Help! Chassisnummer 144 waar te vinden?

• Harry Peek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2014 10:36 #141056 door Harry Peek
Help! Chassisnummer 144 waar te vinden? is gemaakt door Harry Peek
hallo forumleden,

Ik ben bezig mijn 144 van '67 rijklaar te maken. De auto is in 1999 ingevoerd en sindsdien zonder kenteken in m'n bezit. Langzamerhand in originele staat gebracht; weliswaar met electr. stuurbekrachtiging en electr. verstelbare lederen (saab)stoelen.
Nu ik er mee wil gaan rijden heb ik een kenteken nodig. Afspraak met RDW voor over twee weken is gemaakt. De papieren kloppen met de auto (dacht ik). Volgens het instructieboekje moet het chassisnr ergens ingeslagen zijn onder de motorkap aan de rechterzijde in de buurt van het schutbord. Maar waar???? Wellicht verborgen onder de verf. heb begrepen dat ze bij de RDW nogal fel zijn op een goed leesbaar chassisnummer. Wie heeft tip waar te zoeken??

groeten
Harry Peek

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-06-2014 11:23 #141058 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Help! Chassisnummer 144 waar te vinden?
Rechter A stijl misschien? deur open, tussen de scharnieren.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-06-2014 17:23 #141066 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Help! Chassisnummer 144 waar te vinden?
Uit welk land is hij ingevoerd?
Heb je de originele papieren nog? Wellicht staat daar op waar het nummer is ingeslagen.
Waarom is in 1999 bij invoer (nog) geen kenteken afgegeven?

• Harry Peek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2014 20:34 #141070 door Harry Peek
Beantwoord door Harry Peek in topic Help! Chassisnummer 144 waar te vinden?
hallo Rob en Lars,
Dank voor jullie snelle reactie!
Rob, je had het bij het rechte eind: inderdaad tussen de scharnieren van de rechter voordeur. Hoewel ik ook daar al had gezocht, bleek bij nadere inspectie de verf wat bobbelig; na wat schuren kwam daar zojuist het chassisnr tevoorschijn! Mooi dus; probleem minder.

De auto is door een handelaar ingevoerd uit de USA (Californië), en altijd door èèn familie bereden; eerst door vader aangeschaft en gereden en daarna jaren gereden door zoon. Op de Volvobeurs in Utrecht door mij van de handelaar gekocht. Auto was al wel ingevoerd in Nederland (dwz invoerrechten betaald en zo). Papieren zijn volgens RDW in orde voor aanvraag kenteken.Ik heb dat jaren zo gelaten omdat de auto weliswaar keihard was, maar wel uitgeleefd (alle rubbers en lak slecht etc). Er moest dus wel wat aangebeuren, en tot die tijd was een kenteken nog niet nodig.

Auto had een automaat, maar ik heb er een M41 ingezet. Was wel even werk, want koppeling(ophanging) ontbrak etc. Er zat een eerste serie BW35 onder met lange staart, hetgeen als voordeel heeft dat voor een m41 geen aangepaste tussenas nodig is. Ik wilde er eerder een m46 bak onder zetten, maar dat werd te ingewikkeld; dus het werd een gereviseerde m41 met type J overdrive van Peer uit Deurne.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD