Schilder je auto
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
02-09-2007 22:26 #50971
door 11236-dummy
Schilder je auto is gemaakt door 11236-dummy
<p>Al surfende kwam ik het volgende artikel tegen. Ik zit er sterk over te denken het eens te gaan proberen! De lak van mijn Volvo is toch al vergaan, dus niets te verliezen
</p><p>De foto's zien er veelbelovend uit in ieder geval!</p><p><a target="_blank" href="
www.rickwrench.com/50dollarpaint.html
">
www.rickwrench.com/50dollarpaint.html

rollyourcar.com/default.aspx "> rollyourcar.com/default.aspx
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-09-2007 22:38 #86434
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Schilder je auto
Ja, niks mis mee. Ik heb een DAF 66 brandweerrood gerold met Wijzonol Industrielak hoogglans zo uit de pot, werd best wel hard en glad. Met z'n tweeen kan je sneller verven, een smeert verf er dik op met een kwast, de ander rolt het glad.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-09-2007 23:50 #86433
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Schilder je auto
Zit er ook over na te denken om dit met mijn combi te gaan doen. De deal met mijn zwager gaat niet door dus spuiten wordt dus niets. En met de juiste materialen en gereedschappen moet je met rollen toch wel een mooi resultaat krijgen.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-09-2007 09:43 #86432
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Schilder je auto
Verf een beetje opwarmen scheelt ook. Het trekt dan strak op de auto en gaat niet lopen.
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
03-09-2007 12:56 #86431
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Schilder je auto
Botenverf schijnt nog beter te zijn. En geeft meer glas. Ik ga binnenkort maar 'ns bij de schilder langs om wat dingen na te vragen. Op het 2CV forum (<a target="_blank" href="
www.2cv.nl
">
www.2cv.nl
) vond ik nog wat informatie in Nederlands.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-09-2007 16:33 #86430
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Schilder je auto
of op het
keverforum
Als je een behoorlijk dikke laag opbrengt (natuurlijk niet in één keer) kun je met schuren (nat korrel 1000/1500)en daarna polijsten een heel mooi resultaat krijgen Zorg dat je goed voorbereid (niet te grof schuren anders zie je het later door je lak terug)en de kale stukken eerst met epoxy primer voorbehandeld. Gebruik geen éénkomponenten autolak want als je daar de tweede laag oprold gaat het mis!
Als je een behoorlijk dikke laag opbrengt (natuurlijk niet in één keer) kun je met schuren (nat korrel 1000/1500)en daarna polijsten een heel mooi resultaat krijgen Zorg dat je goed voorbereid (niet te grof schuren anders zie je het later door je lak terug)en de kale stukken eerst met epoxy primer voorbehandeld. Gebruik geen éénkomponenten autolak want als je daar de tweede laag oprold gaat het mis!
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-09-2007 17:32 #86429
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Schilder je auto
<p>Ik heb bedrijfsauto's gezien van een schildersbedrijf die gewoon met de kwast waren geschilderd met verbluffend resultaat. Tuurlijk, een schildersbedrijf zal wel puike schilders hebben maar een liefhebber moet het ook wel lukken. Een schildersbedrijf zal je vast wel kunnen adviseren wat voor soort verf je kan gebruiken. Je kan toch ook kozijnen loeistrak krijgen. Het voorbewerken is nog het meeste werk. Dunnere verf vloeit beter, acryl (water) verf droogt te snel om lekker strak te worden.</p><p>De verf opwarmen zal niet veel uithalen denk ik. De carrosserie zal de verf snel afkoelen. Stof is nog het grootste probleem. Probeer een ruimte te vinden waarvan je de vloer nat kan houden dan heb je geen last van opdrarrelend stof door het lopen. Van mij part een partytent afgesloten met plastic folie.</p><p>Laat weten hoe het is afgelopen en succes!</p>
Amazon Combi '66
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
03-09-2007 21:19 #86428
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Schilder je auto
Mijn auto wordt op dit moment APK gekeurd, maar als dat goed afloopt ga ik zeker even bij de plaatselijke verfboer langs. Ik heb al een mooi proefstukje bedacht: de binnenkant van het kofferdeksel

- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-09-2007 22:47 #86427
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Schilder je auto
<p>armoede!</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-09-2007 22:53 #86426
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Schilder je auto