Ongeluk
- Tom Steverink
- Platinum lid
Minder
Meer
02-09-2013 21:05 #131634
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Ongeluk is gemaakt door Tom Steverink
Ik was vrijdag en zaterdag in Parijs en op weg naar de Eiffeltoren zag ik dit op de Quai Branly, dat is vlakbij de toren....
Het is geen Volvo, maar wel een behoorlijk zeldzame auto, ook in Frankrijk, en tot in de puntjes gerestaureerd. Het maakte grote indruk op me, daarom maar even hier delen...
Twee lekke banden en helemaal de weg overgestoken om tegen de boom tot stilstand te komen.
Het is geen Volvo, maar wel een behoorlijk zeldzame auto, ook in Frankrijk, en tot in de puntjes gerestaureerd. Het maakte grote indruk op me, daarom maar even hier delen...
Twee lekke banden en helemaal de weg overgestoken om tegen de boom tot stilstand te komen.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02-09-2013 21:25 #131635
door Ben Ekeler (GAST)
Zegt mijnheer Aart tegen Pino: Ga een ei leggen joh !
Beantwoord door Ben Ekeler (GAST) in topic Ongeluk
punaise, ca fait du mal
Zegt mijnheer Aart tegen Pino: Ga een ei leggen joh !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Constant Thomkins
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 8
02-09-2013 22:11 #131639
door Constant Thomkins
Beantwoord door Constant Thomkins in topic Ongeluk
inderdaad dood zonde want erg zeldzaam. ik herinner me , jaren geleden, op een tocht binnen door frankrijk naar het zuiden, met Brutus mijn trouwe en snelle oranje 140 reismakker een wit klein cabriootje te hebben gespot dat ik niet meteen herkende.De jacht werd ingezet maar de kleine witte rakker gaf zich niet zomaar gewonnen.Na zo n anderhalf uur kon ik eindelijk zien waar het om ging, de eigenaar had zich op een terras geinstalleerd voor een kopje koffie.Hij had in zijn spiegel iets oranjes aan zien komen met grote super oscar lampen erop wat hij weer niet onmiddelijk herkende en had gedacht dat nooit.Was weer een van die leuke ontmoetingen onderweg die veel plezier geven.Precies dezelfde auto .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 102
03-09-2013 11:26 #131642
door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Ongeluk
Lijkt mij een Panhard? Iets Frans, nog onder leiding van Citroën geweest. Volledig (of toch groot deel) uit Alu gemaakt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 504
03-09-2013 12:58 #131643
door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Ongeluk
Aan de foto's te zien is het een Panhard PL17.
Als het een originele PL17 Cabriolet Tigre (1959-1962) is, dan praten we over een zeer kostbaar verlies (€ 21.000, richtlijn Club Panhard & Levassor France ........)
Triest, want hoewel er in Frankrijk nog een aantal actieve clubs zijn, is de onderdelen voorziening moeizaam, dus herstel zal zeker niet eenvoudig zijn.
Panhard is op het einde inderdaad nog in handen van Citroen geweest, die het merk definitief de nek om gedraaid hebben ......
Als het een originele PL17 Cabriolet Tigre (1959-1962) is, dan praten we over een zeer kostbaar verlies (€ 21.000, richtlijn Club Panhard & Levassor France ........)
Triest, want hoewel er in Frankrijk nog een aantal actieve clubs zijn, is de onderdelen voorziening moeizaam, dus herstel zal zeker niet eenvoudig zijn.
Panhard is op het einde inderdaad nog in handen van Citroen geweest, die het merk definitief de nek om gedraaid hebben ......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 102
03-09-2013 13:28 #131644
door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Ongeluk
Waren ze anders ook wel geweest waarschijnlijk. Het is niet voor niets dat toen alle merken samen zijn gegaan, met de vorming van PSA en Renault. Ging toen echt slecht ginder...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 504
03-09-2013 18:47 #131650
door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Ongeluk
Ja, Panhard was te duur in productie en had geen kapitaal om nieuwe ontwikkelingen te doen; had het dus nooit zelfstandig gered. Jammer want ze hadden wel bijzondere ontwerpen.
Citroen had begin jaren '60 zelf grote problemen : hoewel de DS revolutionair was, was het ook een financieel debacle als gevolg van de vele kinderziekten.
PSA ontstond in de '60 jaren nadat de familie Peugeot kapitaal nodig had en het een NV werd.
PSA nam op zijn beurt midden '70 jaren Citroen over (op verzoek van de Franse regering), dat definitief niet zelfstandig verder kon.
Renault heeft een iets andere geschiedenis : de RN (Régie Nationale) ontstond na de 2e WO omdat Renault genationaliseerd werd nadat dhr Renault schuldig bevonden was aan collaboratie met de Duitsers.
Verhalen uit de oude doos - staan van tijd tot tijd in het Franse blad 'Gazoline' ...... mooi blad !
En anno 20nu is PSA in grote problemen .... !
(+ vele andere merken natuurlijk; Renault schijnt het relatief minder slecht te doen)
Citroen had begin jaren '60 zelf grote problemen : hoewel de DS revolutionair was, was het ook een financieel debacle als gevolg van de vele kinderziekten.
PSA ontstond in de '60 jaren nadat de familie Peugeot kapitaal nodig had en het een NV werd.
PSA nam op zijn beurt midden '70 jaren Citroen over (op verzoek van de Franse regering), dat definitief niet zelfstandig verder kon.
Renault heeft een iets andere geschiedenis : de RN (Régie Nationale) ontstond na de 2e WO omdat Renault genationaliseerd werd nadat dhr Renault schuldig bevonden was aan collaboratie met de Duitsers.
Verhalen uit de oude doos - staan van tijd tot tijd in het Franse blad 'Gazoline' ...... mooi blad !
En anno 20nu is PSA in grote problemen .... !
(+ vele andere merken natuurlijk; Renault schijnt het relatief minder slecht te doen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 102
03-09-2013 22:50 #131665
door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Ongeluk
Met als kleine extra, het was de Franse regering die de fusie van Peugeot, Panhard, Citroën (en nog zo'n paar kleine Fransen, zoals Talbot als ik me niet vergis) min of meer eiste. Zij hadden hun handen al vol met Renault de kop boven water te houden en zij konden alle noodlijdende firma's niet onder hun hoede nemen.
Het verhaal van Citroën. Waarom was Citroën altijd quasi failliet? Omdat mijnheer Citroën overmoedig was, wou altijd het nieuwste van het nieuwste qua technologie en productieproces en dat kostte handen vol geld. Dus ook al verdiende ze handen vol geld aan hun producten (de Traction Avant, de DS en de 2PK hebben goed geld opgebracht), het werd 'vergooid' aan André (was dat zijn voornaam?) zijn projectjes.
Niet voor niets dat Michelin belangen genomen heeft in Citroën, anders was het al lang failliet geweest.
Heb een boek over Citroën, en hun geschiedenis leest echt als een roman. Daartegenover zijn alle andere boeken maar een saaie bedoeling :lol:
Ow: bij de fusie van PSA en Citroën is er ook afgesproken dat Peugeot de cabrio's maakt en Citroën de race/rally-wereld doet. Ook iets dat maar weinig mensen weten.
Het verhaal van Citroën. Waarom was Citroën altijd quasi failliet? Omdat mijnheer Citroën overmoedig was, wou altijd het nieuwste van het nieuwste qua technologie en productieproces en dat kostte handen vol geld. Dus ook al verdiende ze handen vol geld aan hun producten (de Traction Avant, de DS en de 2PK hebben goed geld opgebracht), het werd 'vergooid' aan André (was dat zijn voornaam?) zijn projectjes.
Niet voor niets dat Michelin belangen genomen heeft in Citroën, anders was het al lang failliet geweest.
Heb een boek over Citroën, en hun geschiedenis leest echt als een roman. Daartegenover zijn alle andere boeken maar een saaie bedoeling :lol:
Ow: bij de fusie van PSA en Citroën is er ook afgesproken dat Peugeot de cabrio's maakt en Citroën de race/rally-wereld doet. Ook iets dat maar weinig mensen weten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
- Elite lid
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
- Berichten: 267
03-09-2013 22:57 #131666
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Ongeluk
Tja het is natuurlijk heel vervelend. Maar alle nadelen hebben voordelen. Nu zijn er weer wat onderdelen beschikbaar die bijna niet te vinden zijn.
Sorry.
Sorry.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 102
03-09-2013 23:00 #131667
door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Ongeluk
Haha... Laten we allemaal onze P1900 kapot rijden zodat de overblijvende onderdelen hebben... Positive thinking indeed
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.