- Berichten: 281
Verbeteren doorstroom koelvloeistof B18
- Thom Fransen
- Elite lid
Heeft hier iemand ervaring mee?
Thom
The difference between men and boys is the price of their toys
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
- Berichten: 504
Geen ervaring mee, maar het lijkt me dat je door aanpassing van de gaten alleen de VERDELING van het koelwater over de motor kan aanpassen - er gaat echter nooit meer door dan de druk van de waterpomp, de diameter van de waterdistributiepijp en de weerstand van de rest van het koelcircuit toelaten.
Wat wil je bereiken ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zoals ik al eenaantal keren op dit forum heb beargumenteerd heb je veel meer aan een simpele olie temperatuur
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Motorad levert zg. “high flow thermostats” (ook voor de B18/B20 in een 71 gr. en 82 gr. uitvoering) en die houden de temperatuur net even wat langer op een constanter niveau, is mijn ervaring.
De 71 gr. versie loste de koelingsproblemen op die Arno Pfennings had met zijn opgevoerde B20.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Maar vaak heb je bij een getunde motor ook behoefte aan een olietemp en oliedruk meter.
Soms is het lastig om te constateren dat je radiator nog maar een klein koelend vermogen heeft.
Dan kan de olietemp ook helpen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
- Platinum lid
- Berichten: 1354
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zie ook www.motoradusa.com/thermostats.aspx
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thom Fransen
- Elite lid
- Berichten: 281
Thom
The difference between men and boys is the price of their toys
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Gert Vegter schreef : Dat je op de hoogte wordt gehouden van de temperatuur van de koelvloeistof is natuurlijk geen overbodige luxe. Dat de sensor op de heetste plek zit, vind ik persoonlijk een goede zaak. Wat niet wegneemt dat een olietemperatuurmeter ook een zeer nuttig instrument is.
Motorad levert zg. “high flow thermostats” (ook voor de B18/B20 in een 71 gr. en 82 gr. uitvoering) en die houden de temperatuur net even wat langer op een constanter niveau, is mijn ervaring.
De 71 gr. versie loste de koelingsproblemen op die Arno Pfennings had met zijn opgevoerde B20.
Gert, dank voor de tip. Zojuist heb ik er twee besteld. Ik heb overigens niet de 2034-180 besteld van Motorad, maar de Motorad 2033-180 High Performance Thermostat' Die geeft aan wel te passen in de klassieke B20 motoren. Typfoutje wellicht?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Geen typfout, maar een fout in de applicatietabel. Ik heb de 2034-180 en Arno heeft de 2034-160. Beide in een B20, ofschoon de tabel aangeeft dat die niet passen. Ben dus benieuwd in welk opzicht die 2033-180 dan anders is...Boele Braaksma schreef : Zojuist heb ik er twee besteld. Ik heb overigens niet de 2034-180 besteld van Motorad, maar de Motorad 2033-180 High Performance Thermostat' Die geeft aan wel te passen in de klassieke B20 motoren. Typfoutje wellicht?
Even terug "on topic": wat Thom bedoelt, zal dit zijn, veronderstel ik. Wel een interessante modificatie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.