extra achterlichten amazon

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-11-2013 16:55 #133591 door Ronald Damme (GAST)
extra achterlichten amazon is gemaakt door Ronald Damme (GAST)
Hallo,

Met de donkere dagen in de aantocht ben ik een klein beetje bezorgd om het zien en gezien te worden.

Voor is al opgelost.

Alleen achter is nogal zielig met die 2 kleine lampjes. Je kan met led verlichting en het polijsten van de achterlichtreflectoren al een hele verbetering tewerkstelligen.

Maar ik zag een Zweed die nog eens 2 (interieur) lampjes in de reflectoren had geplaatst. Mag dit? Formeel gesproken moet een auto 2 reflectoren hebben, practisch gezien hou ik deze want de reflectie neemt niet af.

En weet iemand hoe je netjes de reflectorbehuizing open kan maken. Want tussen het glas en de behuizing zit een rubber.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-11-2013 22:38 #133599 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic extra achterlichten amazon
Boor een gaatje in het metalen deel van de reflector en met een ledje erin heb je de extra verlichting. Maar met een gepolijst achterlicht unit of beplakt met alu tape welk je ook kan polijsten en nog meer gaat spiegelen kom je ook een heel eind. Polijst dan de buitenkant van de kapjes ook en gooi ze in de vaatwasser en voila als nieuw.

Plaats een derde remlicht en haal die hydraulische rem schakelaar ertussen uit (of neem de draadjes los) en maak bij het rempedaal een maak contact van bijvoorbeeld een fiat 850 zoals ik dat heb gedaan. Gevolg remlichten een keer zo fel en een snellere reactie van de remlichten.

[img

[img

[img

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-11-2013 23:57 #133604 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic extra achterlichten amazon
Bedankt voor je reactie

Vanavond heb ik de behuizing van de achterlichten gepolijst, glaasjes ook schoongemaakt(die waren al schoon), morgen weer monteren.

Bij de reflector kan je niet heel simpel een gaatje boren, er zit immers over het gehele oppervlak een rubber membraam tussen het reflectorglaasje en de behuizing. Dus die moet je demonteren en weer in elkaar zetten. Ik ga het doen dan met de lampjes van de km-teller klok.

Maar mag het?

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-11-2013 00:44 #133606 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic extra achterlichten amazon
Ronald,

Ik heb gewoon LED lampjes bij de Karwei gekocht, geschikt voor de tweepolige aansluiting.
Resultaat, je wordt gezien, heb er geen foto van maar door het wisselen van die lampen maakt een wereld van verschil. Zo'n electrische pedaalschakelaar ipv. hydraulisch heb ik geen ervaring mee maar ik heb achter alles LED en dat werkt, ook de achteruitrijlichten geven een bak licht waar je U tegen zegt.

Succes met je beslissing, ik heb wel gehoord dat het niet slim is om LED in de cocpit te plaatsen vanwege de lichtbundel, vrij fel en rechtuit, kans op verblinding, zeker bij de nachtelijke ritten... maar ook dit heb ik alleen gehoord van een kennis die dan weer dat gehoord had van een zus der vriend of zo... :mrgreen:

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-11-2013 01:16 #133608 door Ronald Damme (GAST)
ha Ruud,

ook jij bedankt voor de reactie. ik bedoelde de lampjes van de km-klok plaatsen in de reflector. Leds in de klok wordt wel wat fel. En op zich heb ik niks te klagen over de lichtsterkte van de klok.

Morgen ga ik rucksichlos alle lampjes die ik er nu uit heb vervangen. Dus dan denk ik dat ik gelijk 2 led achterlichten koop. kan ik eens vergelijken.

Ik ga ze toch ook in de reflector bouwen. Voeding doorknippen kan altijd nog.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-11-2013 17:01 #133633 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic extra achterlichten amazon
Ik ben benieuwd hoe dat (in het donker) wordt.
De reflector heeft weinig zilveren reflectorhuis dus of je veel meer ziet dan het lampje zelf?

Zo kan het ook nog (ja het is/was echt een Amazon)

Bron van dit brrrr: mobile.de

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-11-2013 17:18 #133636 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic extra achterlichten amazon

"Ruud Klok" schreef:
Ik heb gewoon LED lampjes bij de Karwei gekocht, geschikt voor de tweepolige aansluiting.
Resultaat, je wordt gezien, heb er geen foto van maar door het wisselen van die lampen maakt een wereld van verschil.

Over welke uitvoering hebben we het dan? Er zijn namelijk wel 13 verschillende van dat duplo-type, in prijs variërend van € 2,99 (6 LED's) tot € 14,95 (27 LED's), zie www.make.my/jmioez4
Ben wel benieuwd naar het zichtbare verschil tussen die twee uitersten en ook naar het verschil met een conventionele duplo-gloeilamp, want enkele jaren geleden gaf een LED-lampje voor een autoachterlicht nog geen duidelijk zichtbare verbetering in lichtopbrengst.

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-11-2013 17:58 #133639 door Ronald Damme (GAST)
Bij de bouwmarkt hadden ze geen led-lampen, dus heb alleen nieuwe gloeilampen gestoken.

Maar het polijsten en de nieuwe lampen maken echt een heel verschil, en dat terwijl ik nog niet heel tevreden ben over het polsijsten.

Ik heb verder 1 van mijn reflectoren voorgoed gesloopt, dus ik wacht nu op andere reflectoren en dan kan ik die lampjes monteren. Dan kan ik het laten zien.

Die amazon is echt foeilelijk. Maar valt wel op.

• Eric
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-11-2013 20:16 #133645 door Eric
Beantwoord door Eric in topic extra achterlichten amazon
Een tijdje geleden ben ik ook over gestapt naar LED verlichting.
Ik had eerst deze lampen gemonteerd ( www.led-voordeel.nl/a-26964238/b ... rlichting/ ), maar de lichtsterkte was ongeveer hetzelfde als een normale gloeilamp. Het grootste minpunt was dat je amper zag dat je aan het remmen was. Het verschil tussen je verlichting en je remlicht was minimaal.

Uiteindelijk heb ik deze High Power LEDs gekocht;
www.led-voordeel.nl/a-27063468/b ... power-led/

Ze kosten wel wat, maar het verschil is aanzienlijk...

Het enige "probleem" wat ik nu heb is dat onderhand het hele glaasje verlicht wordt omdat het glas niet goed aansluit op de reflector. Mocht iemand nog ideeen hebben om dit op te lossen, dan hoor ik het graag. Ook na het monteren van een stukje reflectorhuisrubber sluit het nog steeds niet goed af.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-11-2013 20:28 #133646 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic extra achterlichten amazon

"Eric van Vliet" schreef:
Het enige "probleem" wat ik nu heb is dat onderhand het hele glaasje verlicht wordt omdat het glas niet goed aansluit op de reflector.

Dat probleem speelt ook al enigszins met de gloeilampen. Die kentekenverlichting vind ik overigens wel te fel.
Vergelijkingen tussen LED- en gloeilampen voor achterlichten zijn ook op YouTube te vinden, zoals bv. deze:

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD