het gas los gelaten wordt en de motor een toerental boven de X draait (1600?) wordt de elektrische afsluiter uitgeschakeld. Hierdoor kun je bij remmen op de motor aardig wat brandstof besparen.
Wat je bij 300 series die voor de sloop gaan altijd moet demonteren zijn de RENIX ontstekingsmodules. Deze hebben een curve specifiek voor het motortype. Ook de carburateur kan interessant zijn om te bewaren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter;247363 schreef : 2= de module voor fuel cutoff. ik ben verbaasd dat dit op een 4-bak geleverd is.
Wij hebben ook een 340 met 4-bak gehad mét fuel cutoff
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.