waterpomppoelie gescheurd
- Gert Vegter
- Platinum lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Zwerus
- Elite lid
- Johan Geers
- Platinum lid
Je moet rekenen de oudste poelies kunnen nu wel rond de 50 jaar zijn en als altijd in dien geweest zij kan zoiets voorkomen.
Ik denk dat het een nieuwe wordt wil je er weer 50jaar tegen kunnen.
succes
Johan Geers
Beide kan natuurlijk ook nog. In ieder geval heb je te maken met draaiende buigvermoeiing (rotating bending fatigue), hetgeen blijkbaar wel eens teveel kan worden bij een mogelijk te strak gespannen V-riem in combinatie met een oude of veel gebruikte poelie. Inmiddels heb ik al wel geconstateerd dat het een vaker voorkomend probleem is."Ronald Zwerus" schreef:
Het kan metaalmoeheid zijn maar ook een te strak gespannnen v snaar
Voor alle zekerheid toch maar een nieuwe poelie aangeschaft. Bleek alleen verkrijgbaar bij Scandcar en daar ben je dan meer dan 100 euro voor kwijt...
- Rudi
- Platinum lid
daarvoor kun je zoveel gebruikte kopen dat je er zo lang mee doet dat er dan waarschijnlijk geen benzine meer te koop is ...
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Dat zou best eens kunnen, maar vervangen doe ik liever zo weinig mogelijk, vooral onderweg..."Rudi Dortangs" schreef:
Meer dan €100 !?!?
daarvoor kun je zoveel gebruikte kopen dat je er zo lang mee doet dat er dan waarschijnlijk geen benzine meer te koop is ...
- Boele Braaksma
- Platinum lid
de buitenste helft van de poelie is afgescheurd. Inmiddels een andere poelie gemonteerd, en rijdt hij weer prima.
- Ronald Zwerus
- Elite lid
Je gaat er dus vanuit dat die poelie een kwetsbaar onderdeel is. Door eigen ervaring of die van anderen?"Ronald Zwerus" schreef:
Dat is ook de reden dat ik voor de vakantierit de v snaar het liefst helemaal niet span of als deze doorslipt zo gering mogelijk.
Sommigen beweren dat de poelies voor de latere B20 (vanaf 1973) beter zouden zijn. We hebben het dan over onderdeelnr 461181. Dat is ook mijn nieuwe exemplaar, want het oudere model met nr 418293 is niet meer leverbaar. Zit er ook een zichtbaar verschil tussen deze twee poelies? Ik zie het iig niet.