- Berichten: 2
ben ik een buitenbeentje met een 480 ?
- Benedict Goes (GAST)
- Verbannen
Of op een tocht naar Friederichstadt, boven Bremen.
Kortom, een leuk uitziende, heerlijk rijdende tourwagen, groot genoeg voor 2 personen met bagage.
Hartelijke groet aan alle andere liefhebbers van het rollende merk,
Benedict
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Er zijn hier veel mensen die naast de 444, 544, amazon of de 140/240 nog een 700 of 900 serie, een 440 of 340/360 hebben hoor!
En de 480 begint een schare aanhangers te krijgen, er is meen ik zelfs een aparte club voor?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 884
Geweldige auto's, leuk om mee te rijden. Ik vind het vooral grappig dat je delen van de 1800 en de c30 erin terug herkent.
Volgens mij zit ook tussen elke serie ongeveer 20 jaar?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 686
Ik heb er ook een gehad, rood modeljaar 1990 met speciale bumpers. Probeersel van proto-bouw Helmond. Achteraf spijt dat ik hem verkocht heb. Maar helaas geen schuur of zo om hem op te slaan. Met veel plezier in gereden, Nederlands laatste auto van ontwerp tot en met productie. Ik heb hem aan iemand van de 480 club verkocht.
mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 363
Unieke auto die echt voor weinig is aan te schaffen en toch veel lol geeft. Ik had er pas weer 1 bijna gekocht maar die beste verkoper wilde (wellicht terecht) de hoofdprijs.
Jammer dat de boordcomputer vaak stuk is en bijna niet meer te repareren is
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Benedict Goes (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 2
Groet, Benedict
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Elite lid
- Berichten: 206
Niks buitenbeentje, het is een mooie bolide en ik heb het altijd al een leuk model gevonden. Als mijn garage groter was zou ik er wel een willen hebben naast mijn P1800S. Lijkt me wel een leuke combinatie zo langs elkaar. :mrgreen:"Benedict Goes" schreef:
Dank voor jullie reacties. Ik vrees dat ik meer betaald heb dan jullie, maar heb wel het geluk dat alles, inclusief de boordcomputer, het netjes doet. Inmiddels rijd ik al weer drie jaar met mijn racing-green 480. En... hoop het nog een tijd vol te houden.
Groet, Benedict
Trouwens, Benedict, als je nog geen 35 jaar bent kun je je aanmelden bij het "jongerenregister". Ik ben er te oud voor maar jou zien ze graag aan komen rijden in je 480.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wilfred Scherpenzeel
- Nieuw lid
- Berichten: 17
Ik zelf heb jaren een 1800E gehad en een aantal jaar een 1800S. Ook nog in een Amazon en een 142 getoerd. Maar nu heel tevreden met Nederlands erfgoed !
Verleden jaar met de 480 GT turbo uit 94 met de oudjes mee geweest naar Monte Carlo.
Heerlijke auto waar je net zo fit uitstapt als je erin bent gegaan. We hebben de auto nu sinds 2005 en gaat nooit meer weg.
Verleden jaar een 87-er ES erbij gekocht.
Aan beide auto's al een hoop geld uitgegeven. Probeer in ieder geval de Turbo in nieuwstaat te houden (130K op de teller en n showroom conditie).
De zwarte 87-er gebruiken we als 2de auto. Beide auto's worden in de garage vertroeteld.
Er zijn er nog zo'n 1100 rijdend in Nederland maar er verdwijnen er in een rap tempo naar de sloop. Onderdelen problemen.
Misschien kunnen we een 480Register onder de pet van de volvokv opstarten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 363
"Wilfred Scherpenzeel" schreef:
Tja, hoezo buitenbeentje ? De 480 is toch in opdracht van Zweden, door Volvo Nederland (Team Rob Koch) ontworpen. Veel electronica vind je ook terug in de 850...
Ik zelf heb jaren een 1800E gehad en een aantal jaar een 1800S. Ook nog in een Amazon en een 142 getoerd. Maar nu heel tevreden met Nederlands erfgoed !
Verleden jaar met de 480 GT turbo uit 94 met de oudjes mee geweest naar Monte Carlo.
Heerlijke auto waar je net zo fit uitstapt als je erin bent gegaan. We hebben de auto nu sinds 2005 en gaat nooit meer weg.
Verleden jaar een 87-er ES erbij gekocht.
Aan beide auto's al een hoop geld uitgegeven. Probeer in ieder geval de Turbo in nieuwstaat te houden (130K op de teller en n showroom conditie).
De zwarte 87-er gebruiken we als 2de auto. Beide auto's worden in de garage vertroeteld.
Er zijn er nog zo'n 1100 rijdend in Nederland maar er verdwijnen er in een rap tempo naar de sloop. Onderdelen problemen.
Misschien kunnen we een 480Register onder de pet van de volvokv opstarten.
Die is er toch? ben vroeger zelf lid geweest of is die ter ziele?
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.