SU H4 carburators

  • Rudi Haentjens
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-12-2020 13:57 #191728 door Rudi Haentjens
SU H4 carburators is gemaakt door Rudi Haentjens
Hallo ik ben in het bezit van 2 gereviseerde SUH4 carburatoren met inlaatspruitstuk van een B16B deze wil ik op mijn B16A plaatsen , maar deze blijft in te hoge toeren draaien +/-1100 , volgens info dat ik heb zou dit aan de naalden kunnen liggen niet het juiste type , klopt dat ?
kunnen deze wel degelijk geplaatst worden op een B16A? of moeten er nog andere aanpassingen gebeuren .
graag info Aub
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leo Foederer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-12-2020 15:20 #191729 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic SU H4 carburators
Voor zover ik heb kunnen nagaan in het onderdelenboek is alleen de nokkenas verschillend tussen B16A en B16B.

P544B B16A, P220VE B18A

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi Haentjens
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-12-2020 17:12 #191732 door Rudi Haentjens
Beantwoord door Rudi Haentjens in topic SU H4 carburators
Had ik ook vernomen er zit ook een verschil in het motorblok de boring
Deze doen er niet toe om de carburators te plaatsen denk ik, heb ik in het verleden ook gedaan met webers op mijn Opel toen
De vraag is welke naalden moeten er in de carbu's denk ik
Bedankt voor de info

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kees Vos
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-12-2020 17:34 #191733 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic SU H4 carburators
Misschien ten overvloede, heb je de carbs goed afgesteld?
Anders moet je de sproeierbuis naar boven draaien, of de stationaire stelschroef verdraaien.
Staat de ontsteking goed?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leo Foederer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-12-2020 18:17 #191734 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic SU H4 carburators
Er is maar één sproeiernaald die er in hoort: 237009.
Dus dat kan niet missen.

P544B B16A, P220VE B18A

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi Haentjens
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-12-2020 18:21 #191735 door Rudi Haentjens
Beantwoord door Rudi Haentjens in topic SU H4 carburators
beste alles heb ik laten doen in mijn garage de sproeiernaald links tegen het brandschot is apart vervangen door GT suh4 ik denk dat ik ze alle twee best vervang door de zelfde ook de veren van de vacuumpot zijn verschillend denk ik, misschien ook nog eens vervangen , maar door welk type zowel voor de veren als de naalden
? kosten lopen wel op natuurlijk
groetjes Rudi

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frans Boeijen
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Maak graag roadtrips met de Amazon
Meer
28-12-2020 21:14 #191738 door Frans Boeijen
Beantwoord door Frans Boeijen in topic SU H4 carburators
De cilinderkop van een B16B is 1,5 mm (meen ik) lager dan van een B16A. De boring is hetzelfde, zodat een hogere compressie wordt bereikt. Officieel moeten er ook andere lagerschalen voor de krukas in. Deze zijn harder dan voor een B16A.
Succes met de afstelling!

__________________________
Frans Boeijen
'60 P1200 B16B
'67 P131 B18A

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi Haentjens
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-12-2020 08:28 #191739 door Rudi Haentjens
Beantwoord door Rudi Haentjens in topic SU H4 carburators
Thanks voor de info, het zal wel lukken ik zal in ieder geval de naalden vervangen en de vacuumpot veren ook en dan zien we wel, gaat het niet dan stop ik er mee en verkoop ik ze wel
Groetjes en nog een prettig einde jaar
Rudi

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-01-2021 17:04 #191804 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic SU H4 carburators
Er zijn nog wat verschillen, de koppakking is van koper, ziet er geweldig uit... ook heeft het uitlaatspruitstuk een enkele pijp en de carterventilatie loopt aan de zijkant langs het blok naar beneden ...
Die SU H4's zijn niet heel moeilijk af te stellen, je hebt wel een vacuum en CO meter nodig.
Weet nog een leuke truc om ze te synchroniseren - dat moet je op de werkbank doen ! - neem twee metalen balletjes van gelijke grootte zet de carburateurs vast in de bankschroef en draai ze langzaam open...als de balletjes tegelijk naar beneden vallen is die gesynchroniseerd.
Succes

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi Haentjens
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-01-2021 17:30 #191807 door Rudi Haentjens
Beantwoord door Rudi Haentjens in topic SU H4 carburators
thanks en de beste wensen voor 2021
goede tip ga ik proberen
groetjes rudi

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD