Volvo Amazon 1965

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-10-2011 19:33 #106423 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo Amazon 1965
Voor de bodem geldt, alle loszittende tectyl verwijderen, daar komt water en dus roest onder. Goed blank schuren en 2x epoxy 2K primer, dan aflakken in de kleur, tenslotte kun je tectyleren. Fluid film is een optie, dat maakt oude tectyl lagen weer zacht en blijft lopen.

Let op als je aande bodem last dat alle afwaterings kanalen open blijven, zodat water weg kan.
Aan de voorschermen aandachtr voor de lengte naad waar het aansluit op het binnenscherm, goed dicht kitten zodat hier geen rommel zich kan ophopen en roestvorminh geven..

Ten slotte zijn spatlappen belangrijk om steen slag tegen je body te voorkomen, altijd monteren

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-10-2011 21:16 #106497 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Volvo Amazon 1965
Ed, je hebt het al vaak gehad over twee componenten epoxy, wat ik me nog steeds afvraag: vereist dit een compressor om mee te spuiten, of zijn er ook andere manieren om het aan te brengen?

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • cyclinglievens lievens (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
04-10-2011 22:19 #106499 door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon 1965
2 compontenten verf kan je evengoed mengen en aanbrengen met een borstel. Dit doe ik ook bij mn binnenschermen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bob Bocken (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2011 17:30 #107941 door Bob Bocken (GAST)
Beantwoord door Bob Bocken (GAST) in topic Volvo Amazon 1965
Ik heb afgelopen week nog een 4deurs gekocht met een B20 blok erin, dit is helaas aan een grondige revisie toe...

Maar ik vraag me af als het mogelijk is een b18 blok erin te hangen en de carburateur en spruitstukken van de B20 te gebruiken?
Kan dat of niet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-11-2011 19:31 #107944 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo Amazon 1965
Die 2K epoxyprimer kun je per kilo kopen, bij een goede autolakkenzaak, vergeet niet de harder erbij te kopen.
Ik maak meestal maar een klein beetje aan, bv in een dekseltje, harder erbij, roeren en dan kun je kwasten.

Spuiten kan naturlijk ook, maar dat kan beter in een spuitcabine of buiten

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-11-2011 10:16 #107958 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvo Amazon 1965

"Ed van der Zee" schreef:
Die 2K epoxyprimer kun je per kilo kopen, bij een goede autolakkenzaak, vergeet niet de harder erbij te kopen.
Ik maak meestal maar een klein beetje aan, bv in een dekseltje, harder erbij, roeren en dan kun je kwasten.

Spuiten kan naturlijk ook, maar dat kan beter in een spuitcabine of buiten


Ed, zit er aan te denken het motorruim van de Combi ook te verven. Eerst alle olie/tectyl eraf, ik dacht er aan om roestwerende primer van de bouwmarkt erover te smeren en vervolgens 2k in de kleur die we nog hebben staan.

Is die 2K epoxyprimer roestwerend? Waar kan ik dat kopen? Ben niet van plan het de komende 5jaar weer te doen namelijk!

"Bob Bocken" schreef:
Ik heb afgelopen week nog een 4deurs gekocht met een B20 blok erin, dit is helaas aan een grondige revisie toe...

Maar ik vraag me af als het mogelijk is een b18 blok erin te hangen en de carburateur en spruitstukken van de B20 te gebruiken?
Kan dat of niet?


Bob, dat kan inderdaad! Houd er wel rekening mee dat een B18 een andere dynamosteun nodig heeft voor een wisselstroomdynamo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bob Bocken (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2011 13:35 #107961 door Bob Bocken (GAST)
Beantwoord door Bob Bocken (GAST) in topic Volvo Amazon 1965
Dat zal geen probleme opleveren daar red ik me wel in ;)

Maar dus de uit en inlaat stukken zijn gelijk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-11-2011 09:46 #108032 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo Amazon 1965
Er is veel reparatie plaatwerk verkrijgbaar, ik huldig het principe 'grote halen snel thuis'
Dat wil zo veel zeggen als, vloerdeel er helemaal uit, liefst de puntlassen losboren en met oorspronkelijk plaatwerk opbouwen.
Dit is duurder dan het gangbare reparatie stuk, maar past veel beter, dit aos voor de onderzijde vd wagen een minder probleem,
Ga in ieder geval nietr de kokerbalken te lijf met allemaal kleine stukjes.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 13589-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-11-2011 21:40 #108050 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Volvo Amazon 1965
Ik ben erg blij met al deze mooie antwoorden ik heb ook een combi pas gekocht en weet dat er veel werk aan zit. En zal ook wel meer zijn als ik denk, maar dat geef niet. Dus als ik het even niet meer ziet zitten kom ik ook met vragen en hoop er ook goede antwoorden uit kommen tot later.

mvg John boullart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-11-2011 23:49 #108055 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Volvo Amazon 1965
mbt in- en uitlaatspruitstukken: die zijn niet zondermeer onderling uitwisselbaar. Maar B20 past compleet op B18 en vice versa, maar in dit geval is naar mijn bescheiden mening later beter.
Het uitlaatspruitstuk van de B20 is efficenter dan van de B18.
B18 heeft gescheiden in- en uitlaat spruitstukken, B20 is één geheel.
De voorste pijpen van de uitlaat zijn danook niet identiek.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD