nokkenas b20e

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2002 17:38 #56686 door
nokkenas b20e is gemaakt door
Ik heb zo de indruk dat er een duiveltje in mijn volvo zit. Na alle ellende eind vorig jaar met kapotte klepveren jheb ik nu 5 mm verloren van de 6e nok van de nokkenas!Dat wordt dus een nieuwe. Gsrantie zal wel verlopen zijn na 3 jaar en 30000 m ... .Iemand een suggestie om te monteren:een K of D as?En hoe krijg dat ding erin zonder al teveel sleutelwerk ... onderlangs of bovenlangs. Is nu ook het moment aangebroken om de achterste keerring te vervangen oftewel het hele blok ermaar uit....Alle suggesties zijn welkom.groeten Ruud.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2002 18:09 #61263 door
Beantwoord door in topic nokkenas b20e
He Ruud,Het vervangen van de nokkenas is een relatief eenvoudige klus. In de B20E hoort een D-nokkenas. Je kan de nokkenas verwijderen door de de radiateur, cilinderkop en het voorste distributiedeksel eerst te verwijderen. Pas wel op voor je carterpanpakking! Ik neem aan datje ook de nokvolgers en olie oliefilter vervangt? Ivm metaaldeeltjes van je nokkenas. Als je de nokkenas monteert let er dan wel op dat je het bijgeleverde vet goed op de nokken smeert. Dit is om het inlopen van de nokken te verbeteren. Ik heb wel eens rare dingen gezien bij assen waar het niet was gedaan...Succes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2002 21:22 #61262 door
Beantwoord door in topic nokkenas b20e
Pieter, ik bedoelde eigenlijk de montage van de nokvolgers. je kan deze onderlangs via de carterpan monteren of bovenlangs nadat je de kop verwijderd hebt. Een koppakkingset is altijd nog duurder dan een carterpan pakking.... Bovendien moet er bij een injectie nogal wat los.... Voortrein laten zakken en carterpan losnemen is ook geen eenvoudig verhaal. Maar de kop is er al een paasr keer afgeweest dit jaar in verband met kapotte klepveren. Om de beurt....Ik had toen ook niet moeten luisteren naar het revisie bedrijf en alle veren in een keer moeten vervangen. Toen (een half jaar geleden) overigens ook de nokkenas nagemeten. En geen afwijkingen geconstateerd. Of de nieuwe klepveren mede oorzaak zijn van de versnelde slijtage? Wie het weet mag het zeggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-07-2002 08:44 #61261 door
Beantwoord door in topic nokkenas b20e

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-07-2002 08:48 #61260 door
Beantwoord door in topic nokkenas b20e
sorry, vorige bericht ging mis. wat de wel zeer snelle slijtage betreft, kan ik alleen maar bedenken dat mogelijk de nokvolgers niet op exact dezelfde plaats zijn teruggezet na inspectie. is mij door onwetendheid ook een keer overkomen. de volgers en as hielden het nog zo'n 10.000km vol. gevolg veel pingelen door onvolledige vulling. ik was toen 'pas' ± 3mm kwijt....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD