- Berichten: 111
Snel lopen stationair injectie
- René Ruiter
- Premium lid
Minder
Meer
04-09-2022 18:52 #200065
door René Ruiter
Snel lopen stationair injectie is gemaakt door René Ruiter
Wij hebben in een P1800 ES injectie, 4 nieuwe injectoren van de club geinstaleerd, als we hem starten loopt het toerental direct op naar 3000 toeren. Dit is een beetje hoog voor stationair.
Hiervoor hadden we 2 leeninjectoren en 2 oude injectoren die gereinigd waren, toen was het toerental normaal.
Wie weet wat hier aan de hand kan zijn?
Hoe lossen we dit op?
Hiervoor hadden we 2 leeninjectoren en 2 oude injectoren die gereinigd waren, toen was het toerental normaal.
Wie weet wat hier aan de hand kan zijn?
Hoe lossen we dit op?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 326
04-09-2022 21:27 - 04-09-2022 21:30 #200066
door Mathieu van den Bosch
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Snel lopen stationair injectie
Kan zijn dat de extra luchtklep open blijft staan. Deze klep staat parallel aan de gas klep en laat normaal extra lucht langs de gasklep lopen als de motor koud is. Dan maakt de motor meer toeren. Zodra het koelwater warmer wordt sluit die extra luchtklep en zakt het stationaire toerental naar normale waarde. Deze extra luchtklep kun je vinden rechtsvoor in de cilinderkop. Dat bij die andere injectoren het toerental lager is kan liggen aan het niet goed werken van die injectoren.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Laatst bewerkt 04-09-2022 21:30 door Mathieu van den Bosch.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 326
04-09-2022 21:33 #200067
door Mathieu van den Bosch
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Snel lopen stationair injectie
Even een plaatje erbij, nummer 10 is de extra luchtschuif.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Moltzer
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 65
05-09-2022 08:03 #200070
door Rob Moltzer
Beantwoord door Rob Moltzer in topic Snel lopen stationair injectie
Grote kans dat als er verder niks veranderd is dat het valse lucht is langs de injectoren, zitten alle o ringen enz goed?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Evert van Rossum
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 60
05-09-2022 11:02 #200075
door Evert van Rossum
Beantwoord door Evert van Rossum in topic Snel lopen stationair injectie
René,
Zie volvo-academy.com/docman-zoek/models/p18...injectiesysteem/file
Die handleiding staat in de sectie Volvo Academy.
Succes, Evert
Zie volvo-academy.com/docman-zoek/models/p18...injectiesysteem/file
Die handleiding staat in de sectie Volvo Academy.
Succes, Evert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Ruiter
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
05-09-2022 18:44 #200085
door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Snel lopen stationair injectie
Heren, bedankt
Ik zal het eens doorlezen en nalopen
Rene
Ik zal het eens doorlezen en nalopen
Rene
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Evert van Rossum
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 60
05-09-2022 19:01 #200086
door Evert van Rossum
Beantwoord door Evert van Rossum in topic Snel lopen stationair injectie
Voor alle duidelijkheid: jouw probleem wordt behandeld in 3-52 t/m 3-55
Gr. Evert
Gr. Evert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Ruiter
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
06-09-2022 20:52 #200100
door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Snel lopen stationair injectie
We hebben een aantal van jullie tips toegepast, nog steeds een hoog toerental.
Toen 2 nieuwe voor 2 oude injectoren omgeruild en het toerental zakte met 1000 toeren, nog steeds ruim 2000 toeren
Ergo het moeten de injectoren zijn
Toen 2 nieuwe voor 2 oude injectoren omgeruild en het toerental zakte met 1000 toeren, nog steeds ruim 2000 toeren
Ergo het moeten de injectoren zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Evert van Rossum
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 60
06-09-2022 21:43 #200103
door Evert van Rossum
Beantwoord door Evert van Rossum in topic Snel lopen stationair injectie
Mocht je er niet uitkomen dan is wellicht Jan Ooms in Monster een adres dat je met de oplossing kan helpen. Met het 1800 register is daar jaarlijks een injectie-bijeenkomst
Groet, Evert
Groet, Evert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12-09-2022 03:06 #200138
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Snel lopen stationair injectie
Ja, dat denk ik ook want het enige wat je veranderd hebt zijn de injectoren. Tot voor kort waren de injectoren nog goed verkrijgbaar in de UK, helaas heeft de Brexit en ziekte van de gene die ze reviseert er voor gezorgd dat we andere wegen moeten bewandelen. Zoals ik al aan René heb verteld zijn er in Zweden replica's te verkrijgen die niet erg duur zijn, zo'n 75 euro per stuk. Ik heb ze binnen, maar nog niet uitgeprobeerd. Is er op dit forum iemand die daar al ervaring nee heeft ?
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.