Volvo Amazon 1965
- Ed van der Zee
- Platinum lid
Let op als je aande bodem last dat alle afwaterings kanalen open blijven, zodat water weg kan.
Aan de voorschermen aandachtr voor de lengte naad waar het aansluit op het binnenscherm, goed dicht kitten zodat hier geen rommel zich kan ophopen en roestvorminh geven..
Ten slotte zijn spatlappen belangrijk om steen slag tegen je body te voorkomen, altijd monteren
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
- Berichten: 534
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Senior lid
- Berichten: 65
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bob Bocken (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 22
Maar ik vraag me af als het mogelijk is een b18 blok erin te hangen en de carburateur en spruitstukken van de B20 te gebruiken?
Kan dat of niet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik maak meestal maar een klein beetje aan, bv in een dekseltje, harder erbij, roeren en dan kun je kwasten.
Spuiten kan naturlijk ook, maar dat kan beter in een spuitcabine of buiten
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Ed van der Zee" schreef:
Die 2K epoxyprimer kun je per kilo kopen, bij een goede autolakkenzaak, vergeet niet de harder erbij te kopen.
Ik maak meestal maar een klein beetje aan, bv in een dekseltje, harder erbij, roeren en dan kun je kwasten.
Spuiten kan naturlijk ook, maar dat kan beter in een spuitcabine of buiten
Ed, zit er aan te denken het motorruim van de Combi ook te verven. Eerst alle olie/tectyl eraf, ik dacht er aan om roestwerende primer van de bouwmarkt erover te smeren en vervolgens 2k in de kleur die we nog hebben staan.
Is die 2K epoxyprimer roestwerend? Waar kan ik dat kopen? Ben niet van plan het de komende 5jaar weer te doen namelijk!
"Bob Bocken" schreef:
Ik heb afgelopen week nog een 4deurs gekocht met een B20 blok erin, dit is helaas aan een grondige revisie toe...
Maar ik vraag me af als het mogelijk is een b18 blok erin te hangen en de carburateur en spruitstukken van de B20 te gebruiken?
Kan dat of niet?
Bob, dat kan inderdaad! Houd er wel rekening mee dat een B18 een andere dynamosteun nodig heeft voor een wisselstroomdynamo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bob Bocken (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 22
Maar dus de uit en inlaat stukken zijn gelijk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dat wil zo veel zeggen als, vloerdeel er helemaal uit, liefst de puntlassen losboren en met oorspronkelijk plaatwerk opbouwen.
Dit is duurder dan het gangbare reparatie stuk, maar past veel beter, dit aos voor de onderzijde vd wagen een minder probleem,
Ga in ieder geval nietr de kokerbalken te lijf met allemaal kleine stukjes.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
mvg John boullart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Platinum lid
- Berichten: 890
Het uitlaatspruitstuk van de B20 is efficenter dan van de B18.
B18 heeft gescheiden in- en uitlaat spruitstukken, B20 is één geheel.
De voorste pijpen van de uitlaat zijn danook niet identiek.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.