Gordijntje voor radiator
- Sander Zwier (GAST)
- Verbannen
kan worden.
Nu meen ik mij te herrineren dat ik dit ook eens gezien heb bij een Duett.
Is dit ook bij de Amazon gebruikelijk, en hoort hier niet iets van een kabel met trekknop bij, zodat je hem
van binnenuit kunt laten zakken ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Platinum lid
Er was een geleidebuisje over de radiateur, door het schutbord en er was een oogje onde de rand van het dashboard, waar je de ketting in kon haken.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Sander Zwier (GAST)
- Verbannen
Maar zijn deze onderdelen nog nieuw of gebruikt te krijgen ?
Ik zie ze nooit ergens aangeboden (tot eergisteren dan, maar dan alleen nog maar het gordijntje)
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Ik denk dat een origineel kettinkje moeilijk te vinden is, maar de meeste ijzerhandel/slotenmakers hebben een aardig assortiment verschillende kettingen, en een ringetje is wel te vinden (zie sleutelbos ).
Uit interesse: hoe zit het met de doorvoer door het schutbord, zit daar ook nog een pijpje of alleen een gat met een rubber?
Heb ook nog even overwogen om dat gordijntje aan te schaffen, vind het een leuke optie, maar het hoort niet in m'n '66 Amazon en dus ontbreekt daar het buisje op radiator, beugeltje, doorvoer door schutbord etc. Dan maar niet!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Erik, als die ketting nog origineel is, zou je er een foto van kunnen plaatsen?, mijn Volvo mist de ketting en ik zou het liefst iets terug plaatsen dat op het origineel lijkt.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
"Gerben Polder" schreef:
Ik heb een Amazon uit begin '61 en die heeft ook inderdaad dat gordijntje. Ik zal wel de houten spil waar het opgedraaid werd moeten vervangen want die is te slecht. Ook de inwendige veer is een klompje roest en moet vervangen, maar aangezien je daar niets van ziet en functionaliteit belangrijker is dan originaliteit kan ik wel wat in elkaar draaien. Als mensen interesse hebben wil ik wel gedetailleerde foto's van de beugel en houten as plaatsen.
Erik, als die ketting nog origineel is, zou je er een foto van kunnen plaatsen?, mijn Volvo mist de ketting en ik zou het liefst iets terug plaatsen dat op het origineel lijkt.
Gerben, ik heb helaas geen rolhoes en dus ook geen ketting etc. Hoe het kettinkje er precies uitziet weet ik niet; meer info dan het fotootje hierboven van K.S. Phoa heb ik niet.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
Ik heb nog een los (kaal) dashboard liggen waar dit beugeltje aan vast zit.
Maar aangezien ik zelf ook nog een goed dashboard nodig heb (met contactslot in het dashboard), wil ik deze wel ruilen als er echt belangstelling voor is.
groeten,
Robert
volvokv.nl/index.php?option=com_ ... 1&Itemid=6
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
dutchdoc5@hotmail.com
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Gerrit de Boer (GAST)
- Junior lid
WS hebben ze nog wel. Het buisje op de radiateur is een "must" , anders loopt het kettingkje niet.