0 tot 100

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2004 22:23 #625091 door V300 register
0 tot 100 is gemaakt door V300 register
Vanavond even goed geprobeerd. Van 0 tot 100.
Met mijn carburateur 2 ltr. blok zat ik daar na 10 11 sec.
Het moet zelfs nog beter kunnen. Ik merkte dat ik eerder door kon schakelen want hoorde tussen schakelen in veel toeren.

Volgens mij is dat niet slecht in ik vraag mij wel een af waarom die adoratie voor injectie. Het geeft technisch alleem maar meer problemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2004 03:46 #647671 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 0 tot 100
Ben ik niet met je eens Frans.
Mijn GLS carb had toen ik m net had wat aandacht nodig en heeft me zels al eens laten staan midden op een kruispunt.
Was weliswaar makkelijk opgelost maar toch.
Mijn eerste (en laatste) 340 gaf het zelfs op op de dag dat ik m ging inruilen.
Ik heb heel wat injecties gehad en gereden, maar nooit problemen aan gehad.
Ben blij met mijn GLS hoor, en benieuwd hoe dat nou gaat rijden met een RS kit erop, maar op dit moment is die auto lang niet zo gretig als wat ik van injecties gewend ben.
Ik denk dat de GL van mijn moeder (daar rijdt mn zus ook af en toe in, en ik), die wel redelijk los is, en toch nog geen 90.000 km heeft, in minder dan 10 sec op de honderd zit.
Met die auto trok ik (met 3 passagiers!) een Citroen Saxo 1.6 VT (R of S) weg. Kweenie of het een VTR of VTS was want ik heb zn achterkant niet gezien, maar op de zijkant stond 1.6 16v, en die gast zat alleen in zn karretje.

Op toeren komt een carb goed mee hoor, maar toch verschillen de motoren qua karakter behoorlijk vind ik.
Ik weet ook niet of jij een Constant-vacuum of valstroom-carb hebt, dat kan ook nog verschil maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2004 16:01 #647672 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 0 tot 100
Als ik het forum plus oud forum bekijk zie ik allerlei vragen rondom injectie en niet de normale carburateur. Het is ook waarschijnlijk zo dat er minder CB rondrijden. Ik weet niet wat ik heb, alleen dat het Solex is. En ik kan het stationair schroefje neit vinden. Op de plaats waar hij hoort te zitten zit een dicht gat.

(Bericht gewijzigd door fransiscus op 14 november 2004)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2004 16:05 #647673 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 0 tot 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2004 18:01 #647674 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 0 tot 100
Een dicht gat??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2004 20:15 #647675 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 0 tot 100
Ja echt waar. Het stationair schroefje zit er niet in en als ik er met iets in zit te poeren lijkt het dicht. Zal ook wel moeten. Hij loopt goede toeren en na een lange topic stopte de discussie na dit vast te stellen. In mijn vraagbaak is alles beschreven maar niet de situatie als daar geen schroefje in zit. Zie dat ik net een verhaal van Wouter (thanks) heb gekregen via mail. Mischien zit daar wat nieuws bij.

(Bericht gewijzigd door fransiscus op 14 november 2004)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2004 00:08 #647676 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 0 tot 100
hoi Frans,

het verhaal wat ik aan jou gestuurd heb is uit de digitale kluwer vraagbaak.

zo te zien is de daarop aangegeven stelschroef een bypass luchtschroef.

er moet een instelmogelijkheid opzitten, de enige mogelijkheid die overblijft is een stelschroef op de aanslag van de gasklepbediening

op een weber heb ik zo'n grote stelschroef ook wel eens gezien, maar het standaard instelschroefje is daar ook de gasklepaanslag

groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2005 20:13 #647677 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 0 tot 100
Wat is dit in een oud onderwerp?
Ik heb nu de injectie en om er op terug te komen, 0 tot 100 in 14.7 volgens test van 2 liter I met andere duurdere types. En het klopt ook.
www.franspannekeet.nl/test3.jpg
Maar er is wat over te zeggen. We hebben het er vaak over gehad dat de injectie in de eerste versnellingen het minder doet dan de 2 liter carb. Die trok lekkerder op terwijl de injectie het moet hebben als hij vaart heeft.

(Bericht gewijzigd door fransiscus op 29 augustus 2005)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2005 21:25 #647678 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic 0 tot 100
Bij de injectie komt het koppel iets later en gaat door tot het maximum bij 4200 toeren. De carb versie heeft zijn maximale koppel als ergens rond de 3500 toeren. Ik ben best benieuwd hoe zo'n 2 liter carb blok rijdt nu ik de injectie gewend ben.

Maar 14.7 sec is echt wel langzaam, mijn oude 360 die 215.000 km op de teller had deed het echt wel in om en rond de 10 sec. Mijn huidige 360 verliest wat kracht in hogere toeren door de uitlaat. Dit is binnekort verholpen. Ik ben benieuwd hoe dit blok met maar 111.000 km het dan doet.

(Bericht gewijzigd door randomhero op 29 augustus 2005)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2005 22:21 #647679 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 0 tot 100
dus, bij een injectie moet je gewoon verder over de redline heen raggen om snel naar de 100 te gaan.

lijkt me trouwens dat ik waarschijnlijk liever een carb. zou hebben... scheelt toch ff 1000 toeren voor koppel optimum, met relaxed cruisen merk je dat echt wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD