dashboard amazon

• Theo Rutten
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
25-02-2023 21:02 #202272 door Theo Rutten
dashboard amazon is gemaakt door Theo Rutten
Hallo.
Ik heb een dashboard bekleding nodig voor een amazon van bj 1966,nu zie ik op de site van de club nr 659130 met de vermelding amazon 57-62 .
is er verschil in de dashboarden voor 62 of na 62 kan ik de 659130 gebruiken voor een amazon van 66?
Ik dacht dat dat allemaal hetzelfde was?
Groetjes Theo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-02-2023 22:24 - 25-02-2023 22:49 #202274 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic dashboard amazon
Het verschil is ,dat de oudere dashboard-bedekking doorloopt in de bedekking op de portieren. Bij de oudere dashboard -bedekking zijn de zijkanten daarom vlak en bij de latere zijn de zijkanten afgerond.Immers op de latere bouwjaren ontbreekt de bedekking op de portieren.Kijk in het onderdelen boek voor de Amazon B18 ,groep 8a, blz 54.Ik ga er van uit dat jouw amazon links gestuurd is.Het lijkt mij ,dat je dan het dashboard 666001 moet nemen.

Groeten, Niek de Boer.
Laatst bewerkt 25-02-2023 22:49 door Niek de Boer.

• Theo Rutten
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-02-2023 18:32 #202306 door Theo Rutten
Beantwoord door Theo Rutten in topic dashboard amazon
o.k.Niek hartelijk bedankt
Theo Rutten.

• Ivo Philips - Van Dyck
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2024 10:13 #1047442 door Ivo Philips - Van Dyck
Beantwoord door Ivo Philips - Van Dyck in topic dashboard amazon
Hallo,

ik ben bezig om het dashboard dekje van onze Amazon 122S van 1965 te vervangen, heb onderdeelnummer 666001 aangeschaft maar het lijkt of dit dekje te groot is voor het metalen dashboard.
Als ik het passend aan het chrome stripje plaats komt het dekje tegen de voorruit aan waardoor dit hol ligt op het dashboard.
Als ik het passend aan de voorruit leg, heb ik een opening van 2-3cm aan de chrome strip.

Moet dit dekje op maat afgesneden worden dan .

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-12-2024 15:19 #1047445 door Niek de Boer
Ja, een paar maanden geleden heeft mijn zoon bij de Amazon van een kennis ook een nieuw dekje geplaatst. Ik was daarbij ook aanwezig. Ik heb vroeger vrij veel nieuwe dekjes geplaatst en dat ging altijd vrij gemakkelijk. Mijn conclusie is ,dat de pasvorm tegenwoordig minder goed is. Toch heeft mijn zoon het dekje door wat bijsnijden netjes  er in kunnen krijgen. Als het dekje op zijn plek  vast zit, moet altijd een restant dat onder de chroomlijst uitsteekt bijgesneden worden. Ook heb ik wel eens bijgesneden aan de kant van de voorruit bij de luchtroosters om te voorkomen dat het dekje opbolde nadat de zwarte lijst werd vastgeschroefd.De zwarte lijst moet er dan natuurlijk weer af. Ik heb Dashboard dekjes  nooit vastgelijmd. In een koude omgeving is het dekje harder dan in een warme omgeving. Het laatste gaat makkelijker. De gaatjes voor de klemmetjes maken met een verhit metalen pennetje. Niet snijden ,want dan scheurt het later makkelijk uit.Waar is het dekje gekocht? Het dekje ,dat mijn zoon plaatste kwam van het magazijn van onze vereniging.
succes. Groet, Niek de Boer.

• Ivo Philips - Van Dyck
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2024 17:20 #1047446 door Ivo Philips - Van Dyck
Het dekje is gekocht bij Scandcar..

ik denk dat ik morgen gewoon met de Amazon en het dekje even tot bij hen rij om het te tonen, alvorens ik ga beginnen snijden.

ik had gehoopt dat het meer plug en play zou geweest zijn.

het dekje heeft een merknaam “autoline.se” aan de onderkant 

• Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-12-2024 23:55 #1047450 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic dashboard amazon
Autolien is een restauratie bedrijf voor o.a. dashbords zie  autoline.se/

succes

Johan Geers

• Ivo Philips - Van Dyck
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2024 14:11 #1047454 door Ivo Philips - Van Dyck
Deze morgen met de Amazon en het dashboard dekje naar Scandcar gereden voor advies.

Toen ik aan de balie vroeg of het de bedoeling is dat het dekje bijgesneden wordt om het passend te maken was het antwoord “zeker niet, het pas zonder snijden”

Samen naar de Amazon gelopen en getoond waar ik tegenaan loop en de reactie was verwondering, nog niet gezien, nog even een GT dekje gepast en dat had ook aanpassingen nodig.

Dus terug naar huis gereden en we gaan de volgende dagen het bij snijden waar nodig. Wordt vervolgd

• Ivo Philips - Van Dyck
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2024 16:59 - 17-12-2024 17:00 #1047464 door Ivo Philips - Van Dyck
Moet het dekje mee onder de chrome strip gast gemaakt worden met de clips van de strip ?

Het lijkt dat het dekje te dik is om er bij tussen te krijgen, de clips lijken te kort want het lijkt onmogelijk om de strip vast te klikken met het dekje er bij tussen ?
Laatst bewerkt 17-12-2024 17:00 door Ivo Philips - Van Dyck.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-12-2024 19:50 #1047467 door Niek de Boer
Als het de originele klemmetjes zijn moet het  lukken. Er zijn ook Amazons die zowel links als rechts naast de tellerklok i.p.v. klemmetjes een speciaal boutje met een moertje hebben. De rest zijn dan klemmetjes. Pas op , dat je bij het op de sierstrip drukken geen deukjes maakt. Mijn zoon heeft  ,zoals ik eerder schreef , laatst ook  een dekje op de Amazon van een vriend van mij  geplaatst,dat zit er netjes in. Hij heeft ook moeten snijden. Als je in de buurt van Tilburg woont ,kan hij misschien wel hulp bieden. Ik zal hem morgen wel eens vragen. Dat dekje was door mijn vriend bij het club magazijn gekocht. Mogelijk van dezelfde fabrikant.Ik heb er vroeger zelf veel gemonteerd ,maar ben wegens mijn leeftijd een beetje aan het afbouwen met sleutelen. 
vriendelijke groet, Niek de Boer.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD