"elecronische ontsteking"
- Bezoeker
18-12-2005 12:42 #52677
door
"elecronische ontsteking" is gemaakt door
Ik ben van plan de electronische ontsteking van Retronics aan te schaffen waarbij de punten kunnen blijven zitten, maar niet meer inbranden. Heeft iemand daar ervaring mee ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
18-12-2005 15:29 #78257
door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
De lol van de electronische ontsteking is juist dat je de punten kan missen !!!
Heb je ook aan de 123 ontsteking gedacht, deze is iets duurder maar heeft een zeer simpele afstelling met LED en kan voor 15 verschillende Volvo motoren worden gebruikt
Ik heb hem in de 1800E sinds van de zomer en ben zeer tevreden.
Verkrijgbaar in ons VOD en de betere specialisten.
Je kunt verder alle stekkers laten zitten en 123(leuk he) weer terug naar de originele ontsteking.
Heb je ook aan de 123 ontsteking gedacht, deze is iets duurder maar heeft een zeer simpele afstelling met LED en kan voor 15 verschillende Volvo motoren worden gebruikt
Ik heb hem in de 1800E sinds van de zomer en ben zeer tevreden.
Verkrijgbaar in ons VOD en de betere specialisten.
Je kunt verder alle stekkers laten zitten en 123(leuk he) weer terug naar de originele ontsteking.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
18-12-2005 17:46 #78256
door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
<p>
De "123 ignition" is niet "iets" duurder dan de Retronics, maar veel duurder. <br>
De contactpunten moeten bij gebruik van de Retronics weliswaar blijven zitten, maar zullen nauwelijks nog inbranden. Installatie is de simpelheid zelve. Aanbevolen ´low budget` modificatie.
De "123 ignition" is niet "iets" duurder dan de Retronics, maar veel duurder. <br>
De contactpunten moeten bij gebruik van de Retronics weliswaar blijven zitten, maar zullen nauwelijks nog inbranden. Installatie is de simpelheid zelve. Aanbevolen ´low budget` modificatie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
18-12-2005 17:58 #78255
door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
De retronics is bij mij stuk gegaan na een aantal jaren.De auto doet het dan gewoon niet meer.Mijn devies is geen moderne rommel op oude autos.Kontaktpunten en kondensator iedere 10000 km vervangen en je loopt geen risicos.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
18-12-2005 19:15 #78254
door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
Ik heb in mijn ES sinds 2 jaar een pertronix ontsteking zitten. Ben erg tevreden, start beter, loopt veel mooier stationair en hij reageert beter op het gas. Heel makkelijk te installeren, komt op de plaats van je contactpunten. Je ziet er niets van aan de buitenkant van je distributeur. Als je een gepantserde bobine hebt, is het allemaal wat lastiger. Dat geldt voor alle electronische ontstekingen die je monteert.
Kost rond de €100,00 voor een 1800. Wat meer voor een amazon.
www.pertronix.com
www.edsclassic.nl/
Kost rond de €100,00 voor een 1800. Wat meer voor een amazon.
www.pertronix.com
www.edsclassic.nl/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
18-12-2005 21:12 #78253
door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
Ik heb op mijn Amazon een Vellemankit (ongeveer 15 euro)en die doet het al 3 jaar perfect. Bij de Velleman behoudt je de contactpuntjes die dan echter nauwelijks meer inbranden. Ze hoeven maar om de 50.000 km vervangen te worden. Voordeel van een electronische ontsteking is dat de auto echt mooier loopt. Met name bij stationair. Wil je terug naar het oude systeem dan hoef je slechts de condensator weer aan te sluiten en de Velleman af te koppelen. Op mijn P1800 heb ik voor de lol nu een Sparcon (Newtronic) gezet. Bij dit systeem worden de contactpuntjes verwijderd en heb je dus een onderhoudsvrij optisch systeem. Ook deze ontsteking functioneert foutloos en hoeft ook niet meer bijgesteld te worden. De Sparcon kostte mij 125 euro. De belangrijkste reden om een electronische ontsteking te monteren was voor mij het feit dat een mooie stabiele vonk welliswaar ook met een conventionele ontsteking te realiseren is maar dat die conventionele ontsteking dan wel in prima staat moet zijn. Na zoveel honderduizenden kilometers kan je je dat wel afvragen en is vervangen duurder dan een electronische ontsteking. De 123ignition is denk het mooist maar meteen ook het duurst namelijk bijna 300 euro.Wie bang is om met een kapotte ontsteking langs de weg te komen staan kan de oude onderdeeltjes bij het gereedschapssetje stoppen of een complete oude ontsteking met met huis en al mee nemen. Maar ik heb in de Sparcon het volste vertrouwen. Het is een oerdegelijk systeem in een alluminium behuizing geheel ingegoten en met 3 jaar garantie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
18-12-2005 21:49 #78252
door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
Ook ik heb een velleman kit ingebowud in mijn amazon met gepantserde kabel. Inbouwen is hierbij geen probleem. In eerdere berichten op het forum is precies beschreven hoe het moet. Ik merk echter geen verschil, maar dat kan ook aan mij liggen. Problemen heb ik er in ieder geval nooit mee gehad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
18-12-2005 22:53 #78251
door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
Mits je regelmatig rijd is de velleman ideaal.Nadeel bij weinig gebruik en vochtige omgeving is dat je puntjes gaan oxideren en dan een te hoge weerstand krijgen (bij gewoon systeem loopt er meer stroom en die slaat de oxidatie weer weg)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
18-12-2005 23:00 #78250
door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
Waar koop je de spullen van Velleman ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
18-12-2005 23:59 #78249
door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
zie
www.velleman.be
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.