Motorkap 1800ES
- Tom Steverink
- Platinum lid
Minder
Meer
24-08-2023 12:41 - 24-08-2023 13:31 #204381
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Motorkap 1800ES is gemaakt door Tom Steverink
Nou, ik ben nog steeds aan het klooien met de motorkap, ik had hem eraf gehaald, bij het terugzetten bleek dat een vorige eigenaar verkeerde moeren had gebruikt waardoor de schroefdraad niks meer hield. Gebruikte goede gekocht , maar wat ik ook doe, de boel is niet passend te krijgen. Ik heb de gaten in het metaal aan de auto al opgeruimd, ben nu van onder af bezig geweest, maar het past gewoon niet. De kap wil te ver naar voren zodat hij niet kan openen en sluiten omdat hij vastloopt op de voorkant. Scharnieren omkeren helpt ook niet. Iemand die dit probleem kent?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Laatst bewerkt 24-08-2023 13:31 door Tom Steverink.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2064
24-08-2023 23:57 #204400
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Motorkap 1800ES
Hallo Tom,
lukt het ook niet met meer shims ertussen?
succes,
Rudi
lukt het ook niet met meer shims ertussen?
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-08-2023 09:04 #204402
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motorkap 1800ES
Hoi! De kap moet te ver naar voren om het linkerscharnier vast te schroeven. Ik kan alleen nog bedenken om het plaatwerk boven de radiateur naar achteren te slaan, maar ik hou niet van reparaties met een voorhamer!!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2064
25-08-2023 09:41 #204403
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Motorkap 1800ES
Ik begrijp het niet, er zijn toch shims tussen het motorkapscharnier en het plaatwerk boven de radiateur om het scharnier en daarmee de motorkap verder naar achteren te kunnen zetten / instellen.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-08-2023 09:46 #204404
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motorkap 1800ES
Zonder shims zit de kap al te ver naar voren. Ik ga weer opnieuw kijken, misschien lijd ik aan tunnelvisie, ik heb het akelige gevoel dat ik iets mis!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2064
25-08-2023 09:56 #204405
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Motorkap 1800ES
Ik had het verkeerd in herinnering, de scharnieren zitten tegen de voorkant van dat plaatwerk en dan werken de shims in de verkeerde richting.
En de sleufgaten in het scharnier voor de bouten in de motorkap zijn ook maar kort om iets in te kunnen stellen.
Vreemd dat alleen een boutenwissel zo iets tot gevolg heeft.
En de sleufgaten in het scharnier voor de bouten in de motorkap zijn ook maar kort om iets in te kunnen stellen.
Vreemd dat alleen een boutenwissel zo iets tot gevolg heeft.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-08-2023 10:24 #204406
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Motorkap 1800ES
Kan het zijn dat de motorkap aan de voorzijde is verbogen, dat zie je vaak als de scharnieren vast zitten en ze toch doordrukken, er is zelfs een reparatieplaatwerk deel om dit op te lossen.
Als dit niet het geval is, zou ik kijken of de wagen frontschade heeft gehad, dit kun je zien als je de motorkap open hebt aan de zijkanten of het binnen scherm een klap heeft gehad of gekroupoekt is.
Dat noemen we zo ... helaas is dat vaak het geval.
Als dit niet het geval is, zou ik kijken of de wagen frontschade heeft gehad, dit kun je zien als je de motorkap open hebt aan de zijkanten of het binnen scherm een klap heeft gehad of gekroupoekt is.
Dat noemen we zo ... helaas is dat vaak het geval.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-08-2023 10:25 #204407
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motorkap 1800ES
Nog vreemder: ik heb de oude vergeleken met de "nieuwe" en ik zie geen verschil!
Ik ben alleen zo dom geweest om bij het demonteren van de kap, de scharnieren los te maken van de auto, terwijl in de manual staat dat je de scharnieren los moet maken van de kap. Ik zit nu dus met veel variabelen. Toch eens wat vaker de manual raadplegen voordat ik begin! Maar de kap zat origineel teveel naar links aan de voorkant.
Ik ben alleen zo dom geweest om bij het demonteren van de kap, de scharnieren los te maken van de auto, terwijl in de manual staat dat je de scharnieren los moet maken van de kap. Ik zit nu dus met veel variabelen. Toch eens wat vaker de manual raadplegen voordat ik begin! Maar de kap zat origineel teveel naar links aan de voorkant.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-08-2023 10:31 #204409
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motorkap 1800ES
Hey Ed, geen kroepoek te zien, maar er zit wel duidelijk plamuur bovenop de motorkap.
Ik heb het probleem maar even over de vakantie heen getild, maar ik wordt er nu behoorlijk "grumpy" van!
Er is voorheen heel veel aan de auto gelast, ik heb nogal wat verslagen daarvan, maar allemaal aan de achterkant van de auto.
Ik heb het probleem maar even over de vakantie heen getild, maar ik wordt er nu behoorlijk "grumpy" van!
Er is voorheen heel veel aan de auto gelast, ik heb nogal wat verslagen daarvan, maar allemaal aan de achterkant van de auto.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-08-2023 10:36 - 25-08-2023 10:36 #204410
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Motorkap 1800ES
Zou het kunnen dat je de scharnieren verkeerd om hebt gemonteerd .... dus op zijn kop
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 25-08-2023 10:36 door Ed van der Zee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.