kleuren (voorbeelden ) gezocht

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-06-2011 20:06 #104149 door Hansw
kleuren (voorbeelden ) gezocht is gemaakt door Hansw
ha mensen,

ik zit met een dilemma, onze lichtgroene amazon combi heeft kleurnummer 91, vorige week is de onderzijde gespoten, de verf was op kleur gemaakt.. wrs door iemand die eens langs Hans Anders moet, want nu hebben we een hele bijzondere tint.

maar, "elk nadeel hep ze voordeel", we waren altijd al eens van plan de auto helemaal te spuiten, maar ja, welke kleur.. nu is het misschien een goed moment, of de hele auto verder met dezelfde kleur te spuiten, of toch een andere kleur te spuiten.
op de site staan de kleurnummers, maar sommige toch niet zo duidelijk.

daarom de volgende vraag, heeft iemand een foto, met daglicht gemaakt die hij of zij wil mailen om de kleur eens goed te bekijken? de VKB is het ideale moment om zelf alle kleuren vast te leggen, maar goed.. achteraf..

we denken aan de kleuren:
42 calafornia wit
50 beige grijs
65 grijs beige ...???
67 leisteen blauw
59 olijfgroen (zit er trouwens veel verschil tussen 59 en 56??)
en 73 nevelgroen
foto evt te mailen naar hans_wassink@zonnet.nl

alvast bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Arjan Vrielink (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-06-2011 22:15 #104151 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic kleuren (voorbeelden ) gezocht
In de documentatie staan in ieder geval kleurstalen, misschien kun je hier wat mee.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-06-2011 08:03 #104154 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic kleuren (voorbeelden ) gezocht
arjan, klopt. maar sommige zijn echt anders als in het echt, opde foto's die er staan. daarom mijn vraag.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-06-2011 08:27 #104155 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic kleuren (voorbeelden ) gezocht
Ik heb hier originele Volvo kleurstalen op A4 vellen van DuPont, met gaatjes erin om te kunnen vergelijken met de onderliggende laag. Helaas zijn ze vanaf 1967 t/m 1985 en en zijn dus lang niet alle oudere kleuren aanwezig....
Door ouderdom zijn de kleuren misschien niet meer 100% accuraat, maar ze zijn m.i. nog goed.
Kleurvel 1967-1974: kleuren: 42; 46; 79; 94; 95; 96; 97; 98; 99; 100; 101; 103; 104; 107; 108; 109; 110; 113; 114; 116-1 en 117-1.

Als fotograaf kan ik je zeggen dat fotograferen geen zin heeft: niets zo veranderlijk als kleuroverdracht: het beeld moet in een bepaald profiel zijn gemaakt en ook weer geopend en de beeldschermen moeten gecalibreerd zijn, anders wijkt het af!

Ps weet je zeker dat de nieuwe verf niet goed is? Je eigen lak is zonder twijfel heel erg verkleurd........de recepten liegen meestal niet!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-06-2011 13:32 #104163 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic kleuren (voorbeelden ) gezocht
Wanneer je een andere kleur kiest dan de originele kleur 91 moet je wel beseffen,dat -zeker wanneer het om een mooie auto gaat-deze keuze de waarde negatief zal beinvloeden.Het interieur van jouw auto zal origineel groen zijn en 91 was de enige carrosseriekleur die het groene interieur had.Wanneer je voor een andere kleur kiest,neem dan in ieder geval een volvo amazon kleur en wel eentje waar ook de kleur van je interieur origineel bij hoort.Let ook op,dat je een kleur kiest die bij het bouwjaar van je auto hoort.Ik zag bij de mogelijke kleurnummers die genoemd werden al een aantal kleuren staan die zeker niet matchen met het bouwjaar van jouw combi.Kleur 91 werd slechts 2 jaar geleverd en wel modeljaar 66 en 67 .Succes!

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-06-2011 13:38 #104165 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic kleuren (voorbeelden ) gezocht
Ik zie nu ,dat geen van kleuren waar je aan denkt ,in de modeljaren waarin 91 werd geleverd,werden gefabriceerd.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-06-2011 20:56 #104174 door Hansw
bedankt allemaal voor het meedenken, en hierboven al vermeld, ik ben bang dat de deze week gespoten verf de originele kleur is, de overige (vroeger al gespoten) delen zijn vast op kleur gemengt.
dan, hij is kleur no 91, maar toen we hem 11jr terug kochten zat er al een zwart interieur in.
ik kreeg van Siang een mooie foto waar kleur 67 heel mooi uitkwam op een combi. dus die staat voorlopig op 1

ik kan de kleurnummers / bouwjaren waarin ze geleverd werden vast vinden in de documentatie, had ik nog niet aan gedacht. ook weer bedankt. nevelgroen, 73 is geleverd tot '63, had ik al gehoord.

vwb origineel, wel belangrijk, maar genieten is belangrijker.. we hebben ook een babyblauwe 2drs, een kleur, nergens kleurverschil, tot onder de matten , en als je er drie van deze kleur op een rij zet, dan zijn ze allemaal anders, maar niet minder mooi. ;)

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-06-2011 23:58 #104180 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic kleuren (voorbeelden ) gezocht
Als je aan een andere kleur groen denkt, is voor de combi/Amazon kleur 56 erg mooi. 59 is lichter en meer blauw.
Mocht je een Amazon willen zien met die kleur origineel kijk dan op www.the gallery.nl, zoek naar Amazon 1962, OD
Is mijn oude Amazon en die kleur is echt 60-tees.
Calofornia white 42 vind ik persoonlijk geen mooie kleur voor een combi, ach over smaak valt niet te twisten

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-06-2011 18:02 #104197 door Hansw
Ed, is dat die met je zoon?? door het open dak? dat is inderdaad een mooie auto. ga weer verder zoeken.

en,
Ik heb hier originele Volvo kleurstalen op A4 vellen van DuPont, met gaatjes erin om te kunnen vergelijken met de onderliggende laag. Helaas zijn ze vanaf 1967 t/m 1985 en en zijn dus lang niet alle oudere kleuren aanwezig....
Door ouderdom zijn de kleuren misschien niet meer 100% accuraat, maar ze zijn m.i. nog goed.
Kleurvel 1967-1974: kleuren: 42; 46; 79; 94; 95; 96; 97; 98; 99; 100; 101; 103; 104; 107; 108; 109; 110; 113; 114; 116-1 en 117-1

Tom, dit zijn ook kleuren die niet op een amazon geleverd zijn geloof ik?
Hans

• AJs autobody
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2011 08:07 #104208 door AJs autobody
Beantwoord door AJs autobody in topic kleuren (voorbeelden ) gezocht
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar dit zijn alle volvo-kleurcodes en/of kleurnamen die nog steeds bekend zijn bij Dupont. Ik kan deze kleuren ook mixen in niet-watergedragen basislak waar dan een blanke lak over moet of 2K unilak zoals het vroeger gedaan werd.

cdb.dupontrefinish.info/nl/Advan ... ctCode=Any

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD