Nog 1 keer de GLT

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2005 18:53 #625095 door V300 register
Nog 1 keer de GLT is gemaakt door V300 register
~~~Voortaan liever alleen melden dat je de wagen daadwerkelijk gekocht hebt en niet melden dat je de wagen gaat ophalen terwijl er nog niks besloten is. Dat is ook de reden dat ik nu op het forum kijk, om te melden dat ik de wagen ophaal.

~~Ben van mening dat er weer teveel gelult wordt zonder alle feiten te kennen. De eigenaar wordt hier ook zwart gemaakt terwijl die gewoon de wagen verkocht heeft aan de eerste serieuze gegadigde. De eigenaar leest het forum niet en kan zich niet verdedigen daardoor is het niet sportief om hem zo af te schilderen~~

ZUCHT
....
Ik verkoop al 19 jaar auto's en koop ze ook in,
En zie dagelijks adders onder het gras, en nog meer boven het gras.
Ik weet dat ik de eerste was, ik had de auto nodig voor een aantal onderdelen,
Maar goed,ik hoop dat jelle er gelukkig mee is
en hij iets vaker op het forum kijkt, als "vrijwilliger"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2005 18:58 #648454 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Nog 1 keer de GLT
In heb ooit hetzelfde gehad samen met Jeroen. We zijn zonder iets te laten weten naar een auto gaan kijken. Eenmaal daar aangekomen was hij allang verkocht. Toen hebben we ook op het forum gemeld dat 'we de auto gingen halen'. Achteraf een goede les geweest dat je dit niet zo moet aanpakken.

Ik hoop dat dit soort misverstanden niet meer optreden aangezien het gewoon zonde van je tijd is. Meld het pas wanneer de auto bij jou op de oprit staat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2005 19:06 #648455 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nog 1 keer de GLT
Idd Thomas,

Mij hoor je niet meer... (over een 360 inj. die ik overigens nog wel zoek)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2005 19:11 #648456 door V300 register
Wat is nu het probleem? Jij hebt gereageerd en ik ook. Als je daadwerkelijk eerst was en de eigenaar heeft je de 360 toegezegd dan is er iets verkeerd gegaan en zou je de nieuwe eigenaar moeten zijn.

Heb je de 360 gekocht voor de telefoon of niet? Als dat niet het geval is en de verkoper heeft je de 360 niet toegezegd dan lijkt me deze discussie zinloos.

Volgens mij heeft de verkoper de wagen gewoon verkocht bij de eerst verkoopmogelijkheid. Ik vis regelmatig achter het net, en dan is er ook iemand die er "wel gelukkig" mee is.

Wat beteft vaker kijken op de site, draai de laatste tijd vaak dagen van 12 werkuren waardoor ik in totaal 15 uur van huis ben. Ik heb dan weinig behoefte meer om te kijken.

De titel "vrijwilliger" heb ik niet ingevuld en deze mag van mij ook wel verwijderd worden. Heb aangeboden om te helpen waar mogelijk, helaas heb ik het echter vaak veel te druk met werk, eigen projecten en werk aan auto's van derden.

Welke onderdelen heb je nodig? heb veel onderdelen liggen, dan kan ik je er misschien mee helpen. Daar ging het je tenslotte ook om, onderdelen en niet een complete 360. Lijkt me verstandig om elkaar te helpen en niet om elkaar af te zeiken.

Wat beteft mjn handelen en reageren, ben meestal vrij direct en kort door de bocht, maar dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Ik koop ook vrij snel een 360 ongeacht de staat of waar deze zich bevindt.

Thomas, die 360 had ik toen ook reeds gekocht, was ook niet verstandig om erheen te rijden zonder vooraf even te bellen met de verkoper (die discussie is toen ook reeds geweest!).

(Bericht gewijzigd door jelle op 2 december 2005)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2005 19:20 #648457 door V300 register
Blijkbaar geeft je handelswijze nogal eens reden tot discussie, Dan kan het geen kwaad eens een zelfreflectie toe te passen.

en, zoals je zelf al zegt , dan is er iets misgegaan....

no hard feelings jelle!

## overigens als je alles wat ik nodig hebt,
voor de zelfde prijs als de auto kan leveren,
velgen, versnellingsbak interieur,motordelen.
let op hij is heet geweest he( zit geen koelvloeistof meer in)dan mag jij de rest hebben####

(Bericht gewijzigd door john300 op 2 december 2005)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2005 19:35 #648458 door V300 register
Aangezien we elkaar niet kennen waardeer ik je persoonlijke noot niet! In dit geval kun je niet zeggen "no hard feelings", mijn mening verschilt hier namelijk van.

De vraag blijft, heb je de 360 daadwerkelijk gekocht of niet? Want als dat het geval is, waarom zou de verkoper mij dan benaderen? Dan zou een mailtje of telefoontje richting mij van "reeds verkocht" voldoende zijn geweest.

Het feit blijft, als je iets wilt hebben moet je niet lang zeuren en gewoon kopen en ophalen. Laatst een complete spoilerkit gekocht in Antwerpen, zou voor mij niet logisch zijn om te vermelden dat die daar te koop ligt. Ben echter wel gewoon in de auto gestapt en heb deze opgehaald (na een telefonische overeenkomst gesloten te hebben).

Voor mij is deze discussie definitief.

Voor onderdelen maken we een afspraak zodra ik de 360 thuis heb, dat regelen we (onderling!).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2005 19:36 #648459 door V300 register
<font color="808080">De titel &#34;vrijwilliger&#34; heb ik niet ingevuld en deze mag van mij ook wel verwijderd worden. Heb aangeboden om te helpen waar mogelijk, helaas heb ik het echter vaak veel te druk met werk, eigen projecten en werk aan auto&#39;s van derden.[/color]

Is goed Jelle, mocht het in de toekomst veranderen horen we weer van je

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2005 23:54 #648460 door V300 register
Het leven kan heel eenvoudig zijn met deze slogan:
Wie het eerst komt het eerst maalt.
Ja, deze discussies hebben we meer gehad en leden die langer lid zijn gaan hier naar mijn mening nu heel ontspannen meer om. We weten gewoon dat het zo is. Soms, ik ook met mijn auto, heeft het met enkele uurtjes te maken. &#34;Als jij zegt dat je de auto koopt en hem nu haalt is hij van jouw&#34;. Het lijkt wat onsportief als leden onder elkaar maar bij verkopers is de ervaring dat ze nog al eens met auto&#39;s blijven zitten. En bij een visvereniging zeggen ze ook niet......

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2005 00:29 #648461 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Nog 1 keer de GLT
Inderdaad, Thomas en ik hebben ook flink achter het net gevist toendertijd.
Uiteraard waren we daar een beetje nijdig, droevig, etc over, maar dat was gewoon onterecht.
Jelle was toen eerder en daardoor had hij recht op die auto.
Ik had al een vermoeden dat Jelle deze gekocht had, hij is er vaak snel bij!
Als John de auto eerst was toegezegd dan is er wat mis gegaan, erg jammer. Zo niet, dan was John te laat... ook erg jammer.

Als je onderdelen van Jelle wilt kopen, zeker doen.
Hij vraagt geen hoge prijzen, ik heb al eerder zaken met hem gedaan en dat zal ik zeker weer doen als hij of ik wat heeft wat de ander wil.

Mijn opmerking &#34;Dat is pas zielig... geen stijl...&#34; had betrekking op het toen nog eenzijdige verhaal van John. Ik kende toen de andere kant nog niet.
Verder hou ik me buiten deze discussie.

John, ik hoop dat je snel een goede auto vind!

&#40;Bericht gewijzigd door bodejodel op 3 december 2005&#41;

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2005 00:44 #648462 door V300 register
Hebben jullie, Thomas en Jeroen, toen achter het net gevist? 360i Zeist 250 euro? Had daar toen helemaal geen goed beeld van. Ik weet dat ik toen op vrijdagochtend niet hoefde te werken en dus tijd had.
Hij is in principe weer te koop maar ik heb het idee dat niemand hem hoeft. Maar ik wil met de verkoop gelijk een goede lichtere. Probleem is dat ik geen roest heb en ik hem van haven tot gort ken en dat hij heel betrouwbaar is. Dat wil ik er voor terug. Ik ben heeeel voorzichtig. De zekerheid dat ik een aantal jaar kan rijden. Op de laatste klussen dag zag ik wat auto&#39;s van onder en zag dat ik er prima afkwam met de mijne.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC