- Berichten: 206
Nieuwe benzinetank P1800S monteren
- Peter Rumen
- Elite lid
Op onderstaande foto van de nieuwe benzinetank voor mijn P1800S zitten twee ontluchtingen, een linksonder (zoals ook bij de originele tank) en een rechtsboven (zit niet op de originele tank). Waarom hebben ze bij de reproductie modellen gekozen voor twee ontluchtingen? Of is dit misschien zo gemaakt omdat deze tank ook past in een P1800E en de ES? Met één ontluchting gaat het aftanken ook al jaren goed. Nu is mijn vraag of ik de ontluchting die rechtsboven zit, afgedopt moet laten zitten, of moet ik deze aansluiten. Alleen weet ik niet waaraan ik deze moet aansluiten. De enige optie is aansluiten op de bestaande ontluchting met een T-stuk net onder de vulopening.
Vraag 2:
De oude benzinetank heb ik bij de aankoop in 2008 gereviseerd en toen met kit op de pasrand gemonteerd. Dat had ik toen gedaan om de rand waterdicht te maken. Echter met demonteren kreeg ik de tank slecht los en met de schroevendraaier wrikken is het uiteindelijk wel gelukt. Wat was de originele methode af fabriek bij de productie?
Nu wil ik eigenlijk weten wat de beste oplossing is met monteren.
1. De tank zonder enig middel koud op elkaar vastschroeven
2. Er iets tussen doen om het waterdicht te maken (is dit wel nodig?)
3. Koud op elkaar en er fluid film tussen spuiten (tegen roest en tevens voor waterdicht maken)
De benzinetank wordt naderhand aan de onderzijde afgewerkt met Dinitrol.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Geen ontluchtingsgaten, dat zal de vulbuis wel moeten doen. Als jouw nieuwe tank een extra aansluiting heeft, zou dit van de retourleiding van injectie kunnen zijn.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Smeets
- Junior lid
- Berichten: 25
Groet, Peter
122S B16B '61
240GL sedan '88
940 Polar estate '94
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi de Groot
- Senior lid
- Berichten: 77
Ik zou er wel iets tussen doen. Origineel zat er ook iets tussen.
De ontluchting rechtsboven wordt niet gebruikt in een p1800S. Deze moet wel goed afgedicht worden met een slangklem. De ontluchting vindt plaats via het gaatje in de rubber dop van de vulklep. Controleer dit want er worden rubbers verkocht zonder dit gaatje. Bij mij zat deze er niet in met het gevolg dat er overdruk ontstond in de tank en lekkage bij de tweede ontluchtingspijp rechtsboven.
succes Rudi
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Elite lid
- Berichten: 206
Rudi de Groot schreef : Peter,
Ik zou er wel iets tussen doen. Origineel zat er ook iets tussen.
De ontluchting rechtsboven wordt niet gebruikt in een p1800S. Deze moet wel goed afgedicht worden met een slangklem. De ontluchting vindt plaats via het gaatje in de rubber dop van de vulklep. Controleer dit want er worden rubbers verkocht zonder dit gaatje. Bij mij zat deze er niet in met het gevolg dat er overdruk ontstond in de tank en lekkage bij de tweede ontluchtingspijp rechtsboven.
succes Rudi
Hallo Rudi,
Bij mijn P1800S zit de ontluchting van de benzinetank via een slang naar de bovenzijde van de vulpijp. Zie onderstaande foto.
ik heb geen gaatje in het afsluitrubber van de benzineklep.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Elite lid
- Berichten: 206
Rob Spoon schreef : ik mag je foto's niet zien, Peter. Wat ik wel weet, is dat kitten en lijmen van nu vele malen beter zijn dan die van vroegâh. Ik zou er iets van carrosseriekit tussen doen. Dat lijmt als een idioot en is zeker dicht. Bijgaand een foto van mijn originele tank, de bovenkant zit er nog steeds in.
Geen ontluchtingsgaten, dat zal de vulbuis wel moeten doen. Als jouw nieuwe tank een extra aansluiting heeft, zou dit van de retourleiding van injectie kunnen zijn.
Hallo Rob,
Gisteren kon ik nog alle foto's bekijken na het plaatsen van het bericht!. Ik heb de foto's opnieuw geplaatst. Ik hoop dat ze nu wel zichtbaar zijn.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi de Groot
- Senior lid
- Berichten: 77
de ontluchting aan de vulbuis moet aangesloten worden op de ontluchting linksachter bij de tank.
In het rubber van de vuldop hoort een gaatje te zitten voor de ontluchting naar buiten. ca 3 mm is genoeg.
Heb je dit niet dan krijg je over- of onderdruk in de tank.
zie ook www.volvokv.nl/forum/forum-en-website-za...hting-p1800-s#177179
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Elite lid
- Berichten: 206
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Elite lid
- Berichten: 206
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik zou met een tap de schroefdraad in de tank passend maken, je hebt ook voor de bout passende opzetstukjes die je ev. voor de bout kan gebruiken.
Als je vloeistoffen af wil dichten hier voor geen vloeibare pakking voor gebruiken maar witte tape zoals bij de koppelstukken van je verwarming
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.