Aanschaf Volvo 340DL 1985
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-03-2006 22:26 #625235
door V300 register
Aanschaf Volvo 340DL 1985 is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal!
Ben een beetje aan het surfen, kreeg nl. van de autohandelaar een Volvo 340DL te leen.
Voor m'n moeder uiteraard, zelf heb ik meer met oude motorfietsen, hoewel ik toch wel met meemoed terugdenk aan m'n VW Santana uit '87.
Affijn, zij dat ding mee en afgelopen donderdag spreek ik haar: ding stuurt zwaar, remt niet en zuipt.
Sturen was een kwestie van lucht in voorbanden, remmen is gewoon hard trappen (hoort dat? zit er een rembekrachtiging op?) en zuipen...tja bijna een halve tank leegrijden met 130 km is een beetje aan de forse kant.
Daarvoor heeft ze een Mazda 323 1.6 injectie automaat gehad en die was ook niet bepaald zuinig.
Na enkele onderwerpen links en rechts gelezen te hebben kan dit dus nog een leuke knutselbak worden.
Oja de auto heeft maar 76.000 km gelopen, met onderhoudsboekjes, geen vies of kapot interieur en de stoelen zitten goed, niet doorgezeten of zo.
Lak is wat dof op de motorkap en ik heb nog geen roest kunnen ontdekken.
Vandaar dat deze wellicht 'erbij' komt, dan gaat de Mercedes van moeders als-ie klaar is meteen de loods in op m'n werk, gewoon bovenop een container knallen, wordt-ie ook niet gestolen.
Oja voor de prijs hoef ik echt niet laten: 175 euro....wegenbelasting per jaar is al meer, maar dat duurt nog maar 4 jaar.
Als iemand nog tips heeft om deze auto vooral NIET te kopen, dan houd ik me aanbevolen.
Met vriendelijke groet,
Peter
Ben een beetje aan het surfen, kreeg nl. van de autohandelaar een Volvo 340DL te leen.
Voor m'n moeder uiteraard, zelf heb ik meer met oude motorfietsen, hoewel ik toch wel met meemoed terugdenk aan m'n VW Santana uit '87.
Affijn, zij dat ding mee en afgelopen donderdag spreek ik haar: ding stuurt zwaar, remt niet en zuipt.
Sturen was een kwestie van lucht in voorbanden, remmen is gewoon hard trappen (hoort dat? zit er een rembekrachtiging op?) en zuipen...tja bijna een halve tank leegrijden met 130 km is een beetje aan de forse kant.
Daarvoor heeft ze een Mazda 323 1.6 injectie automaat gehad en die was ook niet bepaald zuinig.
Na enkele onderwerpen links en rechts gelezen te hebben kan dit dus nog een leuke knutselbak worden.
Oja de auto heeft maar 76.000 km gelopen, met onderhoudsboekjes, geen vies of kapot interieur en de stoelen zitten goed, niet doorgezeten of zo.
Lak is wat dof op de motorkap en ik heb nog geen roest kunnen ontdekken.
Vandaar dat deze wellicht 'erbij' komt, dan gaat de Mercedes van moeders als-ie klaar is meteen de loods in op m'n werk, gewoon bovenop een container knallen, wordt-ie ook niet gestolen.
Oja voor de prijs hoef ik echt niet laten: 175 euro....wegenbelasting per jaar is al meer, maar dat duurt nog maar 4 jaar.
Als iemand nog tips heeft om deze auto vooral NIET te kopen, dan houd ik me aanbevolen.
Met vriendelijke groet,
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-03-2006 22:33 #654189
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aanschaf Volvo 340DL 1985
Het verbruik zal je mischien nog wel een stukje kunnen terugbrengen. 1:10 met een automaat moet makelijk lukken. (nog niet echt zuinig, maargoed)
Er zit rembekrachtiging op, het kan echter wel zijn dat de vacuumslang lekt. Over het algemeen remt het vrij zwaar.
Als de auto verder bevalt, kan je er voor een kleine 200 euro geen buil aan vallen toch?
Er zit rembekrachtiging op, het kan echter wel zijn dat de vacuumslang lekt. Over het algemeen remt het vrij zwaar.
Als de auto verder bevalt, kan je er voor een kleine 200 euro geen buil aan vallen toch?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-03-2006 23:23 #654190
door V300 register
Nee inderdaad, voor 175 euro durf ik dit 'risico' wel aan. Ik heb de motorkap nog niet opengetrokken (dat komt as weekend wel) en als alleen de vacuümslang lek is dan zou dat eenvoudig te repareren moeten zijn.
Starten gaat ook wat moeilijk maar dat is alleen als je dat voor de eerste keer die dag doet.
Dus even de bougies en kabels nakijken en de verdeler.
Veel zal er niet met de auto gereden worden, de 5.000 km per jaar haal ik met veel moeite, wat nog altijd meer is dan het gemiddelde in de afgelopen 21 jaar...
De meeste km's maak ik met de motorfiets(en).
Wat kost een trekhaak of wat zou die tweedehands moeten kosten?
Starten gaat ook wat moeilijk maar dat is alleen als je dat voor de eerste keer die dag doet.
Dus even de bougies en kabels nakijken en de verdeler.
Veel zal er niet met de auto gereden worden, de 5.000 km per jaar haal ik met veel moeite, wat nog altijd meer is dan het gemiddelde in de afgelopen 21 jaar...
De meeste km's maak ik met de motorfiets(en).
Wat kost een trekhaak of wat zou die tweedehands moeten kosten?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-03-2006 23:34 #654191
door V300 register
trekhaak, zie advertenties op de hoofdpag.
staan er nu 2 op, een van 50 en een van 35.
staan er nu 2 op, een van 50 en een van 35.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-03-2006 10:23 #654192
door V300 register
Wat de kosten betreft zit je ook op het goede adres.
Voor 30 euro in een heel jaar ben je lid. En veel leden bieden onderdelen aan voor zeer acceptabele prijzen.
Op de sloop, of bij de dealer worden soms astronomische prijzen gevraagd.
Daarnaast biedt het lidmaatschap veel technische kennis en andere zaken. (wat een niet-lid niet te zien krijgt).
Probeer overigens je Volvo als klassieker te verzekeren, het is mogelijk met deze leeftijd.
Voor 30 euro in een heel jaar ben je lid. En veel leden bieden onderdelen aan voor zeer acceptabele prijzen.
Op de sloop, of bij de dealer worden soms astronomische prijzen gevraagd.
Daarnaast biedt het lidmaatschap veel technische kennis en andere zaken. (wat een niet-lid niet te zien krijgt).
Probeer overigens je Volvo als klassieker te verzekeren, het is mogelijk met deze leeftijd.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-03-2006 13:19 #654193
door V300 register
Lidmaatschap is nog in overweging (al beeindig ik wel een lidmaatschap van een motorclub, zijn van die poetsers die alles orginieel willen houden, heel eng).
Voor de onderdelen is een club inderdaad erg handig, te meer daar de auto al een tijdje niet meer wordt gemaakt.
Gelukkig is een van de lokale autoslopers een bekende van me, dus ik zal die vragen mij een seintje te geven als hij wat binnenkrijgt.
Niet dat ik veel onderdelen kwijt kan, maar wat klein spul als dynamo's, stratmotoren, uitlaatdelen, banden enzo zijn handig om op voorraad te hebben.
En een gereedschapsetje voor onderweg lijkt me ook geen overbodige luxe?
Voor de onderdelen is een club inderdaad erg handig, te meer daar de auto al een tijdje niet meer wordt gemaakt.
Gelukkig is een van de lokale autoslopers een bekende van me, dus ik zal die vragen mij een seintje te geven als hij wat binnenkrijgt.
Niet dat ik veel onderdelen kwijt kan, maar wat klein spul als dynamo's, stratmotoren, uitlaatdelen, banden enzo zijn handig om op voorraad te hebben.
En een gereedschapsetje voor onderweg lijkt me ook geen overbodige luxe?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-03-2006 14:39 #654194
door V300 register
Dat kan bij geen enkele auto kwaad!
Je zou trouwens kunnen beginnen met je registreren op het forum, dat kost je niets en het post wel zo makkelijk...
Je zou trouwens kunnen beginnen met je registreren op het forum, dat kost je niets en het post wel zo makkelijk...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-03-2006 13:31 #654195
door V300 register
Gisteravond de auto opgehaald en moest uiteraard even tanken, 28 liter en de dagteller stond op 450 km...da's 1:16!
Kan dat? Er zijn wel lange stukken mee gereden in een week.
Enig kraakje wat ik hoor is als ik binnen de bebouwde kom een scherpe bocht neem.
Verder geen rare geluidjes, variomatic snaren zingen een beetje, dat hoort zo denk ik dan?
Kan dat? Er zijn wel lange stukken mee gereden in een week.
Enig kraakje wat ik hoor is als ik binnen de bebouwde kom een scherpe bocht neem.
Verder geen rare geluidjes, variomatic snaren zingen een beetje, dat hoort zo denk ik dan?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-03-2006 15:29 #654196
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-03-2006 20:26 #654197
door V300 register
Lijkt me sterk! Ze zullen wel vergeten zijn om de teller te resetten. Koop jezelf een vraagbaak voordat je gaat sleutelen. De CO schroef een eind terugdraaien heeft in mijn geval geholpen voor het benzineverbruik. Van gemiddeld 1 op 4.8 naar 1 op 8.6!!!!!
28 liter en de dagteller stond op 450 km...da's 1:16!
Moderators: Mark Smeets