LPG opzetstuk op Zenith VN36(?) carburateur

• F.J. Olthuis (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-06-2010 21:27 #48982 door F.J. Olthuis (GAST)
LPG opzetstuk op Zenith VN36(?) carburateur is gemaakt door F.J. Olthuis (GAST)
Hallo,Ik heb een Amazon Combi uit 1962 met B18A motor. Nadat ik van de week de pakkingen van het uitlaatspruitstuk en de uitlaat heb vervangen loopt de motor ineens erg onrustig. Hij loopt moeilijk stationair en als je gas terugneemt begint hij onregelmatig te pruttelen. Ik heb kleppen gesteld en de timing afgesteld, maar dat maakt niets uit. Een voor een de bougies afgekoppeld, maar daar wordt het alleen maar slechter van, dus hij loopt niet op drie poten o.i.d.Ik begon het idee te krijgen dat er sprake was van valse lucht. Als ik mijn hand voor de luchtinlaat hou gaat de motor veel sneller draaien, dus het mengsel is dan te rijk, lijkt mij. Ik heb bij het vervangen van de spruitstukpakking wel de carburateur er afgehaald en ook hiervan de pakking vervangen. Volgens mij had ik de pakking wel stevig aangedraaid, dus daar kan het haast niet lekken, lijkt me.De carburateur zelf vind ik echter raadselachtig. Er zit een opzetstuk op waarmee het LPG-mengsel wordt aangevoerd. Bovenop het opzetstuk zit het luchtfilter, netjes afgedicht met rubber. Er zit echter een kier tussen de carburateur en het opzetstuk waar erg veel lucht tussendoor kan. Ik ben geen expert, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? Moet daar niet ook een of andere afdichtring tussen?Groet,Frank Olthuis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-06-2010 23:40 #95634 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic LPG opzetstuk op Zenith VN36(?) carburateur
<p>bij elke carburateur moet er een luchtdichte afdichting zijn tussen het gasmengstuk/carburateur/luchtfilter.</p><p>alleen al om het aanzuigen van vuil te voorkomen , anders kan je het luchtfilter wel weglaten , bij valse lucht tussen het mengstuk en carburateur heb je niet voldoende onderdruk om het gasmengsel aan te zuigen en zal de motor te arm gaan lopen , als hij al loopt , dat verklaart het onregelmatige onrustige lopen.</p><p>je zult dus een goede afdichting moeten maken tussen het mengstuk en de carubateur.</p>

• F.J. Olthuis (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2010 22:36 #95633 door F.J. Olthuis (GAST)
Beantwoord door F.J. Olthuis (GAST) in topic LPG opzetstuk op Zenith VN36(?) carburateur
Bedankt voor de snelle reaktie Rene. Vandaag een rubber ring gemaakt en ertussen gezet en vervolgens een proefrit gemaakt. Zolang ik gas blijf geven loopt de motor als een zonnetje (en vreemd genoeg trekt ie ook nog prima). Zodra ik het gas echter loslaat slaat de motor vrijwel meteen af, zelfs als ie warm is. Valse lucht lijkt me dan ook vrijwel zeker de oorzaak. We blijven nog even zoeken.

• Niek Rademaker (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2010 11:36 #97675 door Niek Rademaker (GAST)
Beantwoord door Niek Rademaker (GAST) in topic LPG opzetstuk op Zenith VN36(?) carburateur
Goedemorgen,

Ik heb ook nog niet lang gelden mijn uitlaatspruitstukpakking vernieuwd. En had precies hetzelfde probleem als jij. Rijden geen probleem, gas los motor slaat uit.... Ik kwam erachter dat ik de 2 middelste/onderste moeren van het spruitstuk er niet had opgedraaid.... :oops: Moeren erop gedraaid en probleem weg.

Dus kijk ALLE spruitstukmoeren eens na!

Groeten,
Niek

• Niek Rademaker (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2010 11:37 #97676 door Niek Rademaker (GAST)
Beantwoord door Niek Rademaker (GAST) in topic LPG opzetstuk op Zenith VN36(?) carburateur
Ooooh! Zie nu dat ik op hele oude berichten aan het reageren ben.....

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD