- Berichten: 81
Start niet, eenmaal aangesleept loopt het als een zonnetje
- J Serraris
- Offline
- Expert lid
Ik heb al tijden enige problemen met het starten, moeizaam, maar lukte eigenlijk altijd uiteindelijk wel. Totdat ik een weekendje weg was en aangesleept moest worden om te starten. De paar keren daarna dat ik ermee heb willen rijden heb ik hem ook steeds aan moeten slepen...
Als hij eenmaal loopt loopt hij prima. Wel hoog LPG verbruik, 1:6, maar laatste maal ook wel 1:7 gehaald. Ik had toen ventiel in LPG slang iets dichter gedraaid, motor liep daar ook nog prima mee. Maar starten dus niet meer, terugzetten hielp niet meer, dus ik vermoed dat het iets anders is.
- Dus startmotor vervangen, de nieuwe loopt veel sneller.
- Bobine vervangen (voor de zekerheid)
- Boegies zijn redelijk nieuw en zien er goed uit.
- kabels en verdelerkap schoongemaakt en ook redelijk nieuw.
- Vonken zien er goed uit.
- Nieuwe contactpuntjes en afgesteld
- Ontsteking onlangs afgesteld met stroboscoop
Ik weet dat de compressie van mijn cilinders niet optimaal is, maar ook niet belabberd.
Ik weet niet meer waar ik nu moet zoeken. Starten op benzine wil ook niet, dus dacht aan carburateur afstellen, maar die wordt door LPG toch niet gebruikt, dus wil ook niet daar aan beginnen zonder dat ik weet of het er beter/slechter van wordt.
Iemand een idee wat ik eens kan controleren? Of iemand in de omgeving Nijmegen die eens wilt meekijken voor een flesje wijn? Ik doe alles maar zelf, maar controle door iemand met (meer) kennis is misschien niet overbodig.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Zwerus
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 174
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
Een goed manier om op gas te starten is gaspendaal intrappen tijdens choke op gas (kan gas voorbij de gasklep komen) en weer terughalen tijdens starten.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- J Serraris
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 81
Ook kleppen staan afgesteld.
Accu lijkt me ook niet het probleem. De ANWB heeft me de eerste keer moeten aanslepen. Daarvoor geprobeerd met hun startkabels, en extra spanning.
Bougies: NGK BP6H No.8 V-line
Ik heb mn oude nog, zal die eens proberen, hoewel dat NGK B6HS is (dezelfde?)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 536
Sommige LPG installaties zijn elektrisch niet zo handig aangesloten op het contactslot of de zekeringkast, op een pin die tijdens het starten geen spanning krijgt, bijv. die van de kachel. Neem de + vanaf een plek die op sleutelstand I, II en III spanning krijgt, de bobine bijvoorbeeld.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Zijn ze nat of zwart, dan staat hij te rijk.
Denk ook eens aan de massakabel schoonmaken, of een extra aarde van de min naar de motor, kan veel schelen in kracht van de startmotor
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- J Serraris
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 81
(aan beiden heb ik de afgelopen tijd meermaals gedraaid )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 317
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.