starten
- Bezoeker
22-03-2005 10:08 #53570
door
starten is gemaakt door
Als ik mijn 144 start, dan maakt ie op zich snel contact, maar je merkt dat ie het een beetje moeilijk heeft met op gang komen. Hij rammelt een beetje. Wat gas geven geven (en de choke uit natuurlijk) en het probleem is verholpen. Is het normaal dat je de motor een beetje moet helpen door een beetje gas te geven?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
22-03-2005 10:11 #74166
door
Beantwoord door in topic starten
Dat is normaal ja. Onze motoren bezitten nog niet over een motormanagement systeem die via een stappenmotor gas bij geeft tijdens het starten. Dat zul je dus zelf moeten doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
22-03-2005 10:11 #74165
door
Beantwoord door in topic starten
Start je op gas of benzine?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
22-03-2005 10:22 #74164
door
Beantwoord door in topic starten
Ik rij op benzine. Vond het antwoord van Ben wel logisch klinken: het is allemaal nog niet zo geavanceerd, dus moeten we zelf een handje helpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
22-03-2005 12:41 #74163
door
Beantwoord door in topic starten
Hallo Niels, wanneer is het luchtfilter voor het laatst vervangen? Kan allicht wat uitmaken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
22-03-2005 13:07 #74162
door
Beantwoord door in topic starten
Als je de choke uittrekt dan wordt er ook vanzelf wat gas geven (althans bij de Stromberg carburateur) Staat deze hevel bij jou wel goed afgesteld. Mijn Amazon's starten op benzine probleemloos, ik hoef geen gas bij te geven. Op LPG is het starten wat minder goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
22-03-2005 16:16 #74161
door
Beantwoord door in topic starten
Ik zal eens naar de luchtfilters kijken. Van de choke weet ik niets, zal een specialist vragen ook daar even naar te kijken. Bedankt voor de tips!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
22-03-2005 16:21 #74160
door
Beantwoord door in topic starten
Ook als ik veel moet filerijden, kleine beetjes vooruit, heeft de motor soms nog wat extra choke nodig. Ik heb een automaat, en vooral als ik op de rem sta in de rijstand doet ie in dit soort gevallen wel eens lastig en heeft extra bezine nodig (niet als ik al een behoorlijk stuk heb gereden, vooral als ik niet echt lang lekker heb kunnen doorrijden door de vele stoplichten en filetjes). Zijn de luchtfilters dan het meest waarschijnlijk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
22-03-2005 19:37 #74159
door
Beantwoord door in topic starten
Je zou'm, zolang ie niet warm genoeg is, bij stoplichten even in neutraal kunnen zetten. In de rijstand maakt ie minder toeren dan in de neutraal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
22-03-2005 23:12 #74158
door
Beantwoord door in topic starten
Met de choke zorg je voor een rijker mengsel (meer benzine). Dat zou overigens tegen mijn opmerking van dat luchtfilter spreken; een nieuw luchtfilter zal juist meer lucht door moeten laten, maar als je regelmatig je choke moet gebruiken, lijkt dat eerder op een teveel aan lucht dan te weinig lucht:).
Het zou dan ook nog kunnen zijn dat de eerste tekenen krijgt dat je ergens valse lucht aanzuigt. Dingen die de afgelopen tijd bij voor valse lucht hebben gezorgd zijn in chronologische volgorde:
ventielrubber rembekrachtiger,
kapotte automatische choke (backfire gehad),
Uitgelubberde slang naar automatische choke (ook door diezelfde backfire).
slecht gemonteerde spruitstukpakking (door mijzelf gemonteerd bij het vervangen van het uitlaatspruitstuk :} ).
Met name als het koud weer is zoals afgelopen tijd, is mijn ervaring dat al het rubber even op moet warmen voor het fatsoenlijk afdicht.
Bij mijn K-Jetronic injectiesysteem werkt de (automatische) choke overigens indirect. Het K-Jetronic systeem regelt de brandstof injectie nl. afhankelijk van de ingaande luchtstroom.
De choke is bij mij een bypass-klepje langs de gasklep dat openstaat als de motor koud is. Als de motor opwarmt gaat het geleidelijk dicht. Door de toegenomen luchtstroom bij koude motor, wordt dan automatisch ook meer benzine geinjecteerd. Tja... -als- ik tenminste op benzine rij. Want op gas wordt al dit moois onverbiddelijk gebypassed en doet dat mooie injectiesysteem helemaal nix meer, haha .
mvgr, Michiel
Het zou dan ook nog kunnen zijn dat de eerste tekenen krijgt dat je ergens valse lucht aanzuigt. Dingen die de afgelopen tijd bij voor valse lucht hebben gezorgd zijn in chronologische volgorde:
ventielrubber rembekrachtiger,
kapotte automatische choke (backfire gehad),
Uitgelubberde slang naar automatische choke (ook door diezelfde backfire).
slecht gemonteerde spruitstukpakking (door mijzelf gemonteerd bij het vervangen van het uitlaatspruitstuk :} ).
Met name als het koud weer is zoals afgelopen tijd, is mijn ervaring dat al het rubber even op moet warmen voor het fatsoenlijk afdicht.
Bij mijn K-Jetronic injectiesysteem werkt de (automatische) choke overigens indirect. Het K-Jetronic systeem regelt de brandstof injectie nl. afhankelijk van de ingaande luchtstroom.
De choke is bij mij een bypass-klepje langs de gasklep dat openstaat als de motor koud is. Als de motor opwarmt gaat het geleidelijk dicht. Door de toegenomen luchtstroom bij koude motor, wordt dan automatisch ook meer benzine geinjecteerd. Tja... -als- ik tenminste op benzine rij. Want op gas wordt al dit moois onverbiddelijk gebypassed en doet dat mooie injectiesysteem helemaal nix meer, haha .
mvgr, Michiel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.